Dragør 9-10 august

IP DK Thomanis Sheldon Lee Cooper, NFO n 22, kl. 6
Er tilmeldt begge dage

Åben burplan begge dage!!! [SIZE=3][/SIZE]

  1. og 10. august 2014 - Dragør

  2. og 2. november 2014 - Haslev Hallen
    Breed BIS MCO lørdag - Breed BIS SBI søndag

Der er nu mulighed for at kunne tilmelde sig Darak´s dommermiddag som vil foregår på Dragør badehotel lørdag aften.
Menu på lørdag 350,- /person
Forret:
Carpaccio af okse, serveret med jomfruolie, lime, ruccola og høvlet parmasan
Hovedret:
Helstegt Kalvefilet med sauterede svampe, spæde grøntsager, sweet potatos og mild peberrodscreme.
Dessert:
Lun Æbletærte med karamel og rørt vanilleis
Tilmelding skal ske til Mette Usbeck senest 14 dage før deadline til udstillingen

Dragør
Tilmelding åbner:
Til- og afmeldingsfrist:
Seneste dato for vaccinationer:15 dage før udstillingen
Plakat Dragør
Udstillingen er en 2 certifikat, “bær og præsenter selv” udstilling!
Klik her og se Generel udstillings information

Inviterede dommere som har accepteret:
Annelie Persson, SE - 2
Eric Reijers CZ - 1, 2, 3, 4
Fabio Brambilla, IT - 2, 3
Linda Sviksa, LV - 1, 2
Stephane Henry, F - 1, 2
Petra Snejdrova, CZ - 3
Jaana Jyrkinen, F - 1,2 3, 4

Øh… hva’ er “åben burplan” for noget? :gruble:

Det betyder at der er frit slag for hvor man vil stå. Klubben laver ikke en burplan, så når udstillerne kommer så tager man det bur man har lyst til.

Det skabte virkelig ramaskrig i strøby tilbage i marts.

“Åben burplan” fremgår da ikke af DARAKs invitation. Hvorfra stammer oplysningen?

vh

Andreas

Æv - jeg havde da håbet de havde droppet ideen :frowning:
Regner dog med at komme med to stk i kl. 12. i samme bur, men ville dog gerne stå sammen med andre aby-folk.

[QUOTE=Helene C;1183494]…
Det skabte virkelig ramaskrig i strøby tilbage i marts.[/QUOTE]

Det bekymrer også mig. Hvis der er noget, jeg ikke har lyst til - efter at være stået alt for tidligt op og have kørt langt - så er det kaos omkring buret.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1183495]“Åben burplan” fremgår da ikke af DARAKs invitation. Hvorfra stammer oplysningen?

vh

Andreas[/QUOTE]

Så vidt kan jeg lede mig frem til så kan jeg heller ikke finde den oplysning nogen steder offentligt.
Men da jeg modtog min bekræftelse på mail igår så var der indskrevet en en besked fra Annie Orthmann. Hun pointerede den åbne burplan - som iøvrigt vil køre i en prøveperiode, så jeg tvivler på det her er den sidste udstilling vi ser det på - fordi jeg havde kaveret ønske om burnabo på min tilmelding.

[QUOTE=Helene C;1183494]Det betyder at der er frit slag for hvor man vil stå. Klubben laver ikke en burplan, så når udstillerne kommer så tager man det bur man har lyst til.

Det skabte virkelig ramaskrig i strøby tilbage i marts.[/QUOTE]

Okay - det var lidt det jeg frygtede :slight_smile:

Prøvede noget lignende i Finland… lad os bare sige at det IKKE virkede som en succes :smiley: trods at finnerne åbenbart jo er vant til det…
Nå… det kan være at kræene slet ikke skal afsted - det ved jeg faktisk ikke noget om endnu…

[QUOTE=Wijelo;1183496]Æv - jeg havde da håbet de havde droppet ideen :frowning:
Regner dog med at komme med to stk i kl. 12. i samme bur, men ville dog gerne stå sammen med andre aby-folk.[/QUOTE]

En ting er at man naturligvis gerne vil stå sammen med andre med samme race… Noget helt andet er, at det kan vise sig virkelig svært bare at få to bure ved siden af hinanden til ens egen katte!
Jeps… endnu en oplevelse fra Finlandsturen :wink:

Det er en rigtigt irriterende måde at gøre det på og jeg håber bestemt ikke, at det bliver en tradition, for så kan jeg da heldigvis holde mig væk fra Daraks udstillinger :frowning: Jeg vil langt hellere stå sammen med udstillere af egen race end sammen med “tilfældige” udstillere og jeg mener også, det er meget mere publikumsvenligt, at de ikke skal sendes fra Herodes til Pilatus for at se alle katte af en given race - og spredt placerede enkeltbure drukner også meget nemt i mængden.

[QUOTE=Ann K;1183504]Okay - det var lidt det jeg frygtede :slight_smile:

Prøvede noget lignende i Finland… lad os bare sige at det IKKE virkede som en succes :smiley: trods at finnerne åbenbart jo er vant til det…
Nå… det kan være at kræene slet ikke skal afsted - det ved jeg faktisk ikke noget om endnu…[/QUOTE]

det var noget af en udfordring i strøby :confused:

jeg synes heller ikke de skal gøre det til en fast del af ders udstillinger.
“Vores gruppe” vil også genre stå sammen, så jeg tror at vi sender nogen i byen som så tager det antal bure vi skal bruge så vi sikre os at kunne stå sammen, men helt ærlig, det er jo en anelse besværligt! Mildt sagt!

Der var masser af bure i Strøby, så man kunne godt finde plads selvom man havde flere katte med.

men jeg synes godt nok ikke om den trend DARAK der forsøger sig med.
Det giver al for meget stress og uro, og at de på den måde ikke forsøger at imødekomme udstillernes ønsker, det er bestemt ikke godt. Mange har jo ønsker om at stå ved siden af hinanden, og det forsøger de tre andre klubber jo altid at i mødekomme, selvom det er et enormt puslespil.

Hvis det er noget DARAK fortsætter med, vil det ikke være så attaktive udstillinger for os, og vi er ellers på så godt som alle deres udstillinger.

[QUOTE=PiaR;1183511]Der var masser af bure i Strøby, så man kunne godt finde plads selvom man havde flere katte med.
[/QUOTE]

Ja, der var masser af bure og er man et par stykker, der gerne vil stå sammen kan det sikkert også lade sig gøre, men personligt synes jeg, det er langt mere publikums- og udstillervenligt at have racerne samlet. Så kan jeg altid mødes med vennerne andre steder i hallen :slight_smile:

Jeg overvejede ellers at tilmelde med en god flok, men såfremt det er åben burplan, ja så må det nok nøjes med 1-2, vil slet ikke kunne overskue at skulle finde et bur, og gerne tæt på andre med samme race.

Jeg kommer med Abimbola Augustus :slight_smile: Så må vi se hvordan han klare sig i åben klasse :slight_smile:

Jeg bliver hjemme for udstilling denne gang, synes ikke lige jeg vil udstille i august,

Jeg har i dag skrevet til den udstillingsansvarlige i Darak, og gjort opmærksom på min holdning til “åben burplan” samt at det som minimum bør meddeles på deres udstillingsside, at det er det der køres med.

De kan imo ikke være bekendte ikke at meddele udstillerne det på forhånd. Som det er nu er eneste grund til at det er kommet ud, at nogen har bedt om “burnabo”. Dem som har tilmeldt uden krav om specifik nabo, har ikke fået informationen, hvilket jeg ikke synes er ok.

Annie har lige skrevet dette på facebook siden

OBS OBS OBS OBS OBS
Jeg kan oplyse, at der IKKE vil være åben burplan!
Der vil være an fast burplan

[QUOTE=Henriette;1183755]Annie har lige skrevet dette på facebook siden

OBS OBS OBS OBS OBS
Jeg kan oplyse, at der IKKE vil være åben burplan!
Der vil være an fast burplan[/QUOTE]

Spændende - :høhø:
men super godt nyt. Måske hjælper det at gøre lidt indsigelser.

Nå så fik jeg tænkt lidt over det, og har også tilmeldt Augustus om lørdagen…

Så skal der bare findes overnatningsmulighed somewhere… Nogle forslag?