Dommerfordeling Stenlille

Nej, der er ikke nogen fælles aftaler.
Hver klub inviterer de dommere de ønsker at se.

Noget helt andet er, at det ville være en win win situation, hvis klubberne satte sig sammen og fordelte dommerne lidt (i det omfang det er muligt)

I de her krisetider kan det koste udstillere at de samme dommere er inviteret med mindre end en måneds mellemrum hos de forskellige klubber.

Der vil jeg tillade mig at rose Jyrak for at afprøve nye dommere, det har i hvert fald for mig, gjort det lidt mere spændende at møde med mine katte, for de gamle travere - undskyld søde dommere :D- ved jeg udmærket hvad mener om mine kræ, de har haft dem igen og igen og igen…

KH
Linda, som har været møgforkælet med at få opfyldt dommerønsker, når jeg har ønsket det…

Jeg havde ønsket en anden dommer end den jeg fik - det er ok, men det undre mig lidt fordi jeg er helt 100 på at jeg er alene i min ems kode…jeg tager det nu med ophøjet ro. Hvis der er dommere jeg bare ikke vil have, så bliver jeg hellere væk fra udstillingen.

Jeg glæder mig til en hyggelig dag og ser frem til at udstille i det Sjællandske :slight_smile:

ps. og nej, det var ikke Ad.

Det kan også sagtens være. De populære dommere skulle dømme mindst 100 katte, hvis samtlige ønsker skulle opfyldes. Så det kan altså ikke lade sig gøre :slight_smile:

…jeg skrev også jeg tog det ophøjet ro :slight_smile: kan se hun skal dømme mest kat 2 så måske det er derfor…

Jeg har fået Marianne Roth til alle mine tre Abyer - vildfarvet og blå. Og jeg er glad :slight_smile: Det var mit eget ønske til de vildtfarvede.

Jeg ved mine farver er lidt for svage, til at matche konkurrenterne, men Marianne er super god til kattene, og god til at forklare, så jeg glæder mig.

Ja, og så har hun den fordel, at hun selv opdrætter aby’er;-)

Cats og Conni

[quote=conninissen;368813]Ja, og så har hun den fordel, at hun selv opdrætter aby’er;-)

Cats og Conni[/quote]

Er det nu en fordel. En opdrætter som er dommer kender opdrætterne og har deres forudfattede meninger om hvad der er in typemæssigt og hvilke opdrættere der har det og er ikke så uvildig som den dommer som har en anden race selv.

Er det bare mig eller findes MCO XI ikke på dommerfordelingen.
Altså Mco HVID ???

[quote=conninissen;368813]Ja, og så har hun den fordel, at hun selv opdrætter aby’er;-)

Cats og Conni[/quote]

Typemæssigt en stor fordel - farvemæssigt er det nok ikke. Marianne er klart til vildtfarvet - og bryder sig ikke om de andre farver. Tror dog hun kan se bort fra sin private preference

tja, det vil jeg mene!!!     jeg har ialtfald 

selv været mest begejstret for dommere der har opdrættet burmesere. De er ialtfal kommet med bedømmelser på godt og ondt,- og ja, alle dommere kommer med forudfattede meninger akkurat som vi andre jo også gør, dels om egne racer, dels om konkurrenterne