Ikke så sært at du gerne vil af med dem
Fy for pokker
Åhhhhh altså hvor er de bare så søde.
A- kuldet i dag, 4 uger + 5 dage gamle
Jeg gjorde mit bedste for at få portrætter, men det var ikke nemt
Jeg brygger på navne, men de er ikke alle klar endnu. Men det bliver i det nordiske tema, som mor Birla
Aslak (han)
Lækker lækker dreng, følger med i alt, hvad jeg laver og følger mig rundt, når jeg fejer gulv, renser bakker osv.
Han vejer i dag 585 g
Uden navn (han)
En blid dreng og den smukkeste af dem alle sammen, hvis man spørger mig
Vejer i dag 544 g
Asfrid (hun)
Lidt forsigtig, men hun er ved at komme efter det. Det er i hvert fald ikke energi, hun mangler
Vejer i dag 522 g.
Asgeir (dreng)
Han følger også meget med i, hvad jeg laver og følger tæt efter Aslak. De er de første til alting.
Han vejer i dag 580 g.
Alva (hun)
Den absolut mindste og mest forsigtige. Men hun finder sig pænt i at blive samlet op og kysset på, så vi arbejder med genertheden.
Hun vejer i dag 514 g.
B-kuldet i dag, 4 uger +2 dage
Her brygges der også på navne
På trods af startvanskelighederne må man sige, at Arrig har gjort og gør det fremragende. De er store og lækre og så myldrer de hen til mig så snart de hører mig
Uden navn (han)
Han vejer i dag 626 g.
Uden navn (hun)
Hun vejer i dag 591 g
Uden navn (han)
Han vejer i dag 570 g og er dermed den mindste i kuldet lige nu.
Men han har endelig fået smag for fast føde i dag, så måske det ændrer sig.
Et par små film fra i dag:
De er optaget på Arrigs værelse og som nogen måske bemærker er der lidt for mange killinger Der er nemlig sket noget stort i dag. Det var egentlig ikke planen lige i dag, men jeg har hele tiden haft en ønske om at de to mødre kunne lukkes sammen, og i dag tog jeg det første skridt. De har på skift haft adgang til fællesrummet, og i dag satte jeg en plexiglasplade for døren ind til Birla og åbnede begge døre. Nogle af hendes killinger ville uuuuud, så det fik de lov til - og Arrig tog imod dem med åbne arme (vask og en fik endda lov at deltage i mælkebaren
) Arrig og Birla kurrede og kurrede, så jeg endte med at fjerne pladen. Det forløb helt fredeligt. De var hele tiden under opsyn og opholdt sig mest på egne værelser, imens alle killinger drønede rundt sammen
De hvæsede af hinanden en enkelt gang, hvor de mødtes i fællesrummet, men var ellers ret fredelige. Og ingen tvivl om at killingerne synes, det var skide skægt at have så meget plads
Men alt med måde. Der stod åbent et par timer, imens jeg var hos dem, og de er nu lukket hver for sig igen. Men det er dejligt, at jeg nu kan tage alle killingerne ud på samme tid. Det gør det lidt nemmere at fordele sol og vind lige imellem de to kuld
jamen
Hvor er de kære
Solstrålehistorie
Hold nu noget de er godt nok lækre…jeg er faldet pladask for en af drengene (ville ønske jeg havde plads, tid, råd, mulighed og alle de andre forudsætninger på plads så var han flyttet ind)
Og sikken en solstråle historie at møderne nu kan være sammen og alle killingene kan tumle sammen
Åååååh
Det er da dejligt for killingerne at have så mange legekammerater at slås med Men det er sikkert en god idé at have dem (altså mødrene) under opsyn til en begyndelse.
Hvordan går det med at spise og med bakketræning? Og er Birla ved at blive mere håndtam? Hun har accepteret, at du håndterer killingerne, kan jeg næsten forstå på det hele?
Jeg vil ikke anbefale at sammenføre fremmede missemødre. Men jeg gør forsøget med Birla og Arrig, fordi de jo kender hinanden udefra og ofte færdedes sammen
Døm selv De spiser kogt kylling på billedet.
Dog har der også været tisset i tørfoderet 2 gange hos B-kuldet (på billedet). Nu har de fået nogle høje skåle i stedet for de flade tallerkener. Jeg håber, det løser problemet. Begge kuld har både bakker med havregryn og molergrus. Birlas killinger bruger begge bakker. Indtil videre har Arrigs killinger kun brugt bakken med havregryn.
Ja, jeg kan håndtere alle killingerne. Birla siger ikke noget til, at jeg tager dem op, og hun gemmer sig heller ikke i hulen mere, når jeg går ind på værelset. Hun kan godt hvæse lidt, men hun bliver liggende på gulvet og kommer mig også i møde, når jeg kommer med vådkost. Så små fremskridt
Er du sikker på, at der kun er 8…?
Nej Der er mindst 20, når jeg forsøger at fordele dem ind på de rigtige værelser igen
Jeg fangede også lige denne (voksende) bunke i en solstråle inden legestuen lukkede for nu.
De hører overhovedet ikke efter, at deres mødre står på hvert sit dørtrin og kalder
Det er gode tegn
Nope, den er sååå klassisk. De har det godt, hvorfor lytte
Rengøringen løber ingen steder, men killingerne bliver ikke ved med at være så små og nuttede at så mange af dem kan ligge i dit skød på samme tid.