Dopey og Mopey

Det er vist snart længe siden, jeg har vist billeder af “børnene” (aka møgungerne, fjollehovederne, Dopey og Mopey, Flyt dig!, Nej! og andre varianter over samme tema).

For et par uger siden var vi en tur i Asperen, Holland, hvor vi fulgtes med deres ene bror, som nu bor i Sverige og to Bombays, så det var ren familieferie :smiley:

Mopey (Cocky) ville gerne have lov til at sove lidt længe i mit pudebetræk :hjerte:

Dopey gad ikke engang lede efter en anden hule, han blev bare under dynen, hvor der var mest lunt :hjerte:

På udstillingen havde de stor fornøjelse af hinanden - og jeg kan hermed konstatere, at hængekøjen fra @Skattekat kan holde til ca. 8 kg kat uden problemer :hjerte:

18 Synes om

Det er jo super :ok: … men den forhinder ikke Dopey i at slå baglæns kolbøtte ned fra den bagerste side :tihi:

Man skal høre meget, bare fordi man er lidt motorisk udfordret :joy::joy:

1 Synes om

Hvor er hun altså smuk, Cockey :heart: Hvad er hun egentlig for en farve tortie?

Tak :hjerte: Hun er bruntortie - med mere tortie end brun.

1 Synes om

Jeg er ellers ret vild med de ensfarvede, men det der er godt nok en lækker farve - ligner næsten brindle…? :heart_eyes_cat:

1 Synes om

@Temple_Bar ‘bruntortie’ hos jer burmesere er det samme som ‘sort tortie’ i andre racer eller er brun og chokolade de samne?

Bruntortie svarer til sorttortie i racer, hvis farver ikke er påvirket af albinogenet :slight_smile:

1 Synes om