Drinkwell 360 vs Plantinum

Jeg vil købe en ny fontæne til tøserne herhjemme.

Den eneste jeg har prøvet, er Raindrop fontænen. Den har Akira egentlig været meget glad for. Men hun ELSKER at drikke af vandhanen, og jeg vil derfor gerne prøve en med vand, som løber som en vandhane. Bettelorten har ikke set en fontæne før, så jeg ved ikke hvad hun er til. :slight_smile:

Nu er jeg kommet frem til, at det skal være enten Drinkwell 360 eller Drinkwell Platinum.

Jeg vil købe dem i Danmark uanset hvad. For der er to års reklamationsret, og det vil jeg meget gerne have på en lidt dyrere ting. Min Raindrop er købt på zooplus.de, og den gik i stykker efter et år. Ærgeligt ærgeligt…

zooplus.dk har tilbud på Platinum til 369,- og 360 til 449,-. Derudover får jeg 10 %, og så er der fri fragt.

Men nogle der har prøvet begge fontæner, som kan komme med lidt erfaringer? Det gælder med alt, hvilken en kattene foretrak og rengøring af den osv?

Oog… Burde opdrætter rabatten ikke komme på automatisk? Jeg har da aldrig haft problemer med det før, men testede det lige. Og det kom ikke på! :?

Mine mis har en drinkwell 360 og de er så glade for den. Den er placeret i flaskehalsen d.v.s. der hvor alle skal ind/ud fra haven/huset. Især er den god til de der elsker at drikke af en vandstråle…minder om en vandhave der er åbnet ganske lidt. Jeg vil tro mere end halvdelen af mine mis’ vandforbrug er via fontænen på trods af der står vandskåle 6 andre steder…plus en lille fontæne i bryggerset

Tak for svar! :slight_smile: Hmm… Der er svært, er det… Selvom det self ikke er værre, end den kan sælges igen, hvis de ikke kan lide den herhjemme…

Synes bare alle andre end Raindrop er knap så pæne… :slight_smile:

Nu sidder jeg måske egentlig og mest overvejer, om det skal Drinkwell Platinum eller Drinkwell Original…

Jeg har 2 Plantinum kørende, tror et par mine katte ville dø af tørst hvis de ikke havde dem. De får en 3. undenfor nu, de elsker den. Nogle drikker af strålen andre helt nede ved risten. Hos os er den guld værd.

Ja… Jeg ved også, at jeg skal have en! :slight_smile: Det er bare lige hvad det er for en.

Jeg synes nemlig Platinum virker ret stor, og umiddelbart vurdere jeg det ikke nødvendigt med en fontæne med 5 liter, til to katte. Så derfor overvejer jeg nu, om det blot skal være den originale i stedet. Min lejlighed er ikke vanvittig stor, så den skal helst heller ikke stå og fylde det hele…

Har du et billede af din Platinum, så jeg kan se den sammen med noget? Så jeg kan få en fornemmelse af, hvor stor den reelt set er? :slight_smile:

Jeg ved godt du spørger om 2 specifikke produkter. Jeg kender ingen af dem, men mine to huskatte har hele deres 7 årige liv haft en “petmate fresh flow”. Den indeholder 1.5 liter (50 oz) og princippet er det samme omend her løber vandet ned af en “skråning” og ikke i et fritfald. 1.5 liter er fint til mine, men om 5 liter er for meget til to katte, tjaa hmm hvis du har plads til den er det vel fint nok.
Begge mine elsker denne. Den er ok nem at gøre ren og pumpen holder endnu på 7 år.
Er dig svar skyldig om Petmate forhandles i DK, men princippet er jo rimeligvis det samme som dem du har kig på.
http://www.walmart.com/ip/Petmate-Fresh-Flow-Pet-Fountain-Medium-Cats-Dogs/4087824#ProductDetail

Når jeg får brug for en ny vælger jeg nok en cat mate fra zooplus.dk, idet min hunkat elsker at dyppe sine kinder i drikkevandet - hun bader nærmest i det… :slight_smile:

Vi har Drinkwell 360 i huset og det er den bedste vandfontæne vi ever har købt. Kattene er rigtige glade for at drikke af vandstrålerne og vi er glade for den da den ikke larmer lige så meget som de andre vi har prøvet.

Og så er den nem at skille ad og gøre ren, som var et af de kriterier vi også havde da vi har lidt meget kalk i vores vand.

Hvis du vælger 360 modellen så husk at bestil ekstra filter, og inden du tager filter i brug, så skyl den lige under vandhane for at få kulstøvet der ligger i begge ender væk så det ikke farver vandet :slight_smile:

Nu takket være jeres erfaringer hælder jeg nu også meget mod 360.

Hvordan er den at rengøre?

Og så er jeg helt vild med, at man ved Platinum bare skal tage vandbeholderen af, og fylde den med vand. Hvordan foregår det ved 360’eren?

[QUOTE=DK Jannam;1076918]Nu takket være jeres erfaringer hælder jeg nu også meget mod 360.

Hvordan er den at rengøre?

Og så er jeg helt vild med, at man ved Platinum bare skal tage vandbeholderen af, og fylde den med vand. Hvordan foregår det ved 360’eren?[/QUOTE]

Delene er nemt at skille ad, og man har fuld adgang til pumpen/motoren så denne også kan renses som er essentielt hvis man som vi har, har vand rigt på kalk.

360 fylder man op med hvad ved at hælde det i skålen, der er på selve “tårnet” markeret et mindst og max for vandstanden :slight_smile:

[QUOTE=MoMo;1076957]Delene er nemt at skille ad, og man har fuld adgang til pumpen/motoren så denne også kan renses som er essentielt hvis man som vi har, har vand rigt på kalk.

360 fylder man op med hvad ved at hælde det i skålen, der er på selve “tårnet” markeret et mindst og max for vandstanden :-)[/QUOTE]

Okay ja… Mit indtryk er også, at mit kalkindhold i vandet er ret højt - desværre. Men med den nye fontæne, har jeg en ide om, at jeg gerne vil koge mit vand inden det kommes i fontæne. For på den måde, at mindske problemet med kalk.

Hmm… Jeg overvejer stadig. Lige nu afventer jeg svar fra Zooplus, hvorfor min opdrætterrabat ikke går ind. Så jeg har nok lige et par dage til, at finde ud af hvilken jeg skal vælge! :slight_smile:

Men hvis folk vil poste billeder af deres fontæne, så vil jeg bliver meget glad. For jeg på den måde kan fornemme hvor meget de fylder! :slight_smile:

Jeg skal få taget billede af min 360 senere i dag, en skam at jeg ikke lige fik knipset billeder af hvordan den bliver skilt ad…måske jeg lige skulle gøre det når jeg skifter vand i dag :slight_smile:

[QUOTE=DK Jannam;1077087]Okay ja… Mit indtryk er også, at mit kalkindhold i vandet er ret højt - desværre. Men med den nye fontæne, har jeg en ide om, at jeg gerne vil koge mit vand inden det kommes i fontæne. For på den måde, at mindske problemet med kalk.

Hmm… Jeg overvejer stadig. Lige nu afventer jeg svar fra Zooplus, hvorfor min opdrætterrabat ikke går ind. Så jeg har nok lige et par dage til, at finde ud af hvilken jeg skal vælge! :slight_smile:

Men hvis folk vil poste billeder af deres fontæne, så vil jeg bliver meget glad. For jeg på den måde kan fornemme hvor meget de fylder! :)[/QUOTE]

En gang om ugen lader jeg mine Plantinum, køre et par timer med eddike/vand så er de afkalket. Min den ældste er over 5 år gammel og der har aldrig været problemer. Dog siger de at de kan tåle opvaskemaskine, så skal man være helt sikker på at opvaskemaskinen ikke vasker over 60 grader. Det har kostet min en tank.

Jeg er desværre ikke så priviligeret, at jeg har en opvaskemaskine. Hehe… :slight_smile:
Men tak for det svar. Jeg plejer også gerne, at bruge eddike som kalkfjerner. Men du lader simpelthen fontænen være tændt med kalk i? Jeg plejer at skille det fuldstændigt, og ligge alle dele i blød i eddike.

[QUOTE=DK Jannam;1077142]Jeg er desværre ikke så priviligeret, at jeg har en opvaskemaskine. Hehe… :slight_smile:
Men tak for det svar. Jeg plejer også gerne, at bruge eddike som kalkfjerner. Men du lader simpelthen fontænen være tændt med kalk i? Jeg plejer at skille det fuldstændigt, og ligge alle dele i blød i eddike.[/QUOTE]

Dette er også den måde vi afkalker vores på, de får lvo at ligge i blød i eddike og så når der skal lige skylles efter, så fylder jeg med vand og lader motoren pumpe vandet igennem i halvtimes tid. Skiller den ad og skyller alt efter, samler og hælder rent vand på :slight_smile:

http://store.petsafe.net/drinkwell-lotus-fountain
Denne her ville jeg gerne have… :slight_smile:

Generelt er der faktisk en del fontæner på denne side, jeg er ked af ikke er kommet til Europa!

Jeg lader også bare eddike løbe gennem den. Hvis jeg ikke har fået gjort det et par uger, så får den lov til at løbe med eddike natten over (selvfølgelig hvor kattene ikke kan komme til den), lader den løbe et par timer med rent vand og så nyt vand og ned til kælepotterne. Det fungerer fint.

Er der nogen der kan fortælle hvor meget strøm sådan en fontæne bruger? :slight_smile:
Ved det har været oppe før, men jeg kan ikke finde tråden igen :slight_smile:

Jeg har så prøvet både Drinkwell Platinum og 360 - og må blankt erkende, at min Drinkwell 360 endte med at ryge ud - og jeg gik tilbage til min oprindelige Drinkwell Platinum.

Grunden er simpelthen, at filterfunktionen i Drinkwell 360 fontænen fungerer alt for dårligt. Hvor jeg i Drinkwell Platinum kan have et filter siddende i 6 uger, hvis jeg er omhyggelig med jævnligt skift af vand - så holdt filtrene i Drinkwell 360 fontænen kun rundt regnet 14 dage max, allerede inden da var vandstrålerne begyndte at blive voldsomt udtyndede fordi der ophobede sig snask/slim - det til trods for at filter blev overhældt jævnligt med kogende vand og vandet i fontænen skiftet dagligt! Så snart filteret havde siddet i en uges tid, så kom problematikken med, at det ikke ordentligt kunne rengøre vandet længere. Producenten anbefaler på 360 fontænen, at filteret skiftes hver 14. dag - så udfra det burde jeg vel ikke være blevet skuffet - men jeg syntes simpelthen fontænen blev alt for dyr i filterforbrug (jeg vil også erkende, at det var for nogen år siden, hvor Drinkwell 360 filtrene endnu ikke var tilgængelige på zooplus, og der måtte man betale 100 kr pr pakke med 3 filtre i en dansk webbutik).

Min Platinum fontæne kører på 5.-6. år, pumpen er fortsat lige så gammel som maskinen. Kattene elsker den. Jeg giver den en tur i opvaskemaskinen et par gange om måneden, men den kan også sagtens vaskes af i hånden - og der fåes et rensesæt til den indeholdende “flaskerensere” i tre forskellige størrelser, som er rigtigt gode til at komme ind i de små kringelkroge der er, fx i pumpen. Og filterfunktionen i den fungerer.

Med hensyn til de 10% rabat - skal du så ikke over et vist beløb, førend rabatten udløses?
Som jeg husker det fra de gange jeg har bestilt fra zooplus sammen med en opdrætter veninde, så skulle man i hvert fald på .de siden bestille for 100 euro, førend man var berettiget til opdrætterrabat.

[QUOTE=Churchtown;1077423]Jeg har så prøvet både Drinkwell Platinum og 360 - og må blankt erkende, at min Drinkwell 360 endte med at ryge ud - og jeg gik tilbage til min oprindelige Drinkwell Platinum.

Grunden er simpelthen, at filterfunktionen i Drinkwell 360 fontænen fungerer alt for dårligt. Hvor jeg i Drinkwell Platinum kan have et filter siddende i 6 uger, hvis jeg er omhyggelig med jævnligt skift af vand - så holdt filtrene i Drinkwell 360 fontænen kun rundt regnet 14 dage max, allerede inden da var vandstrålerne begyndte at blive voldsomt udtyndede fordi der ophobede sig snask/slim - det til trods for at filter blev overhældt jævnligt med kogende vand og vandet i fontænen skiftet dagligt! Så snart filteret havde siddet i en uges tid, så kom problematikken med, at det ikke ordentligt kunne rengøre vandet længere. Producenten anbefaler på 360 fontænen, at filteret skiftes hver 14. dag - så udfra det burde jeg vel ikke være blevet skuffet - men jeg syntes simpelthen fontænen blev alt for dyr i filterforbrug (jeg vil også erkende, at det var for nogen år siden, hvor Drinkwell 360 filtrene endnu ikke var tilgængelige på zooplus, og der måtte man betale 100 kr pr pakke med 3 filtre i en dansk webbutik).

Min Platinum fontæne kører på 5.-6. år, pumpen er fortsat lige så gammel som maskinen. Kattene elsker den. Jeg giver den en tur i opvaskemaskinen et par gange om måneden, men den kan også sagtens vaskes af i hånden - og der fåes et rensesæt til den indeholdende “flaskerensere” i tre forskellige størrelser, som er rigtigt gode til at komme ind i de små kringelkroge der er, fx i pumpen. Og filterfunktionen i den fungerer.

Med hensyn til de 10% rabat - skal du så ikke over et vist beløb, førend rabatten udløses?
Som jeg husker det fra de gange jeg har bestilt fra zooplus sammen med en opdrætter veninde, så skulle man i hvert fald på .de siden bestille for 100 euro, førend man var berettiget til opdrætterrabat.[/QUOTE]

Tusinde tak for svar.

Ja, der vil jo altid være for og imod, det kan ikke undgås.
Det som egentlig gør, at jeg hælder over mod 360 er, at jeg ser større mulighed for, at kattene samtidig kan bruge den lidt som legetøj. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er noget de overhovedet gider. Men har alligevel en idé om, at Bettelorten gerne vil lege lidt. :slight_smile:

Samtidig har jeg set et hav af film på youtube. Jeg ved godt der kan være så meget baggrundsstøj der driller. Men umiddelbart lød det som om, at 360’eren larmede mindst af de to. Her snakket vi ikke lyden af vandstrålerne, men selve pumpen. Men nu har du jo prøvet begge to. Hvad er din erfaring her? :slight_smile:

Ang. opdrætterrabatten:
Jeg køber den som sagt på den danske Zooplus side, så jeg på den måde har 2 års reklamationsret. Der står derinde, at rabatten kommer automatisk når man køber for 750,-. Synes da heller aldrig jeg har oplevet problemer med det før. Men jeg har fyldt min indkøbskurv med varer til 757,-, og ingen rabat kom der.
Jeg har så forsøgt at komme yderligere i, for at se om det hjalp - men det gjorde det ikke. Så tog jeg en tur omkring den tyske, og smed for langt over 100 euro i, heller ingen rabat.
Jeg blev oprettet derinde som opdrætter for 4-5 år siden, gad vide om man skal forny det på et tidspunkt?! Hmm… Jeg afventer i hvert fald svar. Og må ærligt indømme, at ikke lige ved hvor mit stamnavnsbevis er henne, hvis de skal have det på ny.