Dommen til kattehandleren

Puha et billede der giver mavesmerter, stakkels lille mis :frowning:

[QUOTE=Mega;68588]Inges Kattehjem har i novemberudgaven af deres blad en artikel vedr. dommen.

I artiklen står, at “Charlotte Kofoed fik en måned til at bringe forholdene i orden.
Gør hun ikke det, kan hun anmeldes på ny og få en endnu hårdere straf.”

Det fremgår mig bekendt ikke af domsudskriftet ?

Er det ønskedrømme, har jeg misset noget, eller er der realiteter bag?[/QUOTE]

jeg tror at det er noget der “automatisk” kommer, for selvfølgelig skal man ændre tingene, når man har fået dom for at det ikke er godt nok.

jeg vil prøve at se hvad jeg kan finde ud af, for det er rigtig det er ikke nævnt i domsafsigelsen.

Jeg kan ikke finde noget rigtig konkret, MEN i den vejledning politiet har til dyreværnssager står der

citat;
Pålægget skal indeholde en frist for den, der har ansvaret for dyret/dyrene, til at efterkomme pålægget. Det vil afhænge af en konkret vurdering, hvor lang fristen skal være, men fristen bør som udgangspunkt være kort og kan efter omstændighederne være straks. (citat slut)

En anden god ting -thumbs er omkring rettighedsfrakendelse.

citat;
Det samme (rettighedsfrakendelse) gælder den, der efter tidligere at have gjort sig skyldig i uforsvarlig behandling af dyr, på ny findes skyldig i en sådan overtrædelse. (citat slut)

Så næste gang falder hammeren -engel-engel måske skulle man få nogle, evt. Katarina Eggers og den gode landbetjent der ud sidst i næste uge -LOL

Mareridt er også grund til, for der er ikke sket en dyt derude.
Om 3 dage er måneden gået…og hvis nogen skulle være itvivl hvad mons tro sker HVIS stedet anmeldes igen.
AT nogle så meget som kan få den tanke der skal hjælpes en person der trods 2 domme OG nattefrost så det knager, end ikke har gjort noget for dyrene. Der er heller ikke sat lemme for hullerne ind i skuret så blæsten kan få frit spil.

Lad os skynde os at få det anmeldt igen - nu er frosten her jo også, så det passer som fod i hose!

MVH Helle

[quote=kamikaze;68948]Mareridt er også grund til, for der er ikke sket en dyt derude.
Om 3 dage er måneden gået…og hvis nogen skulle være itvivl hvad mons tro sker HVIS stedet anmeldes igen.
AT nogle så meget som kan få den tanke der skal hjælpes en person der trods 2 domme OG nattefrost så det knager, end ikke har gjort noget for dyrene. Der er heller ikke sat lemme for hullerne ind i skuret så blæsten kan få frit spil.
[/quote] tsktsk at disse mennesker så samtidig skriver artikler i samtlige katterelaterede blade og forums,for at gøre sig synlige og visse omverdenen hvor pæne de er,siger da lidt om hvad de står inde for. -mai

Og hvad værre er , tænk hvis der efter anmeldelse bliver sagt, ja men nu er der jo tæpper og huler så nu er der sket en forbedring -ked -ked -ked

hvor længe tror man at disse tæpper og huler hjælper kattene når der først har regnet og sneet ind så de er blevet godt våde -ked

det gør mig bare så ked at hjertevarme mennesker, falder i den fælde, men jeg kan jo god´t forstå mange af dem, for de vil bare så gerne hjælpe, og ser ikke at det rent faktisk skader -brist -brist

Jeg har i disse dage tænkt meget på mit besøg hos CK.

Nu er vejret som jeg frygtede det ville blive -ked Og jeg kan stadig se alle disse katte, komme farende ud for at se om nogen gad komme og snakke med dem. -ked

Mine katte er krøbet ind til radiatoren, og vælger at kun lige stikke snuden udenfor og så hurtigt ind igen, det ville CK katte også gerne -brist -brist -brist

Ja det er skrækkeligt at tænke på!

[quote=Marianne H;68627]Jeg kan ikke finde noget rigtig konkret, MEN i den vejledning politiet har til dyreværnssager står der

citat;
Pålægget skal indeholde en frist for den, der har ansvaret for dyret/dyrene, til at efterkomme pålægget. Det vil afhænge af en konkret vurdering, hvor lang fristen skal være, men fristen bør som udgangspunkt være kort og kan efter omstændighederne være straks. (citat slut)

En anden god ting -thumbs er omkring rettighedsfrakendelse.

citat;
Det samme (rettighedsfrakendelse) gælder den, der efter tidligere at have gjort sig skyldig i uforsvarlig behandling af dyr, på ny findes skyldig i en sådan overtrædelse. (citat slut)

Så næste gang falder hammeren -engel-engel måske skulle man få nogle, evt. Katarina Eggers og den gode landbetjent der ud sidst i næste uge -LOL[/quote]

Og måske også spørge dem (og evt. dommeren) om, hvordan de to citater her skal tolkes i CK’s sag.

Jamen så får hun vel bare ny anmeldelse igen på torsdag?

Jeg ville ønske at jeg boede tættere på.

Nogen der ved hvem/om nogen anmelder det? (eller har jeg misset det et sted her i tråden…)

Er der mon nogen, der stadig har domsudskriften fra denne halvgamle sag?
VH
Susanne

@kamikaze - Har du måske, Brita? :smil: