Hej!
Jeg har kigget lidt efter en drikkefontæne med en fri stråle, altså ikke sådan en hvor vandet bare løber, men hvor der er en stråle ligesom der er på vandhanen.
Er der nogen der har erfaringer med sådanne, og nogle de kan anbefale? hvor meget støjer de?
Jeg har en: Drinkwell 360 og kan varmt anbefale den!
Mine katte er super glade for den, den er nem at rengøre (og kan gå i opvaskemaskinen) og den larmer ikke! Jo den kán plaske hvis man skruer den op på fuld styrke, men hvis man skruer lidt ned, plasker den ikke
Jeg har købt min Drinkwell Platinum på zooplus - og den er alle pengene værd! Den støjer mindre end mit køleskab, og som bonus har jeg ikke hyldende katte i håndvasken mere
Man kan også få en rund udgave, men den kender jeg ikke noget til
Vi har den runde udgave…drinkwell 360 og det er et af de bedste køb der er gjort længe. Ikke blot er jeg sikker på der drikkes betydeligt mere, men det er også tydeligt misserne elsker den vandhaneagtige måde at drikke på.
Den ER dyr når man tænker på hvad den må koste imateriale…men på trods af det…så er den alle pengene værd. Vores står liiige hvor vi har vores flaskehals d.v.s. hvor alle skal forbi når de kommer enten ind eller skal ud.
Det er nok fordi jeg har en XXLmodel, at min plasker… men det er altså så slemt, at man kan blive helt bekymret for om der mon er gået et vandrør
Men kattene er vældig glade for den - og så længe Disehund nægter at drikke af mine to andre fontæner i en helt anden og lydøs model, så lever jeg med lyden…
ih, mange tak for alle de gode forslag. Tror nu jeg vælger den der Drinkwell Platinum Hvor har i købt jeres henne og hvad gav i for den? og hvor tit skifter i filter på den?
[quote=kamikaze;398258]Vi har den runde udgave…drinkwell 360 og det er et af de bedste køb der er gjort længe. Ikke blot er jeg sikker på der drikkes betydeligt mere, men det er også tydeligt misserne elsker den vandhaneagtige måde at drikke på.
Den ER dyr når man tænker på hvad den må koste imateriale…men på trods af det…så er den alle pengene værd. Vores står liiige hvor vi har vores flaskehals d.v.s. hvor alle skal forbi når de kommer enten ind eller skal ud.[/quote]
Det samme gør min og den er ligeledes meget populær. Den er super god, når man har mange katte
…og der er 5 toppe med, så man frit kan vælge fra 1-5 stråler
Ved godt, det ikke er det, du søger, men jeg har også en Fresh Flow Deluxe , og den er mindst lige så populær
ja jeg har sådan en her, og det er den bedste fontæne jeg nogensinde har haft Jeg er SUPER glad for den. og misserne hygger sig med den!
Den larmer ikke og den er pæn…af en fontæne at være :)[/quote]
Det skal forresten lige siges at der følger omkring 6 ringe med til den her.
ringene har forskellige antal- og forskellige størrelse huller hvor vandet kommer ud af. Det vil sige at man selv kan vælge mellem ringe med 1-6 vandløb fra.
Jo mere man skruer toppen fast, jo mindre vandmængde kommer der ud på én gang så man kan selv regulere huller, størrelser og vandmængde. Det synes jeg er herligt