Dovne dyrlæger

:kryds::kryds::kryds:

Jeg har endnu ikke haft brug for et akut besøg hos dyrlægen med Silke og jeg håber heller ikke, at det nogensinde bliver aktuelt.

:kryds::kryds::kryds:

Nu kiggede jeg lige lidt mere på trådstarters side på kattegalleri og jeg synes det lyder endnu mere underligt med så mange katte at det er første gang hun har brug for akut tid ved en dyrlæge ??Hun har jo rigtig mange katte af både den ene og anden slags.Ja jeg undres :? Hilsen Ninna

Heldigvis var benet ikke brækket ,den har været til dyrlæge idag og fået smertestillende og penicillin . Hilsen Ninna

Hej Ninna…

Hvis du mener Mega - så er hun trådstarter - men det er ikke hendes kat.
Prøv…at læse indlægget igen :slight_smile:

Ja, vi har 5 katte, og har heller aldrig haft brug for en akut tid, heldigvis for det da.

Jeg har også 5 katte, men har da brugt dyrlæge akut op til flere gange. Ved da godt at det nogle få gange godt kunne vente. Men hvis jeg er utryg, vil jeg have hjælp nu. Jeg ved da godt at jeg kommer til at betale ekstra for det, men det er ikke et spørgsmål om penge(så må vi bare leve af havergrød).

Ja, jeg vil da godt lige understrege, at selvfølgelig kontakter vi dyrlægen, hvis katten er syg, uanset hvornår det er. Vi har bare aldrig været så uheldige, at nogle af vores katte er blevet syge i weekenden eller lignende. Så vi har vitterligt aldrig haft brug for en dyrlæge akut.

Jeg har kun haft brug for en dyrlæge uden for åbningstid under Sookies drægtighed + lige efter fødsel, ellers har mine katte aldrig fejlet noget der ikke kunne bestilles tid til - heldigvis da - og jeg er en pylremor af rang, jeg har været til dyrlæge med Vincent 2 gange fordi jeg syntes han var tynd (lige da jeg fik ham) indtil dyrlægen fik mig overbevist om at han altså bare er en slank type kat, jeg har altid været vant til de buttede typer inden da, og ja i dag kan jeg da godt se det var fjollet, men jeg ville være sikker på han havde det godt :ups:
Jeg ville i øvrigt aldrig bruge en dyrlæge, som man ikke kan få fat på når man har noget akut

[QUOTE=Nevadaisy;165069]
Jeg ville i øvrigt aldrig bruge en dyrlæge, som man ikke kan få fat på når man har noget akut[/QUOTE]

I så fald bør man nok vælge en meget lille klinik og dermed vil det næppe være en dyrlæge, der rent fagligt har et højt niveau.

Jeg forventer ikke, at min dyrlæge er der i døgndrift - tænk på alle de klienter han har. Men jeg forventer, at en dyrlæge fra vagtsamarbejdet er til at få fat på 24-7 :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;165074]I så fald bør man nok vælge en meget lille klinik og dermed vil det næppe være en dyrlæge, der rent fagligt har et højt niveau.

Jeg forventer ikke, at min dyrlæge er der i døgndrift - tænk på alle de klienter han har. Men jeg forventer, at en dyrlæge fra vagtsamarbejdet er til at få fat på 24-7 :)[/quote]

Er det alle dyrlæger, der har et vagtsamarbejde?

Min forhenværende dyrlæge henviste til Københavns Dyrehospital - og jeg mener at mine nuværende gør det samme.
Men det vil jeg da forhøre mig om, så jeg er sikker på, hvad jeg skal gøre, hvis der opstår en akut situation.

[QUOTE=Eva;165080]Er det alle dyrlæger, der har et vagtsamarbejde?
[/QUOTE]

Nej, det er ikke alle.
Skovlunde har sammen med nogle andre et vagtsamarbejde - undt. i nattetimerne, der henviser de også til Kbh. Dyrehospital (det er simpelthen så sjældent, at der kommer noget om natten, så de ikke vil betale nogen for at have vagten).
Jeg ved, at der også er et vagtsamarbejde her på Amager :slight_smile:

Nu er det jo ikke antal af katte som er afgørende for om man har haft brug for vagt dyrlæge eller ej.Men på din profil står der du har 13 katte og efter min overbevisning er sansynligheden for at man skjal til dyrlæge udenfor åbningstid nok væsentlig større om man har 13 katte eller 2.Det var bare det jeg ville frem til Hilsen Ninna

Står der på min profil, at jeg har 13 katte? :? Jeg tror, du har læst forkert :uha:

Det var trådstarteren på kattegalleri der havde 13 katte:)Beklager jeg ikke havde fået skrevet det mere tydligt,kan jeg godt se nu:)Hilsen Ninna

Min dyrlæge stiller altid op hvis jeg ringer, uden diskussion.
Jeg er meget glad for min dyrlæge(r) og syntes de gør et godt arbejde.

Og det er både aften nat og weekend.