Dragør 2013

Jeg har været på katteudstilling (dog ikke som udstiller)

Tillykke til jer alle med resultaterne :flag:

Tak til Darak for en udstilling, der helt klart har været hård for bestyrelsen at få arrangeret og gennemført - men jeg synes sgu, I gjorde det godt :thumbup: Og så er det da typisk, at den allerførste gang i mine 6 år som udstiller, at der stilles spørgsmålstegn ved min indbetaling, er den dag, jeg har glemt at printe bekræftelsen ud. Gudskelov for smartphones :wink:

Jeg skulle prøve Jurgita Gustatiene - som jeg havde ønsket ikke specielt for at få hende, men for at undgå min yndlingsaversion. Hun havde mange pæne ting at sige om Banshee, bl.a. at hun virkede til at være i en rivende udvikling og for første gang blev hun vurderet til at være pænere end sin bror :smiley: Banshee opførte sig SÅ fint på bordet og showede sig fint, da hun skulle sammenlignes med det andet hun-ungdyr :smiley:

Og for første gang i min udstillingskarriere fik min kat EX 1 med reel konkurrence!! Strengt taget skete det også i Viby mod den samme hunkat, men til den udstilling var konkurrenten barberet og stod derfor knap så pænt som hun kunne have gjort :slight_smile:

Til BIV røg hun dog som nr. 2 efter Boxty og skulle så tilbage til nominering, som hun tabte til en ret lækker aby, der allerede har brilleret en del på forskellige udstillinger :slight_smile:

Og eftersom Lise er en snøbel til at opdatere udstillingsresultater herinde, vil jeg prale en smule med Milos resultater, for han er nu ligesom Boxty kvalificeret til WS via både et BIV og et NOM :thumbup: Han tog BIV idag over den killing, der tog titlen igår (hans halvsøster) og den voksne hunkat, der senere blev NOM. Han tabte så NOM til en lækker bengal.

Så det har været en god søndag for Casa Temple Bar - og det var heldigvis ikke så varmt, som jeg havde frygtet :ok:

Så er søndagen vel overstået, så tillykke til alle med resultaterne og endnu en god udstillingsdag. Og igen stor tak til Darak og alle de frivillige.

Hvis jeg havde svært ved at få armene ned efter Rags’ nominering i går, så er det da ikke blevet nemmere efter at han blev nomineret én gang til i dag. :thumbup:

Denne gang godt nok uden konkurrence, da han var eneste Gruppe 3-hankastrat hos Minna Krogh, men som hun sagde, var det jo ikke hans skyld, at der ikke var andre, og hun bedømte ham altså til at være god nok til en nominering. Det var især hans grundfarve og ticking, der blev rost, desuden hans gode temperament - samt sidst og ikke mindst hans pelskondition, som jeg åbenbart har fået styr på nu. :slight_smile:

Ved sceneshowet var han igen i dag i gode hænder hos Pernille DL. Han fik ingen stemmer mod de fire andre flotte katte, men bare det, at han kommer derop, bekræfter mig i, at hans deltagelse har sin berettigelse. Men allerbedst er det nu, at han stadig nyder at være afsted og med sin altid høje haleføring er en god repræsentant for racen. Han er faktisk blevet så selvsikker, at han kan finde på at stikke af på eventyr - man er vel ikke Somali for ingenting. :tihi: Tak til Signe (Sheer), som greb ham. :smiley:

Så er jeg færdig med at ændre klasser til vores næste udstilling, :muhaha: for Burgundy blev Premier i dag :rock:, mens Tomba blev Ex3. Burgundy blev kaldt op til nominering med 3 MCOer og en Ragdoll, og Christian F. Sandon vippede mellem en sorttabby og Burgundy :høhø:, men sendte den sorttabbye på scenen. :slight_smile:

Burgundy har altid været glad for a komme ud på vores klargøringsbord foran buret, så i et lille anfald af kedsomhed derefter købte jeg så en sele til ham, for at prøve om han også ville synes det var sjovt at gå i rundt. Jeg så jo FinnFrode spadsere rundt i hallen med Rags i går. :ok:

Men dels var selen simpelthen ikke stor nok til at nå rundt om ham og dels anede han anede han jo slet at man kunne gå tur, så det blev noget småløben til det første hjørne, og en lidt fortvivlet miav om at jeg gerne måtte bære ham hjem til buret. :S Tror ikke har haft brugt sele på en kat siden min barndom, og Burgundy havde jeg da vist også overhovedet ikke fået forklaret gåtures fortrinligheder. :dokdok:

:? Rags så jeg dog igen på ca. samme tidspunkt som i går, ude i hallen, dog uden FinnFrode, men det er en anden historie. :inlove: :tihi:

Tillykke med alles resultater og tak for en velorganiseret og super hyggelig weekend.

Nu må jeg jo også hellere fortælle hvordan det gik herfra :slight_smile:

Lørdag var Boxty noget gnaven, mest fordi vi var oppe som nogle af de første, så han havde ikke rigtig vænnet sig til lugte og lyde i hallen. Derudover var det min første udstilling uden Mette :uha: Men det gik fraktisk overraskende fint på trods af hans dårlige humør. Han vandt ingenting men charmerede sig ind på indtil flere børn der kom forbi og kælede med ham :thumbup:
Søndag gik det til gengæld meget bedre og det lykkedes ham faktisk at showe pænt :smiley: Han tabte dog til smukke søster Banshee og dét kan jeg bestemt godt leve med :inlove:

Tak for en super dag allesammen :slight_smile:

Rags var til veteranbedømmelse, og han stod så pænt på bordet, at jeg godt turde vende ryggen til ham, mens jeg hilste på min kone, som lige var ankommet. Men som med de fleste katte, så varer artigheden kun så længe, som de ved, der bliver holdt øje med dem, og Rags hoppede ned og gik på opdagelse i hallen. Han er altså lidt af et jordstrygende missil, når han er på fri fod, men heldigvis løb han hen til Signe, som kunne nappe ham nogenlunde nemt. :ok:

Alt foregik uden panik og med høj haleføring - og jeg er jo nok også selv lidt skyld i, at han overhovedet tør gå på opdagelse, fordi jeg er begyndt at gå tur med ham i snor. :høhø:

[QUOTE=FinnFrode;1107138]Rags var til veteranbedømmelse, og han stod så pænt på bordet, at jeg godt turde vende ryggen til ham, mens jeg hilste på min kone, som lige var ankommet. Men som med de fleste katte, så varer artigheden kun så længe, som de ved, der bliver holdt øje med dem, og Rags hoppede ned og gik på opdagelse i hallen. Han er altså lidt af et jordstrygende missil, når han er på fri fod, men heldigvis løb han hen til Signe, som kunne nappe ham nogenlunde nemt. :ok:

Alt foregik uden panik og med høj haleføring - og jeg er jo nok også selv lidt skyld i, at han overhovedet tør gå på opdagelse, fordi jeg er begyndt at gå tur med ham i snor. :høhø:[/QUOTE]

men heldigvis er Rags jo ikke typen der stikker af, han går går netop bare en lille tur. Når det partout skal ske at en kat løber løs, så må man sige at Rags er typen man ønsker på gulvet.

Missebarnet fik sit 7. CAGCIB i dag :slight_smile:

Og søde Cikke Sommerhår fik sit 2. CAC.
Samt:

Til lykke alle sammen med resultaterne.

Stort tillykke med weekenden’s flotte udstillings resultater til jer alle sammen:)

Ja vi tog endnu en dag i varmen og heldigvis :thumbup:

Edison tog sit sidste CAP og er nu Premier, han var bare så cool på bordet selvom der var dommerelev på som gramsede rigtig meget. Godt man havde er tålmodig kat, for der blev godt nok pillet meget overalt…

Energy synes alt bare er en leg og hyggede sig igennem dagen, med bla. at charmere en vis Burmeser ejer :tihi: Han fik igen riigtig meget ros hos dommeren og fik sit EX1, efterfølgende blev han sørme også nomineret med så fin konkurrence som Mettes Banshee :hjerte:
På scenen fik han en enkelt stemme, hvilket også gjaldt hans konkurrent fra i går mens 3 stemmer gik til en Devon som ikke var i panelet i går.
Vi var nu rigtig glade for at se Jørgen Billing stemme på Energy to dage i træk :thumbup:

Og så var der jo min lille Fiona, som blev slået i går af halvbror, som både tog BIV og NOM, i dag så en ny dommer på sagen med hellt andre øjne. Fiona tog sørme BIV over brormand og en fuldvoksen fertil hun :wehu::wehu::wehu:Hun er nu kvalificeret til WS - HURRA - jeg tror jeg jublede næsten upassende :ups:
Til nominering var hun oppe mod tre andre killinger og valget endte mellem hende og en Burmeser, som vit nok tog BIS om lørdagen, så jeg var ikke skuffet over at NOM gik til denne. Intet kunne gøre mig utilfreds efter det BIV, som nok er det jeg er blevet gladest for i min udstillingkarriere.

Stort tillykke til jer alle sammen:thumbup: og især til Finn og Rags… WAY TO GO :wehu: