Dømt for at hjælpe kattene

Det er simpelthen grotesk!

Jeg er helt måløs, tænk sig man kan få en bøde for at hjælpe hvor andre svigter.
Om jeg begriber hvorfor kommunen, Kattens Værn eller Dyrenes Beskyttelse ikke har hjulpet, før det var kommet til dette.

[QUOTE=Henriette;1281126]Det er simpelthen grotesk!

Jeg er helt måløs, tænk sig man kan få en bøde for at hjælpe hvor andre svigter.
Om jeg begriber hvorfor kommunen, Kattens Værn eller Dyrenes Beskyttelse ikke har hjulpet, før det var kommet til dette.

http://dagbladet-holstebro-struer.dk/holstebro/71-aarig-doemt-for-at-fodre-herreloese-katte[/QUOTE]

Stakkels mand og enormt sørgeligt :frowning:

I princippet kan det jo faktisk betyde at alle, som fodre udendørs kan dømmes, når jeg tænker på dengang vi havde landbrug og vi havde gårdkatte, de blev fodret i laden og der var daglig langt flere katten end vores egne, nogle så vi kun få gange, mens andre valgte at blive, men det var nu engang sådan det var, der hvor der var bedst service, der valgte katten at slå sig ned. og indrømmer at nogle af de bedste og mest kærlige katte er nogle af dem der bare flyttede ind.

Men lige nettop af den grund, har jeg nu fravalgt at have udendørskatte, da jeg ikke gider at fodre det halve af nabolagets katte, så vi sætter i stedet for fæller op til at fange mus :slight_smile:

Rend og hop myndigheder- I har INTET gjort selv. Vi betaler hans bøde - de kan bare selv komme i gang kan de hvis de vil hjælpe kattene. Vi betaler også den næste bøde og den næste

Jamen så lad os da få gang i noget indsamling i stedet for bare at snakke om det! Det direkte link er https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/betaling_af_boede_for_joergen_andersen/?tx_nicaremaker_pi4[show_donation_receipt]=C55817M94744K Få hældt nok småbeløb ind til at der også kan blive lidt til overs til neutralisation af nogle af kattene, for ellers batter det ikke en skid! Det der kunne være næsten enhver af os, når vi bliver pensionister… Pay it foreward…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1281241]Jamen så lad os da få gang i noget indsamling i stedet for bare at snakke om det! Det direkte link er https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/betaling_af_boede_for_joergen_andersen/?tx_nicaremaker_pi4%5Bshow_donation_receipt%5D=C55817M94744K Få hældt nok småbeløb ind til at der også kan blive lidt til overs til neutralisation af nogle af kattene, for ellers batter det ikke en skid! Det der kunne være næsten enhver af os, når vi bliver pensionister… Pay it foreward…
VH
Susanne[/QUOTE]

Vil helt klar gerne støtte, men kunne faktisk godt tænke mig informationer om alle tre organisationer der er nævnt om de er med på banen, om de har tænkt at hjælpe hele vejen igennem, så de flest af kattene kan komme ud i nye hjem. :slight_smile:

det går da den rigtige vej og kunne se ud som om der bliver mulighed for tilskud til dyrlægeregninger hvis det forsætter sådan :slight_smile:

Dyrenesbeskyttelse har været ude og kritisere holstebro og i dagbladet stod der at de gerne ville hjælpe og var skuffet over at kommunen ikke kontakter dem før det kommer så vidt… så dyrensbeskyttelse har været ude og udtale sig

Ja det lyder sådan - at de er med hele vejen, når de interviewes i hvert tilfælde. Så skal vi ikke tro, at vi kan binde dem op på det, som de har sagt til pressen?

Vi er to meget store dyrevenner på redaktionen pt. i Salling også, og her er der også en række katteartikler på vej, og vi holder også øje fremadrettet - også med Holstebro. Skive har en aftale om indfangning i det mindste…

Dejlig med en online indsamling også! Godt med et link, så flere kan være med.

Nå ja hvad koster det samfundet at få ham dømt til bøde straf, havde ikke mere været i samfundets intresse at bruge pengene på kattene, i stedet for advokater :?

Dybest set er det vel kommunens skyld, at problemet overhovedet eksisterer :S Så manden har vel egentlig kun prøvet at lappe lidt på deres ligegyldighed uden måske at vide, hvor han kunne få hjælp til en mere holdbar løsning.