Dreng eller pige til min flok?

Godaften folkens…

Jeg står i den dejlige dejlige situation, at jeg jo skal have min 3. Birma.
Jeg har overhovedet ikke, været i tvivl om, at jeg ville have en pige. Kastrat naturligvis. Jeg har kun haft kastrat piger indtil videre, og jeg har været tosset med dem. Egentlig var meningen også, da jeg mistede Dussen, at jeg ville have to piger til. Men så faldt jeg for Indy bassen, og dermed blev det altså, til en hankastrat istedet! :wehuu:
Men han tumler og slåsser alt for meget, for Akira… Hun gider altså ikke det pjat.

Derefter begynder jeg istedet, at tænke på, om jeg skulle have en hankilling til ham istedet. Men er det er ikke ligemeget, så længe de er killinger? Jeg ønsker inderligt en hunkilling, men ikke, hvis det på sigt, ikke vil fungere. Min nabo har en hunkilling, og de leger formidabelt sammen!

Ved godt, at jeg med i baghovedet skal have, at Akira er 4 år, og han er en lille krudtugle på 6 måneder!

Er det totalt dødsdømt, hvis jeg får mig min ønskede pigetøs? :kryds:

Altså min erfaring er at hankastrater og deres omgivelser er mest glade hvis der er en anden hankastrat at tumle med :slight_smile: Hunkastraterne synes som regel at de er for voldsomme. Det går sådan når de er killinger, men når de så bliver ældre, så kan det godt give problemer… (Gjorde det meget hjemme hos mig, til jeg fik en hankastrat/killing til min første hankastrat) :slight_smile:

Om det er dødsdømt, måske ikke… Men så skal du måske kigge meget rundt efter en rigtig tumling og “drengepige”? :slight_smile:

[QUOTE=Eife;654539]Altså min erfaring er at hankastrater og deres omgivelser er mest glade hvis der er en anden hankastrat at tumle med :slight_smile: Hunkastraterne synes som regel at de er for voldsomme. Det går sådan når de er killinger, men når de så bliver ældre, så kan det godt give problemer… (Gjorde det meget hjemme hos mig, til jeg fik en hankastrat/killing til min første hankastrat) :slight_smile:

Om det er dødsdømt, måske ikke… Men så skal du måske kigge meget rundt efter en rigtig tumling og “drengepige”? :)[/QUOTE]

Tusinde tak for svar… Burde bare få en af her altså. Hehe… :stuck_out_tongue: Meeeen… det bliver så ikke aktuelt…
Min elskede Dusse var jo en rigtig drengepige… Og min drøm er en tortie eller brun pige. Så måske hvis går efter tortie, at sandsynligheden er størst så. Ej… Jeg ved det ikke.

Du er kommet af med din ene dreng nu, ikke? Hvordan klarer Diego det? Savner han en hankastrat?

Hehe, tjaeh… Mine tortie piger gider i hvert fald ikke det der drenge tumleri :tihi:

Og Jako flyttede jo fordi Diego var efter ham. De to var pot og pande, til de havde det der lege-uheld, hvor Diego brækkede hoften… Og det ene med det andet så associerede han fremover Jako med noget ubehageligt, og reagerede derfor negativt hver gang Jako sagde sin legelyd…

Diego mangler i øjeblikket i hvert fald ikke en anden hankastrat, han og Athea får tumlet lidt, og rendt efter hinanden også… Selvom hun allerede nu ikke gider så meget som da hun var yngre :slight_smile: Men Diego har jo også været igennem et rigtig slemt år. Efter først den brækkede hofte, og den akut stoppede blære havde han jo mistet næsten 2 kg muskler, det har taget lang tid at få genoptrænet… :slight_smile:

Jeg ville nok anbefale en dreng til ham.
Jeg kan se her at mine drenge leger meget med hinanden. Og tøserne med hinanden.
Selvfølgelig osse blandet ind imellem, men mest pige/pige Dreng/dreng.
Held og lykke med at finde en dejlig bamse.

Når jeg ser tilbage, har de gode legekammerater og puttevenner altid været dreng/dreng og pige/pige.

Jeg vil nok os sige en dreng.
Jeg har to birmadrenge her, og de kan være noget voldsomme synes hønemor. De får en lillebror hjem snart, og vupti så var der tre drenge :-).

“Akira er 4 år, og han er en lille krudtugle på 6 måneder”

Tror ikke det har så meget med kønnet at gøre, mere med alderen på kattene …

Har dog kun hankastrater og en af dem nedlader sig ikke til så meget tummleri, mens de to andre (de yngste) har fuld knald på :muhaha:

Jeg synes du skal tage ud og opleve de killinger du gerne vil se nærmere på. Det kan jo ske, at den helt rigtige killing vælger dig,
Og at Han er en lille tortietøs med attutude nok til at tumle bølledrengen. Jeg ved, at du kan mærkenår det er helt rigtigte. :slight_smile: