Dokumentar om The Cat Dancers

I 1998 angreb og dræbte tigeren Jupiter to af sine trænere i truppen Cat Dancers. Dette er en dokumentar, der går helt tæt på, og det er eneste overlevende medlem af truppen på tre, der fortæller

https://www.dr.dk/tv/se/livet-og-doeden-med-de-store-katte/livet-og-doeden-med-de-store-katte#!/17:51

Det er værd at lægge mærke til, at ALT fortælles fra hans synspunkt, som er noget fordrejet og ude af trit med virkeligheden! :surrender1:

Ja han er et total smadret menneske, som nok aldrig heler op i den enorme sorg og traume, som dette må være. Hvor var den dog hjerteskærende sørgelig og hudløs :frowning: De levede i en total virkelighedsfjern verden - en drømmeverden. Mellem rovdyr… Sikke dog en barsk dokumentar. Mon han bor i det tigerkloster i Thailand i dag?

Jeg tudede skisme lidt da de skød Jupiter. Typisk mig - to mennesker dør, men når tigeren dør, så tuder jeg… Den skulle være blevet ude i sin jungle skulle den :frowning:

Jeg er overrasket over de døde på to forskellige tidspunkter. Jeg har altid troet det var en freak accident på scenen…

Men ja, var så også noget overrasket over, at de bare rendt rundt med dyrene i en lille snor :uha:

nej det var Sigmund and Roy hvor den ene kom til skade på scenen fordi de overså optræk til en magtkamp.
Jeg blev godt nok ramt af de ikke aflivede Jupiter da han ved et uheld dræber sin far. Det er jo TYDELIGT han havde EN ejer/far og andre kun til nods kunne bruges virkede imo som opskrift på at gå galt at lade ham gå alene. Virker så som et suicide by cop/tiger hun lavede hun har haft erfaringen til at vide hvordan hun fik ham tricket + hun var svag, selvmordstruet og jupiter var ustabil fordi han var alene.

Hvad del af det var det der var forskruet konkret? Han levede lidt i sin perfekte verden med hans katte og hans kone og mand men ellers?

En anden side er så jeg synes det var dejligt at se den hengivenhed kattene viste dem i klippene(hvis vi ser bort fra klippet i tv studie hvor Chuck ikke respektere katten gerne ville gemme sig). Troede ikke de kunne være så kærlige og rolige. Men er tydeligvis IKKE et kæledyr hvilket uheldet med chuck viser split sekund af forkert respons/reaktion/misforståelse fra katten ang omgivelserneog du dor. Overser du noget fra vores katte får man allerhojest et kradsemærke eller bid der vokser sammen igen.

Det er rystende selvom man ved det, at en tiger bare vupti dræber på et sekund. Det siger en del om dyrets kraft. Selvom man VED det, så er det vildt at høre et øjenvidne fortælle

[QUOTE=tzari;1252897]nej det var Sigmund and Roy hvor den ene kom til skade på scenen fordi de overså optræk til en magtkamp.
Jeg blev godt nok ramt af de ikke aflivede Jupiter da han ved et uheld dræber sin far. Det er jo TYDELIGT han havde EN ejer/far og andre kun til nods kunne bruges virkede imo som opskrift på at gå galt at lade ham gå alene. Virker så som et suicide by cop/tiger hun lavede hun har haft erfaringen til at vide hvordan hun fik ham tricket + hun var svag, selvmordstruet og jupiter var ustabil fordi han var alene.

Hvad del af det var det der var forskruet konkret? Han levede lidt i sin perfekte verden med hans katte og hans kone og mand men ellers?

En anden side er så jeg synes det var dejligt at se den hengivenhed kattene viste dem i klippene(hvis vi ser bort fra klippet i tv studie hvor Chuck ikke respektere katten gerne ville gemme sig). Troede ikke de kunne være så kærlige og rolige. Men er tydeligvis IKKE et kæledyr hvilket uheldet med chuck viser split sekund af forkert respons/reaktion/misforståelse fra katten ang omgivelserneog du dor. Overser du noget fra vores katte får man allerhojest et kradsemærke eller bid der vokser sammen igen.[/QUOTE]

Min tanke er, at det har gjort ham syg. Sorgen har gjort ham syg og han har aldrig fået det bearbejdet eller også har han PTS

Nu fik jeg endelig set den. Sørgelig dokumentar. :frowning: