Drikkefortæne

Nu må jeg have jeres hjælp igen :slight_smile:

Det er et gedemarked, det der med drikkefontæner, synes jeg! :S Havde egentlig tænkt, at nu dropper jeg helt at have en fontæne, men Asta nægter at drikke fra en skål, så jeg tør ganske enkelt ikke undvære. Men hvilken skal jeg købe - denne gang?

Vi startede med en Raindrop i keramik. Egentlig ret godt tilfreds med den, vand"strålen" passede godt til det kattene kan lide, pumpen fungerede godt, og selve pumpen larmede ikke rigtig. MEN vandet larmer/pjasker helt vildt, og vandet vil konstant ud over kanten på fontænen uanset hvordan jeg indstiller den, og når underskålen er fyldt, ja, så går det ud over gulvet :frowning: Derudover synes jeg den er besværlig at rengøre.

Så købte jeg en Drinkwell. Vand"strålen" var ok til kattene, den larmede ikke voldsomt, og var nem at rengøre. MEN efter kort tid begyndte pumpen at larme. OG den gik også i stykker efter 1 1/2 måned - trods rengøring. Havde heldigvis købt en ekstra pumpe, men også denne gik i stykker efter kort tid. Eller, gik i stykker og gik i stykker, de holdt bare op med at virke rigtigt… var så dårlige i funktion, at vandet dårligt kunne komme over toppen. OG så synes jeg også den er lidt dumt indrettet… der skal ekstra vand i flere gange om dagen, og jeg foretrækker altså at nøjes med at skift vand én gang om dagen.

Så mit spørgsmål er: hvilken har i andre, og hvilke fordele/ulemper er der ved den i har:?
Den må ikke larme, skal være let at rengøre, og af en sådan kvalitet at den holder længere tid.

Vi har bl. a en Drinkwell 360 og den er nok snart 8 år og den er supergod

Jeg har en raindrop, og jeg har ikke oplevet at det løber over. Jeg har for en sikkerheds skyld den stående på en plastik bakke hvis nu uheldet er ude.

Tak for input :slight_smile:

Og der blev jeg lige OBS på, at det ikke er en drinkwell jeg har haft, men en catit fresh and clear! Drinkwell ville jeg netop have spurgt til. Jeg passer for tiden to lækre MCO drenge, som netop har den du refererer til. Den virker nemlig rigtig fint, og larmer stort set ikke. Men min veninde der har de to MCO, har først købt denne for et par måneder siden, og hun kunne derfor ikke sige noget om holdbarheden. Det kunne du derimod - tak for det :slight_smile: så tror jeg faktisk jeg vil kaste mig ud i at købe sådan en :slight_smile:

Det gjorde min heller ikke i starten. Og jeg har været super glad for den tidligere. Det virker lidt som om pumpen på min ganske enkelt er FOR effektiv. Derudover står den i vores gang, og vi kan høre den om natten, og det er lige i overkanten med vandpjaskeri til mig. Igen kan det være fordi pumpen kører lige lovlig voldsomt, for jeg bemærkede det slet ikke i starten.

Vi har 2 drinkwell platinium fontæner og dem har vi haft en del år.

De er af plastik og nemme at rengøre. Jeg lader dem køre med vand og eddike en times tid og så skrubbe skrubbe og så i opvaske maskinen. Det gør jeg ca 1 gang hver 14 dag da vores vand er meget kalkholdigt.

Den store beholder bagpå fylder vi op med vand 1-2 dag.

Syntes ikke den larmer særlig meget, dog kan pumpen få en sjov lyd hvis der er for lidt vand i fontænen

vores står på plastikbakker for en sikkerhed skyld.

Jeg har to raindrop, og ingen af dem løber over eller larmer - Er du sikker på at din ikke har stået skævt ?

Jeg regner med at købe et par Lucky-Kitty drikkefontæner til min kat:

De er af keramik (nemmere at rengøre end plastik og forebygger katteakne), efter sigende umulige for katten at skille ad, meget støjsvage og energibesparende (jeg regnede ud, at jeg kommer til at betale ca. 26 kr. om året for at have én kørende 24/7), kræver ikke et kulfilter, og hvis man køber dem direkte hos den tyske producent her, kan man sende dem tilbage med fuld returret og pengene tilbage hvis man er utilfreds eller hvis katten mod forventning ikke gider bruge dem. :slight_smile:

Jeg har haft den fremme igen de sidste par uger, efter fresh and clear gav op. Men uanset hvordan jeg vender og drejer den, så vil den løbe over :frowning:

[QUOTE=Cecilie;1242789]Jeg regner med at købe et par Lucky-Kitty drikkefontæner til min kat:

