Dum dag = Forkælelse

Idag har bare været en rigtig dum dag.

Jeg faldt i søvn igår aftes på min sofa under MTV-movie awards, fordi jeg havde spist mine sovepiller, så jeg vågnede op og var alt for varm og havde ligget elendigt.

Ved en 5-6 tiden vågnede jeg så med mega ondt i munden og måtte op og spise smertestillende. Grunden til at jeg har ondt i munden er at jeg i mandags var oppe hos tandlægen og fik lavet 3 huller, men fordi jeg lider af tandlægeskræk kunne jeg ikke kontrollere min krop. Det bevirkede at jeg låste i kæben af ren angst og tandlægen måtte proppe en kæmpe gummieklods i munden på mig for overhoved at kunne gøre arbejdet færdigt. Jeg var heller ikke bedøvet ordenligt for jeg hoppede 2 gange i stolen da jeg kunne mærke hvad han lavede. Men alt i alt var han meget dygtig og hurtig.

anyway. Siden da har jeg haft enormt ondt i munden. Ikke tænderne, de er fine nok. Men min kæbe gør sindsygt ondt. Ud over det går jeg ubevidst og spænder i kæben hele tiden så jeg har de ondeste spændingshovedpiner for tiden.

Fordi jeg vågnede kl. 6 og sad oppe til kl. 7 fordi jeg lige skulle have lidt mad sammen med de smertestillende, så vågnede jeg først kl. 12 da min mor ringede fordi hun skulle komme forbi :doh:

Jeg spiser alle mine piller ved en 9-tiden om morgenen, så jeg var 3 timer for sent på den :argh: Så idag har bare været møgdum! Jeg har lidt af nogle rigtig grimme abstinenser fordi jeg ikke fik taget mine piller i tide, og generelt har dagen bare været noget værre…hm…kompostbunke!

så nu gad jeg ikke mere. Aftensmaden var hurtig. Grillpølser på panden med dyppelse og vand som drikkelse. Men efter sådan en dum dag så skal der lidt hygge til. Så jeg har lavet pandekagedej. Den står i køleskabet til hævning…eller hvad man nu kalder det.

Så nu skal jeg forkæle mig selv lidt. Jeg har karamelsauce som tilbehør fra noget is som jeg synes kunne være spændende at prøve og ellers har jeg noget jordbærsyltetøj :slight_smile:

generelt har dagen bare været noget værre…hm…kompostbunke!

Fed beskrivelse!!

Så nu skal jeg forkæle mig selv lidt. Jeg har karamelsauce som tilbehør fra noget is som jeg synes kunne være spændende at prøve og ellers har jeg noget jordbærsyltetøj

Det har du dælme også fortjent :slight_smile:
Og pandekager er bare noget af det bedste. Vi fik pandekager hos min moar i går, men jeg kunne altså godt spise nogle igen i dag.

Gry, du skulle da hellere have belønnet dig selv med en god lang gåtur i regnvejr :wink:

Men god bedring :slight_smile:

Jeg kan godt forstå at du har behov for at forkæle dig selv efter sådanne en omgang - men kan din sukkersyge godt klare sådanne et sukkerchock :?

Misforstå mig nu endelig ikke - det er kærlig omsorg og ikke pegen fingre :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;419484]Gry, du skulle da hellere have belønnet dig selv med en god lang gåtur i regnvejr :wink:

Men god bedring :-)[/quote]

Naaah. Jeg bevæger mig ikke så langt når jeg har det skidt. Så pandekager er vejen frem idag.

Jeg føler jeg kan tillade mig det, da jeg har smidt 5 kg. imens jeg var til rollespil :slight_smile:

[quote=birtheras;419485]Jeg kan godt forstå at du har behov for at forkæle dig selv efter sådanne en omgang - men kan din sukkersyge godt klare sådanne et sukkerchock :?

Misforstå mig nu endelig ikke - det er kærlig omsorg og ikke pegen fingre :)[/quote]

Bare rolig søde Birthe :slight_smile: Jeg har puttet sådan noget flydende sødemiddel i pandekagerne der hedder “Perfekt sød” - og så skal jeg bare spare på dyppelsen, eller toppingen eller hvad man nu kalder det :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;419486]Naaah. Jeg bevæger mig ikke så langt når jeg har det skidt. Så pandekager er vejen frem idag.

Jeg føler jeg kan tillade mig det, da jeg har smidt 5 kg. imens jeg var til rollespil :)[/quote]

Dejligt, hvis du kan det …
Når jeg har tabt mig, skal jeg bare kigge på en pandekage, så har jeg taget det hele på igen :S

Det lyder super lækkert, bare det var mig :ok:

Efter den har hvilet i køleskab, skal man så lige røre i den igen, eller skal man så bare bruge den direkte fra skålen? Det synes jeg ikke der står noget om i opskriften nemlig

Dejen skal lige røres igennem så evt bundfald bliver rørt ud igen.

uhm de er blevet gode!

:savle: :savle:

husk at hvis du propper sukker på mellem pandekagerne når du laver dem (næste gang) så brug sukrin i stedet for sukker…

så er du meget langt ifht at spise søde ting du kan tåle med diabetes… og hvis det er, så laver isis nogle rigtig gode ting uden sukker - netop til diabetes :slight_smile:

jeg bruger det selv til forkælelse når jeg ikke vil pumpes med kulhydrater der ikke behøves :slight_smile:

Årh… Guffeluffe. Det lyder som en god “afslutning” på en dårlig dag :thumbup:

Jeg har siddet og ventet på, at Gry skulle komme forbi med et par pandekager - men det kan jeg vist godt opgive nu.

-ihhaltsåå

[quote=Eva;419630]Jeg har siddet og ventet på, at Gry skulle komme forbi med et par pandekager - men det kan jeg vist godt opgive nu.

-ihhaltsåå[/quote]

LOL!

ååårh! jeg skal nok tænke på dig næste gang :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;419634]LOL!

ååårh! jeg skal nok tænke på dig næste gang :)[/quote]

Tak søde Gry :wehuu:

Alllways :slight_smile:

Du skal da også være meget velkommen til at komme forbi til et uforpligtende besøg til kattenus med banden :slight_smile: Det tror jeg de ville elske :slight_smile:

[quote=Gry Gressbakken;419642]Alllways :slight_smile:

Du skal da også være meget velkommen til at komme forbi til et uforpligtende besøg til kattenus med banden :slight_smile: Det tror jeg de ville elske :)[/quote]

Øjj - det ville jeg også :hjerte:

Og mine tøser plejer da også gerne og ville nusse :thumbup:

Åh, pandekager er også gode. Det tror jeg også snart jeg vil lave.

Jeg bruger forresten ofte at komme nogle tabletter sødemiddel i (har ikke lige i pulverform) når jeg laver varme ting, der skal være søde - f.eks. hjemmelavet kakao :slight_smile:
Men der skal nu lidt sukker i, ellers bliver det aldrig rigtig sødt.

Jeg håber din dag i dag har været bedre :slight_smile: