Drikkefontaene

Jeg er i tvivl om dette hoerer under kost eller generel snak. Men ret mig hvis jeg er forkert paa den. :slight_smile:

Jeg har laest i en anden traad, at mange af jer herinde bruger drikkefontaener for at opfordre kattene til at drikke mere.

Nu er der bare flere modeller paa markedet, og jeg vil gerne hoere lidt om, hvad man skal gaa efter naar man koeber saadan en? Hvad har I gjort?

Og hvordan virker den helt praecis? Skal den tilkobles en stikkontakt, bruger den batterier, eller noget helt andet?

Cecilie - Der har været et par tråde om emnet her de sidste par måneder, men så vidt jeg husker ligger de inder generel snak. Men prøv at tage et kig der.
Jeg endte selv med en raindrop fontæne, som jeg er glad for :slight_smile:
Og ja, dem jeg kender til skal alle i en stikkontakt :slight_smile:

Jeg har også en raindrop i keramik :slight_smile:

Der er forskellige meninger om de forskellige modeller… Men som de andre siger, kører de (vist nok) alle på strøm. Og prøv at søg på vandfontæner/fontæner så kommer der helt sikkert mange forslag op :slight_smile:

De er super gode til at lokke kattene til at drikke mere vand. De fleste katte vil nemlig meget gerne drikke af rindende vand.:slight_smile:

Vi har denne Drinkwell Platinum, vandet kommer ud ligesom fra vandhanen og da de elsker at drikke af vandhanen blev det den… efter at have haft 2 andre, hvor vandet løber ned af en slidske.

Charley elsker den, Chili benytter den, men drikker mindst lige så meget fra de almindelige vandskåle.

:slight_smile:

Jeg har raindrop’en i sort keramik :slight_smile: er rigtig, rigtig glad for den, og det er kattene også :slight_smile:

Men det er ikke frisk vand der bliver koblet paa den, det er det samme vand der cirkulerer rundt og rundt. Har jeg forstaaet det korrekt?

Ja, det er korrekt at det er det samme vand :slight_smile:

Det er rigtigt. Så vandet skal skiftes. Her gør jeg det en gang dagligt og jeg rengør og renser pumpen ca 1 gang pr uge :slight_smile:

Ja du skal skifte vandet hver dag, som med en vandskål :slight_smile: Forskellen er, at det er rindende vand -som mange katte godt kan lide - og så tager filteret, hvad der evt måtte komme i vandet i løbet af dagen… :slight_smile: Den skal bare sættes til en kontakt :slight_smile:

Det er jo meget smart! :slight_smile: Saa maa jeg hellere paa jagt efter en keramikmodel her indenfor naermeste fremtid. :slight_smile: Hvor tit skal saadan et filter skiftes?

Jeg skifter filter…bob…bob…bob… Det er MEGET forskelligt. Jeg mener de skriver man skal skifte ca hver 3. uge - men her går der længere tid end det… Med mindre kattene drukner ALT for meget legetøj deri… For så kan der godt samle sig en masse hår og ekstra snask… Og så skifter jeg selvfølgelig :slight_smile:

Udover almindelige vandskåle har vi en Drinkwell 360, og den er placeret lige hvor alle skal igennem og ud/ind fra haven. Det er min fulde overbevisning, mine dyr både drikker mere OG drikker mest fra lige fontænen. Dog skal de have mulighed for at drikke mange steder (derfor vandskåle allevegne) fordi her er mange mis.
Den er nem at rengøre, hvad jeg gør hver eneste dag med en ny svamp.