Jeg overvejer at købe en vandfontæne, med rindende vand til misserne.
Er der nogle, som I vil anbefale? Gerne fra zooplus
Et lille tillægsspørgsmål - hvor meget æder sådan en fontæne af elregningen??
Jeg overvejer at købe en vandfontæne, med rindende vand til misserne.
Er der nogle, som I vil anbefale? Gerne fra zooplus
Et lille tillægsspørgsmål - hvor meget æder sådan en fontæne af elregningen??
Jeg kan ikke forestille mig den spiser meget på el-regningen.
Jeg vil anbefale Drinkwell 360…den ligner et Eiffeltårn med en voldgrav rundt om. Ud fra tårnet kommer der 4 vandstråler som minder om, hvis man tænder for vandhanen…noget de fleste miser ynder.
Vi har placeret vores vandfontæne lige hvor alle skal igennem…og det er tydeligt der bliver drukket mere vand end ellers.
Men vi har mange andre drikkesteder bl.a. en Petmate i bryggerset og den er skam også udemærket blot syntes jeg Drinkwell’en er bedre. Og så står der almindelige vandskåle rundt om. Med mange dyr skal der også være tilsvarende mange drikke og spisesteder
Påvirkningen på el-regningen er så lav, at det bestemt ikke bør være en afgørende faktor. Jeg kan ikke huske tallet, men det er på årsbasis mindre end en pakke cigaretter
Der er mange modeller, nogen er vist lettere at rengøre end andre, men alle får kattene til at drikke lidt mere og det er klart det vigtigste Selv har jeg Petmate og havde tidligere Cat-it fontænen.
Jeg har denne her fætter. Den er et hit her hjemme:)
Både jeg og min mor har sådan en her
Vi er super glade for den begge to. Masser af vand i den, så godt som lydløs både mortormæsigt og vandmæssigt. Ekstremt let at samle og gøre ren.
Den kan man også få i danmark. http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-diverse.htm
Den fåes som 1½ l. og 3 l. både mor og jeg har som 3 l.
Tak for jeres svar.
Det bliver nok enten den JulleML eller Gry linker til. Jeg kan ikke helt regne ud om mine katte foretrækker “plaskende vand” eller “løbende vand”
Jeg havde tænkt på at de skulle have den, fordi det kunne være sjovt legetøj, men hvis det også kan få dem til at drikke mere vand er det da super! De får mest tørfoder, så lidt ekstra vand indenbords er kun godt
[quote=Camilla;314196]Tak for jeres svar.
Det bliver nok enten den JulleML eller Gry linker til. Jeg kan ikke helt regne ud om mine katte foretrækker “plaskende vand” eller “løbende vand”
Jeg havde tænkt på at de skulle have den, fordi det kunne være sjovt legetøj, men hvis det også kan få dem til at drikke mere vand er det da super! De får mest tørfoder, så lidt ekstra vand indenbords er kun godt :)[/quote]
Vi har den med rindende vand, jeg kan ikke holde plaskeriet ud :-)…Og vores er super glad for at drikke vand fra slisken hvor vandet løber
Jeg har den i keramik. Synes der er ulemper og fordele ved alle fontænerne, men kan godt lide det enkle design og ja - netop at den ikke er af plastik. Jeg har haft en Petmate før.
Og husk at vand skal skiftes dagligt og fontænen lige skylles af - akkurat som en vandskål. Ellers bliver den slimet i bunden. Filteret i mange af fontænerne er kun pga. at de er lavet af plastik, og deres kanter og finurligheder giver grobund for bakterier.
For katten er der mange gode fordele ved det ekstra vandindtag! Og mine har været meget glade for begge typer fontæner.
Sådan ser vors ud, kattene elsker den:wehuu:
Hvor tit skifter I filter? Kan se man kan købe ekstra filtre ved siden af, bør man gøre det?
Ja, filtrene skal skiftes jævnligt. Der er vist en vejledning til hvor ofte i manuelen. Og det skal selvfølgleig justeres i forhold til antallet af katte. Og så holder man selvfølgelig også lidt øje med, hvordan det ser ud, og hvordan fontænen kører.
Jeg skifte filter ca hver 4 til 6 uge, det koster jo ikke en bondegård. Derudover lader jeg den kører et par timer med eddike/vand en gang om uge, for at afkalke den.
Så er den bestilt - det blev sådan en her - i hvid - da jeg var usikker på om kattene kan se vandet i en sort skål
Glemte bare de filtre, æv det må jeg lige huske næste gang
[quote=Camilla;314217]Så er den bestilt - det blev sådan en her - i hvid - da jeg var usikker på om kattene kan se vandet i en sort skål
Glemte bare de filtre, æv det må jeg lige huske næste gang :)[/quote]
Der er et ekstra med Plejer der ihvertfald at være.
[quote=pivnu;314206]Jeg har den i keramik. Synes der er ulemper og fordele ved alle fontænerne, men kan godt lide det enkle design og ja - netop at den ikke er af plastik. Jeg har haft en Petmate før.
Og husk at vand skal skiftes dagligt og fontænen lige skylles af - akkurat som en vandskål. Ellers bliver den slimet i bunden. Filteret i mange af fontænerne er kun pga. at de er lavet af plastik, og deres kanter og finurligheder giver grobund for bakterier.
For katten er der mange gode fordele ved det ekstra vandindtag! Og mine har været meget glade for begge typer fontæner.
Er det den her du har?
Ved du om man kan slukke for den, f.eks. når man er på arbejde uden at det gør noget?
Eller skal den køre hele tiden? :?
[quote=MivKuranyi;314425]Er det den her du har?
Ved du om man kan slukke for den, f.eks. når man er på arbejde uden at det gør noget?
Eller skal den køre hele tiden? :?[/quote]
Det er den.
Jeg synes dog, det er noget underligt noget at ville slukke for fontænerne. Både Petmate og den i keramik kan jeg som sådan ikke se noget problem i at slukke, men de bruger så lidt strøm, så at jeg ikke ville gøre det.
Sådan en køber jeg engang, når jeg får overbevist Søren om at petmate’n et gået i stykker eller at den ikke er god nok. Vi kan altid lukke døren til så vi ikke kan høre pjaskeriet…
[quote=kamikaze;314173]Jeg kan ikke forestille mig den spiser meget på el-regningen.
Jeg vil anbefale Drinkwell 360…den ligner et Eiffeltårn med en voldgrav rundt om. Ud fra tårnet kommer der 4 vandstråler som minder om, hvis man tænder for vandhanen…noget de fleste miser ynder.
Vi har placeret vores vandfontæne lige hvor alle skal igennem…og det er tydeligt der bliver drukket mere vand end ellers.
Men vi har mange andre drikkesteder bl.a. en Petmate i bryggerset og den er skam også udemærket blot syntes jeg Drinkwell’en er bedre. Og så står der almindelige vandskåle rundt om. Med mange dyr skal der også være tilsvarende mange drikke og spisesteder[/quote]
Nice, very very nice.
[ame=“Amazon.com”]Amazon.com: Drinkwell 360 Pet Fountain, Original: Kitchen & Dining[/ame]
[quote=pivnu;314454]Det er den.
Jeg synes dog, det er noget underligt noget at ville slukke for fontænerne. Både Petmate og den i keramik kan jeg som sådan ikke se noget problem i at slukke, men de bruger så lidt strøm, så at jeg ikke ville gøre det.[/quote]
Det er ikke pga el forbruget jeg vil slukke den
Men fordi Kuranyi har haft en tendens til at hive ledninger ud af kontakten.
Så jeg vil ikke så gerne gå hjemmefra med strøm der er tændt.
Tak for svar
FY Kuranyi…DET må man IKKE…slemme slemme slemme.
Vores Drinkwell er i lysegrå plastik og den er meget nem at rengøre for man SKAL passe på man ikke bare skyller og kommer nyt vand i. Den skal skilles ad OG den lille sorte punpe skal også ud og fjernes for iden unden den kan alverdens baktusser og -tisser gemme sig og det er ikke godt.
En fontæne ER godt, men holdes den ikke ren er det den rene -tusse og -tisse-bombe