De er af keramik (nemmere at rengøre end plastik og forebygger katteakne), efter sigende umulige for katten at skille ad, meget støjsvage og energibesparende (jeg regnede ud, at jeg kommer til at betale ca. 26 kr. om året for at have én kørende 24/7), kræver ikke et kulfilter, og hvis man køber dem direkte hos den tyske producent her, kan man sende dem tilbage med fuld returret og pengene tilbage hvis man er utilfreds eller hvis katten mod forventning ikke gider bruge dem. :)[/QUOTE]
det lyder jo ret godt! Er ikke sikker på mine vil kunne lide at vandet ligesom bare render ned på den måde, men måske er det et forsøg værd. Uanset hvad det ender med jeg køber, ville det være interessant at høre hvordan dine har det med denne efter et stykke tid :slight_smile:

[QUOTE=DK SismoCats;1242785]Vi har 2 drinkwell platinium fontæner og dem har vi haft en del år.

De er af plastik og nemme at rengøre. Jeg lader dem køre med vand og eddike en times tid og så skrubbe skrubbe og så i opvaske maskinen. Det gør jeg ca 1 gang hver 14 dag da vores vand er meget kalkholdigt.

Den store beholder bagpå fylder vi op med vand 1-2 dag.

Syntes ikke den larmer særlig meget, dog kan pumpen få en sjov lyd hvis der er for lidt vand i fontænen

vores står på plastikbakker for en sikkerhed skyld.[/QUOTE]

Drinkwell virker som et godt bud - tak :slight_smile:

Vi har denne:


Og er super glad for den :høhø:

Mht raindrop’en, så er du godt klar over at man kan indstille styrken på pumpen, ikk’? :slight_smile:

Selvfølgelig er jeg det, sikke noget at spørge om!

(Eeeeerhm… Nej, det anede jeg ikke… Piiinligt!!! Det må jeg straks finde ud af at få gjort! Har ikke set nogen dims hvor man justerer?! Jeg tror jeg har lavet en “Ina” igen… Mangler en pinlig smiley!!

Endnu en gang godt jeg spørger de kloge! Tak Eva, det må jeg vist hellere kigge nærmere på!)

Mine to har haft glæden af en Fresh Flow Deluxe i ca. tre måneder nu og jeg har efterhånden gennemskuet hvordan den og jeg holder os på god fod. Begynder den at larme har jeg enten glemt at fylde vand i eller det er tid til en afkalkning. Den er okay nem at skille ad selvom jeg altid kommer i klammeri med en af delene - både når den skal af og på igen. Det er indtil videre den bedste fontæne jeg har prøvet, men jeg har så også kun erfaring med denne og med en Catit Water Fountain for mange år siden.

Så er raindrop på rette køl… :ups:
Idet jeg åbnede holderen, var justeringen på pumpen meget tydelig… Føler er mig kun lidt som en tumpe :smiley:

[QUOTE=DK Astani;1242828]Så er raindrop på rette køl… :ups:
Idet jeg åbnede holderen, var justeringen på pumpen meget tydelig… Føler er mig kun lidt som en tumpe :-D[/QUOTE]

Nåh ja, det var da godt det bare var det :tihi:

Jeg har bla. en Drinkwell 360, og som I kan se, så synes Nada, at den er rigtig sjov :thumbdown: :tihi:

[QUOTE=DK Lindvig;1242953]Jeg har bla. en Drinkwell 360, og som I kan se, så synes Nada, at den er rigtig sjov :thumbdown: :tihi:

Fantastisk video, hvor er Nada sød. :wehuu:

Hvor meget larmer den, den dér Drinkwell? Jeg synes, jeg kan høre den risle på videoen.

[QUOTE=Cecilie;1242789]Jeg regner med at købe et par Lucky-Kitty drikkefontæner til min kat:

De er af keramik (nemmere at rengøre end plastik og forebygger katteakne), efter sigende umulige for katten at skille ad, meget støjsvage og energibesparende (jeg regnede ud, at jeg kommer til at betale ca. 26 kr. om året for at have én kørende 24/7), kræver ikke et kulfilter, og hvis man køber dem direkte hos den tyske producent her, kan man sende dem tilbage med fuld returret og pengene tilbage hvis man er utilfreds eller hvis katten mod forventning ikke gider bruge dem. :)[/QUOTE]

Ved denne skal man være opmærksom på at der kun er vand til katten når strømmen er sat til. Hvis stømmen går mens man ikke er hjemme, eller man/katten får dasket til stikket, så får katten ingen vand :slight_smile: