Dommerfordeling til Vissenbjerg

[QUOTE=irene;976595]Mange tak.
Hvad gør man, hvis man skal op til en dommer, der allerede har bedømt katten, i den klasse?[/QUOTE]

Så ville man såvidt jeg ved ikke kunne bruge det eventuelle cert til noget, og er derfor lige en god ide at skrive det til Susanne :slight_smile:

Nej jeg vandt heller ikke helt denne gang, men 3 forsk. dommere er jeg glad for.

[QUOTE=irene;976595]Mange tak.
Hvad gør man, hvis man skal op til en dommer, der allerede har bedømt katten, i den klasse?[/QUOTE]

Så skal du sige til dommeren at du skal have en kontra signering.

[QUOTE=Noël;976610]Så skal du sige til dommeren at du skal have en kontra signering.
[/QUOTE]

Det skam kun i nogle klasser :wink:

hvor er jeg glad, for mit dommerønske er nemlig gået i opfyldelse søndag!

Lørdag skal Røsse til Marie Westerlund og Cikke og Betty skal til Dieter Filler.
Dem kender vi ikke.

Søndag skal alle tre til Bette Lind :thumbup::thumbup::thumbup:

[QUOTE=irene;976595]Mange tak.
Hvad gør man, hvis man skal op til en dommer, der allerede har bedømt katten, i den klasse?[/QUOTE]

CAC
Gives i kl. 9. Kræver min. 93 points. 3 x CAC givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Champion. (CAC = champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 7

CAP
Gives i kl. 10. Kræver min. 93 points. 3 x CAP givet af 3 forskellige dommere giver katten titlen Premier. (CAP = premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 8

CACIB
Gives i kl. 7. Kræver min. 95 points. 3 x CACIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Champion. (CACIB = International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 5

CAPIB
Gives i kl. 8. Kræver min. 95 points. 3 x CAPIB givet af 3 forskellige dommere i 2 forskellige lande giver katten titlen International Premier. (CAPIB = International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 6

CAGCIB
Gives i kl. 5. Kræver min. 96 points. 6 x CAGCIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Grand International Champion. (CAGCIB = Grand International Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 3

CAGPIB
Gives i kl. 6. Kræver min. 96 points. 6 x CAGPIB givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Grand International Premier (CAGPIB = Grand International Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 4

CACS
Gives i kl. 3. Kræver min. 97 points. 9 x CACS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Supreme Champion (CACS = Supreme Champion certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 1

CAPS
Gives i kl. 4. Kræver min. 97 points. 9 x CAPS givet af 3 forskellige dommere i 3 forskellige lande giver katten titlen Supreme Premier. (CAPS = Supreme Premier certifikat). Katten konkurrerer derefter i kl. 2
Hvis en dommer tidligere har givet katten et certifikat i samme klasse, skal ejeren selv i udstillingssekretariatet anmode om kontrasignering af en anden dommer, hvis dette er nødvendigt for opnåelse af titlen.

[QUOTE=PiaR;976618]hvor er jeg glad, for mit dommerønske er nemlig gået i opfyldelse søndag!

Lørdag skal Røsse til Marie Westerlund og Cikke og Betty skal til Dieter Filler.
Dem kender vi ikke.

Søndag skal alle tre til Bette Lind :thumbup::thumbup::thumbup:[/QUOTE]

Marie er en fantastisk sød dommer! :smiley:

[QUOTE=dkkorat;976602]Hvem skal dømme KOR lørdag:? Både Steen og Friederike kommer lørdag med KOR, men jeg kan ikke se denne race hos nogen dommer:gruble:

KOR skal til Eric Reijers søndag:thumbup: - ganske som ønsket:)[/QUOTE]

Lørdag skal de til Dietmar Sagurski, men jeg kan godt se, de er faldet af listen;)

Venligst
Dorthe

[QUOTE=Elwarth;976624]Lørdag skal de til Dietmar Sagurski, men jeg kan godt se, de er faldet af listen;)

Venligst
Dorthe[/QUOTE]

:tak:Tak for opklaringen:tak:

Min mor’s Tot, var oppe hos Eric R, i kl 8, Årslev. Nu skal hun op til ham igen, så hvad gør vi?

Har altid rigtig godt kunne lide Marie, hun er en super dommer

Så skal i have certifikatet kontrasigneret, det skal i huske at sige til dommeren

er Tot stadig i kl 8?

For hvis hun er, så skal cert’et kontrasigneres
hvis ikke, så er der ingen ko på isen. Når de rykker op i klasserne så “starter man forfra” så at sige med dommere :slight_smile:

:enig:

[QUOTE=PiaB;976644]er Tot stadig i kl 8?

For hvis hun er, så skal cert’et kontrasigneres
hvis ikke, så er der ingen ko på isen. Når de rykker op i klasserne så “starter man forfra” så at sige med dommere :)[/QUOTE]
Hun er stadig i kl. 8, så derfor.

jeg ved faktisk ikke om de i Jyrak skal vide det, at der er en kat som skal kontrasigneres, eller om det er nok man beder dommeren om det…

Må jeg lige finde ud af, det er nemlig altid mig der går med hende.

Det clearer man selv med dommeren ved selve bedømmelsen :slight_smile:
VH
Susanne

Adelie skal op til Dietmar Sagurski
og Ib skal til Eva Wieland-Schilla

Så vidt jeg ved er der ingen af dem jeg har mødt før, så det bli’r da spændende :slight_smile:

(Og Stevie skal bare med til pynt fordi jeg havde overset han allerede havde to CAPIP…)

Bette Lind er jo NFO-opdrætter, og hun siger sin mening men på en pæn måde og er også sød ved kattene. Karl Preiss er jeg ikke så vild med, men det er ret længe siden, vi har været oppe ved ham, så det kan jo være, at det ville være en anden oplevelse i dag.

Vi skal til Bette Lind med Magnus og Pippi og til Marie Westerlund med Jelly. Vi kommer kun lørdag.

[QUOTE=Susanne W;976544]Jeps - schweizisk herre, meget sympatisk og rolig mand - og ganske let at forstå :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]

Jeg må stemme i med Susanne. Jeg har gået steward for ham en enkelt gang, og han var en meget, meget behagelig mand. Så det kan du godt glæde dig til :slight_smile: