DR2 tema om katte

:tænkekitty::tænkekitty::tænkekitty::tænkekitty:

På lørdag har DR2 tema-aften om katte.

Så har du lyst til et par timer med katte - så er her en god mulighed.

:tænkekitty::tænkekitty::tænkekitty::tænkekitty:

Reportage: DR2 Tema: Vild med mis

:fløde::fløde::fløde::fløde:

Fandt lige det her :

DR2 | Lørdag d. 28 januar kl. 20.00 - 22.30

Vi elsker og hader katten.

Det firbenede, kælne, aristokratiske og uberegnelige pelsdyr, som har fascineret mennesker gennem århundreder.

Præsidenter og forfattere lader katten fylde og regere i deres liv.

Nogle deler seng og sofa med missekatten, andre forsøger at tæmme de store kattedyr og ender med at blive ædt.

DR2 dedikerer denne temalørdag til kattedyret og dets indflydelse på os mennesker.

Mjavvvv!

Præsentation: Jesper Lohmann.
www.dr.dk/dr2tema.

Hvornår bliver det genudsendt?

:slight_smile:

Går ind og lurer…

Kan ikke lige finde det, men fandt dette :

DR2 Tema: Vild med mis
28. januar 2012 kl. 20:00 på DR2
kl. 20.00
Amerikansk dokumentarfilm fra 2008.
(Cat Dancers)
Fascinerende beretning om en tragedie der ramte, da naturen gik over optugtelsen. Ron og Joy Holiday mødtes som børn på en danseskole.
De giftede sig i begyndelsen af 1960’erne og optrådte som ‘Cat Dancers’ med en af de første forestillinger med store kattedyr.
Parret fik stor succes og optrådte i de næste fire årtier i Radio City Music Hall og på Broadway i New York, i Las Vegas og Paris.
I 1988 blev deres liv beriget, da den unge, smukke Chuck Lizza sluttede sig til truppen.
Chuch var både kollega, den søn de aldrig havde fået, og deres fælles elsker.
Alt var idyl indtil 1998, hvor Ron inden for fem uger mistede Chuck og sin kone Joy til den hvide bengalske tiger Jupiter.

kl 21.15
Canadisk dokumentarprogram fra 2009.
(Cat Ladies)
Portræt af fire såkaldte kattedamer.

Diane, Margot, Sigi og Jenny er alle singler og bor sammen med fra tre til flere hundrede katte.

Margot med sine tre katte og Jenny med sine seksten lever ikke helt op til billedet af den ældre dame, der tøffer rundt i et svinsk hus med katte alle vegne, mens Diane og Sigi begge er ældre damer og har flere hundrede katte, der myldrer over alt i møblerne, på borde og i skabe og skuffer. F

Fælles for de fire kvinder er imidlertid et langt livs følelse af forkastelse, tab og ensomhed. Kun i samværet med kattene oplever de den anerkendelse og kærlighed, som de synes omgivelserne har nægtet dem.

kl 22.15
Katte og Kendte
Uffe Ellemann-Jensen, Bill Clinton og Suzanne Brøgger har et forhold til katten. Klip fra DRs arkiver.

:s:S:S

Så har de igen-igen fundet frem til et par stykker, der i mangel af selvtillid, kærlighed og ensomhed - har kastet deres kærlighed på katte.

Hvorfor er det så magtpåliggende for diverse producere at fokusere på et mindretal ??

:gruble:

Men selvfølgelig… de er jo mere interessante at hive frem i dagslyset, end alle os andre der bare er normale individer… :):inlove:

Kan det ikke passe at de har sendt den udsendelse med Cat Ladies før? Jeg synes det lyder meget som en de også sendte sidste år.

:playkitty1::playkitty1:

Det er da bestemt en mulighed - de har det jo med at genudsende udsendelser - tror nu ikke, at jeg har set den…

Det må jeg se, tak for tippet :juhu:

Jo, det er den, som også var en genudsendelse. Jeg bliver så øv af at se at man ikke kan lave noget som ligger tættere på den verden som er virkeligheden og ikke kun ekstremerne, det gør ikke noget godt for kattene og deres status. Det er jo ikke kattene der er i fokus, men menneskene… så temaaften om katte, det er vist en programtitel der er bøjet kraftigt.

http://www.dr.dk/DR2/Temaaften/Udsendelser/lørdag/2012/dr2tema-vild-med-mis.htm

  • men ligner desværre en discount løsning: “find noget i arkivet, som handler om katte”

vh

Andreas

Jeg har set den med Cat Ladies før. Hende med 100+ katte var meget speciel…hun var lidt sær. Hun lignede en, der ville få et psykisk nedbrud fordi hun brugte al sin tid på katte, kattebakker, fodring, indfangning osv…og hun sov sjældent flere timer i træk. Hun så helt tynd og afkræftet ud.

Jeg havde forventet noget helt andet, så derfor synes jeg faktisk det var et skod-program :slight_smile:

Ja, det var lidt useriøst.

Jeg var hjemme hos en veninde der gerne ville se det. Havde ellers ikke planlagt at se det. Jeg var positivt overrasket over den med de der Cat Dancers, men havde nok også meget lave forventninger. Den med Cat Ladies’ene havde jeg set noget af før så den var som forventet, og ikke noget jeg var imponeret over hverken første eller anden gang…

Jeg så programmerne sammen med Ann forleden aften - Ann havde optaget dem, da vi jo var på udstilling i Køge den aften, de blev sendt… Hold da op en skuffelse! Det mest spændende ved hele aftenen var de smukke tigre i Cat Dancers - men selve det program kunne med lethed have været beskåret til det halve og alligevel have fået essensen med… Programmet om de skøre kattedamer var da lige til at bekræfte manges fordomme om katteejere. Det var spild af tid!

[QUOTE=Tante Tut;779752][/COLOR]

Fælles for de fire kvinder er imidlertid et langt livs følelse af forkastelse, tab og ensomhed. Kun i samværet med kattene oplever de den anerkendelse og kærlighed, som de synes omgivelserne har nægtet dem.

Så har de igen-igen fundet frem til et par stykker, der i mangel af selvtillid, kærlighed og ensomhed - har kastet deres kærlighed på katte.

Hvorfor er det så magtpåliggende for diverse producere at fokusere på et mindretal ??

:gruble:

Men selvfølgelig… de er jo mere interessante at hive frem i dagslyset, end alle os andre der bare er normale individer…[/QUOTE]

Jeg er SÅ enig!!!
Faktisk opgav Camilla og jeg at se lige dette program, fordi jeg blev i så dårligt humør af det!
Ingen af kvinderne havde et normalt forhold til deres katte - i hvert fald ikke efter min mening… Den ene kvinde var endda en såkaldt “hoarder”, der var under tilsyn af både dyreværnet og de sociale myndigheder!
Jeg elsker mine katte… jeg lever et liv meget på deres betingelser… jeg har oven i købet et job, som direkte er en udløber af det at have kat…
MEN - jeg vil dælme ikke sammenlignes eller sættes i bås med nogen af de fire kvinder! for deres syn på og liv med deres katte, kan jeg slet ikke genkende eller relateré til mig selv - eller mine nærmeste venner for den sags skyld…

Programmet om Cat Dancers - tja, jeg faldt vist i søvn halvvejs :ups: vågnede lige i tide til (endelig!) at få den tragiske slutning…

Aftenen var alt i alt en stor skuffelse…

Jeg vil bare sige : Cat dancers :besvimer: hold da op et par ! :besvimer: nok især ham i de stramme tights :besvimer:

Så lidt af Catdancers… havde faktisk glemt den der temaaften. Da jeg havde set ca. 15 min af den næste udsendelse slukkede jeg… trist udsendelse!!

Jeg vil give ovenstående kor fuldstændig ret i at det mere var en menneskeudsendelse end en katte. SKAM jer DR

Jeg var også skuffet. I stedet for at vise noget informativt, er der mere fokus “skandaler”. Æv. :frowning:

Jeg vil give folk ret i at i forhold til at det blev lanceret som en tema-aften om katte, var det forbløffende lidt der egentlig handlede om katte i forhold til hvor meget der handlede om mennesker.

Jeg kan da komme i tanker om de første tre-fire dokumentarprogrammer om katte der kunne have været mere interessante at vise/genudsende fremfor de valgte. For eksempel Animal Planets Kattene fra Claw Hill, programmet om kortlægning af kattens genetik og ophav, et gammelt program om vildkattene der lever i de historiske ruiner i Rom og sikkert mange flere.

Til gengæld må jeg også indrømme at jeg rigtigt godt kan lide den canadiske dokumentar “Cat Ladies”, muligvis fordi jeg kan se rigtigt meget af mig selv i en af de portrætterede kattedamer. Og ja, nu sidder jeg vist nærmest og indrømmer på åbent forum at jeg er gak i låget hvis jeg skal tolke udfra tidligere indlæg :tihi:

[QUOTE=Jenny;785152]Hold da op Ann :smiley: Selvfølgelig har vi alle sådan et forhold til vores katte. :stuck_out_tongue: Personligt tjekker jeg gulvet efter mindst en gang om dagen, for at finde knurhår, jeg kan gemme i en lille æske. En gang i mellem tager jeg dem ud, og imiterer mine katte…

:lol:[/QUOTE]

:lol:-xxrotflmao