Drikkefortæne

[QUOTE=Cecilie;1242956]Fantastisk video, hvor er Nada sød. :wehuu:

Hvor meget larmer den, den dér Drinkwell? Jeg synes, jeg kan høre den risle på videoen.[/QUOTE]

Ja hun er helt vildt sød (og drøn-irriterende nogle gange) :høhø:
Jeg kan godt høre på videoen, at lyden er anderledes. Fx. så knirket vores gulv ikke SÅ meget, som det du hører :uha: :smiley: og selve fontænen er næsten lydløs.
Jeg kan justere trykket på strålerne, ved at dreje på et dæksel i toppen af fontænen. Jeg kan også selv bestemme om der skal være 1, 2 eller flere stråler. Det gøres ved at udskifte en lille ring øverst på fontænen.

Foruden den der Drinkwell har vi et par fra Catit.

De er også ganske udemærkede. Dog kan Nada finde på at trække i dem med sin pote … den kat altså :argh:… og hvis den er fyldt helt op, så skvulper den over. Derfor står de på nogle plastikbakker. Ikke just kønt, men praktisk!

Er du sikker på det? Jeg læste nemlig følgende på producentens hjemmeside:

  1. Can my cat drink from the Lucky-Kitty fountain when the pump is switched off?Answer: Yes. Even when the pump is switched off, your cat can still drink from the bottom of the fountain, where there’s a permanent pool of water - just check the water level on a regular basis. However, we do recommend that you keep the fountain running at night because cats - originally desert animals - prefer to drink at night time.

Men hvis det ikke passer, så er det jo ikke en særlig god drikkefontæne, for så skal man alligevel have en skål vand stående ved siden af. :?

vi har lige købt den her og indtil videre er det ingen succes, det var sjovt den 1 halve time og siden hen gider de ikke drikke af den.
den er fra firmaet trixie

Vi købte denne for 50 kr i Plantorama og kattene elsker den,

Selv vores killinge fandt den hurtig, da de fik lov til at løbe frit (5 & 6 uger gammel)

vi har siden får to indendørs fontæner mere og det er helt klar kattenens fortrukne vandsted.

Her er en video af den ene som står på terassen

//youtu.be/6KRZYpJkDug

De er ikke lydløse, men man vænder sig hurtig til lyden af rindende vand

Hvor er de sjove. Er den på videoen også købt i Plantorama. Tror altså jeg skal en tur i Plantorama en af dagene

[QUOTE=johnny;1243023]vi har lige købt den her og indtil videre er det ingen succes, det var sjovt den 1 halve time og siden hen gider de ikke drikke af den.
den er fra firmaet trixie[/QUOTE]

Larmer den meget? Her tænker jeg primært på pumpen.
Jeg tror mine ville kunne lide den, fordi vanden ikke bare løber ned, og er mere ligesom en “vandhane”. Den kunne jeg godt overveje i fremtiden. Enten den eller en Drinkwell.
PT holder jeg mig til min Raindrop… som nu virker igen (og så snakker vi ikke mere om ,at den faktisk aldrig var i stykker :dokdok:)

[QUOTE=Jeanette;1243049]Vi købte denne for 50 kr i Plantorama og kattene elsker den,

Selv vores killinge fandt den hurtig, da de fik lov til at løbe frit (5 & 6 uger gammel)

vi har siden får to indendørs fontæner mere og det er helt klar kattenens fortrukne vandsted.

Her er en video af den ene som står på terassen

//youtu.be/6KRZYpJkDug

De er ikke lydløse, men man vænder sig hurtig til lyden af rindende vand[/QUOTE]

Er det længe siden du har købt disse i Plantorama? Jeg kan ikke finde dem på deres hjemmeside, og kunne godt tænke mig en til udendørs brug :slight_smile:

Måske bare tage i Plantorama? De plejer at ha en masse vandpjaskeri til at stå :slight_smile:

Er ALTID klar på en tur i Plantorama :-). Men jeg endte med at finde den på deres hjemmeside - under indendørs. Desværre kan den ikke købes online, og er ikke på lager i Odense. Og da vi tidligere har været ude for det (at noget ikke er på lager i Odense), og ved forespørgsel derude fik at vide, at det ikke kunne bestilles hjem, men “nok kom i butikken på et tidspunkt”, så vil jeg ikke spilde mere tid på det :frowning: Men mon ikke jeg kan finde noget lignende et andet sted på nettet :slight_smile: synes de er super fine :slight_smile:

Rigtigt mange planteskoler har dem i forskellige udformninger - og såmænd også visse byggemarkeder :slight_smile:

Jeg bliver svar skyldig med hensyn til, hvor den med frøerne kan købes, for jeg byttede den med noget baby legetøj, Den med frøerne sviner dog lidt, derfor har vi den på terrassen

Den på billedet er købt i Plantorama Viborg i oktober 2014, de var sat rigtig meget ned.

//youtu.be/OWMC5sL7ueU

Men har set flere forskellige udgaver af de indendørs, i forskellige byggemarkeder

Efter at have læst tråden her og diverse anmeldelser, har jeg besluttet at indkøbe en Raindrop fontæne. :slight_smile:
Men jeg kan simpelthen ikke finde den i keramik? Er den mon udgået? :? Jeg kan kun finde stålvarisnten…

[QUOTE=Løvehjerte;1243794]Efter at have læst tråden her og diverse anmeldelser, har jeg besluttet at indkøbe en Raindrop fontæne. :slight_smile:
Men jeg kan simpelthen ikke finde den i keramik? Er den mon udgået? :? Jeg kan kun finde stålvarisnten…[/QUOTE]

Ikke at det er logisk, men jeg kan finde den i keramik på den danske zooplus side, men ikke den tyske :?

Ja, men hvis man nærlæser er det kun ekstra filtre der er til salg på zooplus.dk. Selve fontænen har de kun i stål.
Så nu har jeg skrevet og spurgt. Alternativt må vi ‘nøjes’ med den i stål. :slight_smile:

[QUOTE=Løvehjerte;1243807]Ja, men hvis man nærlæser er det kun ekstra filtre der er til salg på zooplus.dk. Selve fontænen har de kun i stål.
Så nu har jeg skrevet og spurgt. Alternativt må vi ‘nøjes’ med den i stål. :)[/QUOTE]

Hvis du har kalk i vandet, så er den i stål altså osse meget lettere at rengøre. Jeg har haft den i keramik, men måtte kyle den ud, da kalken trak ind i lertet/keramikken, og den kom til at se rigtig ulækker ud

Tak. :slight_smile: Det gjorde udslaget. Et stk. Raindrop i stål er nu bestilt. :slight_smile:

Du må meget gerne melde tilbage, hvordan det går! Jeg overvejer også at investere i en. :slight_smile:

Det skal jeg nok. :slight_smile: