Drivhuset 2015

Så begynder plantesæsonen her i det lille hjem - i et mini mini drivhus :stuck_out_tongue:

I drivhuset skal jeg ha sået chilier. Camilla har sendt en masse frø, så nu er problemet, hvad jeg dog skal vælge :surrender1:

Ender nok med et par stykker af hver, og så må altanen blive overfyldt :tihi:

Er andre gået i gang? :slight_smile:

Mmmmmh chili… :savle:

Jeg har også sået en masse til vindueskarmen. Den ender også altid med at blive så overfyldt, at mange af planterne må flytte ned på gulvet - jeg kan slet ikke begrænse mig når det kommer til chili og tomat :ups:

Jeg må indrømme at det med spiring fra frø ikke passer til min tålmodighed :ups:
Så jeg må i stedet være tålmodig (hader det ord) og vente til jeg kan købe mine små tomatplanter og plante ud i altankasserne :tihi:

Ja, jeg er gået i gang, såede i vinterferien to forskellige slags chili, peberfrugt, tre forskellige slags tomater, sommerasters, katteurt og pragtkærte :slight_smile:

Balut har så jogget oven i minidrivhuset, og da låget blev trykket helt ned i den ene side, kunne han ikke lade være med at smage lidt på to af tomatplanterne :venter: …de er forsøgt reddet med tandstikkere som krykker, og der er så også sået et par nye, fordi jeg tænker, at de nok er svækket, selvom de muligvis kommer sig helt, fordi de er så små endnu.

Jeg såede mine chilier i midten af februar, og jeg plantede dem om forleden.

Jeg kan næsten se dem vokse fra dag til dag :slight_smile:

Næh, men jeg glæder mig over hvad der titter frem i min have pt - satte en masse løg sidste år, så nu er jeg lidt spændt på resultatet :slight_smile:

:blomst:

Jeg har sået IndianKrasse (elsker det ord) :ups:-- det er såmænd bare blomsterkarse med fine spiselige blomster til salaten…

Jeg skal have sået citronkerner og chili én af dagene – og så lidt blandet ukrudt til padderne :slight_smile:

Jeg fik ENDELIG, ja kun 4 måneder for sent sået chili’er og tomater i går. :wehu: De står nu og hygger sig i varmen! :slight_smile:

Har haft besøg af plantepusheren i dag :smiley:

8 forskellige krydderurter og 2 gange frø :smiley: I morgen skal der plantes i potter :smiley:

Så er chilierne plantet :smiley:

:slight_smile:

Lykke ??

Hvor længe er det siden, at du købte dit plante nursery ??

Er der mon en chance for, at det er for nylig - så jeg også kan være heldig at få et par stykker ?? :kryds:

Jeg har sået mit blomster-karse i et par tomme flødebolleæsker… fordi det jo lidt kreativt tænkt kan gøre det ud for et lille drivhus…
men… hver gang jeg ser på dem, løber mine tænder i vand -. og jeg får en ret uheldig TRANG til flødeboller :savle: :ups: :surrender1:

[QUOTE=Tante Tut;1232820]:slight_smile:

Lykke ??

Hvor længe er det siden, at du købte dit plante nursery ??

Er der mon en chance for, at det er for nylig - så jeg også kan være heldig at få et par stykker ?? :kryds:[/QUOTE]

De skulle i hvert fald gerne have dem marts måned ud - se link :slight_smile:

Der kan også bruges de der plastikbakker med låg man køber tomater og pærer i :slight_smile:

:tak::tak:

Tusind tak Tina… så vil jeg bevæge mig dérhen i morgen…jeg var heldig i sidste måned :

jeg fik de sidste 2 krus med stribede katte på - de er SÅ fine… :slight_smile:

:slight_smile:

Ja dem har jeg da næsten altid hjemme – har et nærmest sygeligt forhold til små blomme-cherry-tomater og har haft det de sidste mange måneder :savle: :savle: :savle:

Tomater, rød peber, hvidløg og lidt forårsløg giver den bedste salsa i hele verden (lige nu) … om lidt er det noget andet, jeg MUST HAVE hver dag :ups: :tihi:

Jeg tvang Claus til at så kattegræs for nogle dage siden, som skal med til Hedensted. De vælter op ad jorden fuldstændigt som forventet, og han er noget chokeret over hvor hurtigt de spirer :høhø: Men det er altså det nærmeste jeg kommer til at så noget som helst :wink:

Hvis jeg ku tvinge nogen til at så for mig, så gjorde jeg det også gerne :tihi:

jeg skal i dag have sået persille i minidrivhus og have plantet lidt krydderurter i andre potter :smiley:

Fra bunden: Citron melisse, chokolade mynte, marokkansk mynte, Oregano. Og så kommer der persille og timian når det er blevet mere sommer og spirene er blevet lidt større :slight_smile:

I bryggerset står hortensia, Engletrompet, Citron verbena og timian og venter på det bliver mere sommer.

Og til spiring står persille. Senere kommer der også basilikum til spiring :smiley:

Jeg får da også helt lyst til at så. Tror jeg vil så noget persille og basilikum i år :smiley: