Dovne dyrlæger

Hvordan er jeres oplevelser med dyrlægers velvilje til at modtage patienter om aftenen/natten og på helligdage?

I dette tilfælde drejer det sig om en lille killing med et (tilsyneladende) brækket ben.
Den piver og har smerter, og benet sidder helt forkert.

Ifølge ejeren har to dyrlæger nægtet at se på den før i morgen. Den ene skulle have rådet hende til at stive benet af med tændstikker og lægge forbinding om.

Det er vist meget normalt, at dyrlæger ikke foretager de store operationer i weekenden, men når det så er sagt, er det vist også meget normalt, at man indlægger sådan en kat og smertedækker den indtil mandag morgen, hvor man så opererer.

Men det kan umuligt være rart for ejeren, at sidde med sådan en killing :ked:

Jeg måtte tale med meget store bogstaver (og dem der kender mig ved at det gør jeg sjældent) for at få vagtdyrlægen i Randers til at se på Freya da hun havde fået en blodprop…og det var endda en nat mellem to hverdage.

Tror det der gjorde udslaget var at jeg holdt røret over mod Freya så dyrlægen kunne høre hende hyle.

Det var absolut ikke sjovt og jeg håber så sandelig det er blevet bedre hvis jeg nogensinde igen får brug for vagtdyrlægen.

Freya endte for øvrigt med at blive aflivet hos egen dyrlæge tidligt om morgenen…i bakspejlet burde jeg have ladet vagtdyrlægen gøre det, men det kunne jeg bare ikke…tror det var en kombination af ikke at være klar til at sige farvel - og vrede over hendes opførsel i telefonen og senere da vi mødte op.

Mine dyrlæger tager altid imod - ellers var de slet ikke mine dyrlæger.

Det er såre simpelt

Min dyrlæge har altid hjulpet mig, uanset hvilket tidspunkt jeg har kontaktet ham på.
Knus Elin

dyrlægen der havde vagten da jason åd tråd var 20 km væk- og midt i en op. han bad mig ringe til finn østergard(min alm dyrlæge her i tranbjerg) privat- 5 min senere var han i konsultationen, og det på en søndag ( 28 dec) han oprerede osv- og havde endda det lille skind med hjem til konen.
og blev heller ikke sur over at jeg bankede på efter lukketid hvor jeg vidste han stadig var der for at få kmr.

han er bare verdens bedste dyrlæge!!

Jeg har nu heller ikke problemer med at få hjælp i helligdagene fra dyrlæger.

Har sågar kommet med efterfødselsproblemer en påskedag, og katten blev opereret samme dag.

Har læst tråden og er mildest talt chokeret over at der sidder mennesker og opfordrer trådstarter til at give smertestillende medicin til killingen, uden at dette er ordineret af dyrlægen. :uha:

Samtidig fortæller en at h*n ikke giver sine katte medicinen i den foreskrevne tid, men “gemmer” til en anden gang. :uha:

Jeg er simpelthen målløs over at man kan gøre sådan og oven i købet oplyse offentligt om det, og ikke mindst foreslå det til andre.

For et par år siden var Mister en fredag aften ude for en mindre påkørsel, han fik en flænge på det ene bagben.

Næste morgen kl. 08.00, som var en lørdag, ringede jeg til dyrlægen. Det skal siges, at klinikken var åben kl. 08.00-10.00 om lørdagen, men kun til udlevering af medicin. Heldigvis var der også en dyrlæge i klinikken, han bad mig komme med Mister med det samme, så inden kl. 08.30 var Mister undersøgt, og dyrlægen havde besluttet at sy såret sammen i fuld narkose. Det skete med det samme, og inden kl. 10.00 var Mister vågen igen - det var da service, og jeg betalte ikke engang weekendtakst.

Pyh ha.
Da min Uni-dreng fik sin blodprop var vi hos dyrlægen ½ time efter og dyrlægen havde allerede gjort klar til aflivningen helt uden problemer. Ved slet ikke hvad jeg ville have gjort, hvis de havde bedt mig vente til åbningstid, som var bare 1 time senere.

Mange hilsner
Mariann

[QUOTE=Mig og Mille T;164891]
Har læst tråden og er mildest talt chokeret over at der sidder mennesker og opfordrer trådstarter til at give smertestillende medicin til killingen, uden at dette er ordineret af dyrlægen. :uha:

Samtidig fortæller en at h*n ikke giver sine katte medicinen i den foreskrevne tid, men “gemmer” til en anden gang. :uha:

Jeg er simpelthen målløs over at man kan gøre sådan og oven i købet oplyse offentligt om det, og ikke mindst foreslå det til andre.[/QUOTE]

Een og mennesker, det er MIG - helt ærlig fortæl mig så jeg kan forstå det hvad dit problem er? For jeg fatter det ikke. Når nu den skide dyrlæge ikke vil gøre noget i går aftes - så kunne det hjælpe killingen med toppen af smerterne.

Beklager, jeg kan slet ikke se problemet i at give killingen smertestillende en gang inden den kan komme til dyrlæge. Jeg er faktisk mere chokeret over du er så fordømmende!

Jeg gemmer, ja, men du glemte lige at få med at det er fordi jeg efter sterilisationer hvor der udleveres smertestillede til fire dage, efter to eller tre dage går over at bruge Traumeel, og det VED min dyrlæge.

Jeg har nu altså også smertestillende liggende hjemme fra tidligere operationer.

[quote=lenschow;164865]Mine dyrlæger tager altid imod - ellers var de slet ikke mine dyrlæger.

Det er såre simpelt[/quote]

Helt enig…mine stiller an hvis jeg ringer og ber dem om det. Basta

Vi har altså også et mindre katteapotek, med forskellige antibiotika, smertestillende, sårens osv.

Jeg har altså også diverse rester liggende - og det på trods af at jeg altid følger dyrlægens anbefalinger mht. medicin

Jeg har også altid smertestillende liggende og ville aldrig tøve med at bruge det for at tage toppen af smerterne hos en af mine katte - og det er med min dyrlæges fulde forståelse :slight_smile:

Smertestillende til kat er jo ligesom til børn.
Hvis man ved, hvorfor de har smerter, kan man bruge det (hvorfor skulle de dog gå rundt med kraftige smerter), men hvis man ikke ved, hvorfor, skal man naturligvis søge læge/dyrlæge.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der sad med en fornemmelse af at ejer måske skulle have presset lidt mere på???:?Kender ikke trådstarter men da talen kom på at andre deltagere i tråden ville forsøge at kontakte en anden dyrlæge for hende begyndte hun at skrive om at hun også havde problemer med at skaffe barnepige hvis hun skulle køre lidt længere efter det?Havde det været min kat kunne transporten selv med 3 skrigende unger på bagsædet været det værd for at katten ikke skulle lide.
Kald mig bare paranoid men måske ejer ikke har gjort nok selv for at få den stakkels mis afsted.Synes det lyder meget underligt at dyrlægerne ikke tog imod.Ja det så bare min mening,håber den lille kat har været til dyrlægen så den ikke længere har smerter. Hilsen Ninna

Jeg har også en antibiotika-rest liggende… Spurgte dyrlægen om jeg skulle komme ind med det, men hun sagde, at jeg bare skulle gemme det og så give det, hvis vi så, at han en dag var blevet bidt/revet, så vi kunne forebygge en evt. byld… Skal så også siges at Bølle har haft en byld før…

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;164916]Een og mennesker, det er MIG - helt ærlig fortæl mig så jeg kan forstå det hvad dit problem er? For jeg fatter det ikke. Når nu den skide dyrlæge ikke vil gøre noget i går aftes - så kunne det hjælpe killingen med toppen af smerterne.

Beklager, jeg kan slet ikke se problemet i at give killingen smertestillende en gang inden den kan komme til dyrlæge. Jeg er faktisk mere chokeret over du er så fordømmende!

Jeg gemmer, ja, men du glemte lige at få med at det er fordi jeg efter sterilisationer hvor der udleveres smertestillede til fire dage, efter to eller tre dage går over at bruge Traumeel, og det VED min dyrlæge.[/QUOTE]

Jeg er altså helt enig - hvorfor skal katten være i smerter, hvis man har smertestillende til at ligge?

Og som mit indtryk af dig er Lis, så har du fuldt ud vidst hvad du har gjort - du har meget erfaring og en rigtig stor viden indenfor katte - Så jeg betvivler slet ikke hvad der er blevet gjort.

At der så er andre uansvarlige folk der finder på at give dyr menneske medicin er jo en anden sag

Jeg har kendt min dyrlæge i 29år. :wehuu:

Ringer jeg fredag aften kl. 21 siger han: Kom med katten.

Joh…jeg forguder min dyrlæge.

Sidste år var jeg på slæderejse på Grønland - og min mand kunne ikke
“sådan lige” få fat på mig.
En af kattene var syg. Min mand ringede til vores dyrlæge og sagde:
Hjælp…Mona er på slæderejse - hvad skal jeg gøre.

Dyrlægen svarede: Det er nemmere, at du kommer her - end du forsøger
at få fat på Mona…-høhø