Dumme computer driller mig :(

Lige meget om jeg bruger Firefox el. IE bliver den ved med at skrive “svarer ikke” Hvorfor gør den det?
Den er også blevet ret langsom på det sidste…

Den starter ofte med det når jeg er inde på en facebook side og slår så til fra indtil jeg giver op og lukker programmet ned, hvilket så også tager sin tid :frowning: :frowning: :frowning:

hvad er det der ikke svarer ? hjemmesiderne eller ?

Der står f.eks. Kattegale.dk (Svarer ikke)

uha - det kan være rigtig rigtig mange ting :slight_smile: der er de første 10 ting der kan være galt…

har du lavet alm oprydning på maskinen for nylig, diskfragmentering, antivirus ect ? for at sikre dig at der ikke ligger noget og sløver den ned

[QUOTE=Battlestar;1086615]uha - det kan være rigtig rigtig mange ting :slight_smile: der er de første 10 ting der kan være galt…

har du lavet alm oprydning på maskinen for nylig, diskfragmentering, antivirus ect ? for at sikre dig at der ikke ligger noget og sløver den ned[/QUOTE]

Oprydning?? Er det noget man selv gør el. kan man sætte maskinen til det?

diskfragmentering?? Hvordan er det nu lige man gør det og er der noget man skal være opmærksom på?

Jeg har lige scannet den, og alt var i den fineste orden…

Ihhh næste gang vil jeg have en computer der gør alt selv, er andet er simpelthen for avanceret til mig :smiley:

sådan en tror jeg gerne vi ville have allesammen hvis den fandtes - du vil altid skulle gøre nogen ting selv :slight_smile:

men du finder den ved at åbne startknappen og skrive “disk” i søgefeltet uden “” - så får du disk fragmenter og disk clean up … dem kan du sætte til at køre automatisk hver… onsdag fx

En god ting er også at huske at rengøre selve computeren.
Åbne siden på den, og fjerne det støv der samler sig. (Hvad man gør med bærbare aner jeg ikke).

Det kan også være noget så simpelt som Java der skal opdateres. (Simpelt sagt, Java hjælper med alle de små animerede ting)

Hvis du har en af de der “free” anti-virus programmer, får de altså desværre ikke alting med.

Det kan også sløve din pc ned, hvis du har for mange ting liggende på dine C:, D: etc… drev…
For mange programmer installeret som du ikke bruger, for mange filer (kun hvis du downloader ting)

Vigtigst af alt, hvis din pc står et sted hvor den ikke selv kan suge nok “frisk” og kølig luft ind, så kan det også påvirke den.

(Og så kan det også have noget at sige, hvor gamle delene i din pc er)

Prøv at installere Ccleaner…den fjerner alt gammelt skrammel…http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Fraklik på pw’s og cookies, hvis du har netbank…ellers så kør “renser”…og fjern det den finder.

Kør “register”…og fjern det den finder.

Ccleaner er ikke et program, der ødelægger noget. Gansk harmløst men særdeles effektivt. :slight_smile:

Til diskdefragmentering kan jeg bedre lide “Puran defrag” …men det er nok en smagssag.

Nå diskfragmentering kører åbenbart allerede hver onsdag :smiley: Men nu har jeg prøvet Ccleaner, så jeg er spændt på hvordan computeren opfører sig de næste par dage… Jeg kunne ikke få lov til at fraklikke cookies i Firefox kun IE, så er spændt på hvad det betyder, indtil videre har jeg skulle skrive adgangskoder igen, men det går nok… :slight_smile:

[QUOTE=Silky Catz;1086744]Nå diskfragmentering kører åbenbart allerede hver onsdag :smiley: Men nu har jeg prøvet Ccleaner, så jeg er spændt på hvordan computeren opfører sig de næste par dage… Jeg kunne ikke få lov til at fraklikke cookies i Firefox kun IE, så er spændt på hvad det betyder, indtil videre har jeg skulle skrive adgangskoder igen, men det går nok… :slight_smile:

[/QUOTE]

Har du husket at klikke i højre siden nederst, så den fjerner det den har fundet?

Du vil blive overrasket over hvor meget der kan fjernes…jeg gjorde det på en af mine veninders PC for et par år siden…den fjernede 5 GB :uha:

[QUOTE=Sim-Sim;1086747]Har du husket at klikke i højre siden nederst, så den fjerner det den har fundet?

Du vil blive overrasket over hvor meget der kan fjernes…jeg gjorde det på en af mine veninders PC for et par år siden…den fjernede 5 GB :uha:[/QUOTE]

Jeps det er fjernet :slight_smile: Her blev det kun til 3,2 MB (tror jeg der stod), men lidt har måske også ret, indtil videre kører den fint :slight_smile:

Dét er ikke meget…er du sikker på, at der stod MB og ikke GB…

Benytter lige siden til et spørgsmål:

Jeg har ca. 80 links liggende under Favoritter og lige så mange under Panelet favoritter.
Kan det så være årsag til, at jeg - når jeg surfer - ret hurtigt får beskeden, at systemet har brugt f.eks. 230 mb, og at det anbefales at lukke det ned og op igen?

En pc-mand sagde ellers, at det intet betød, da pc’en har masser af lagerplads-

[QUOTE=Mega;1086791]Benytter lige siden til et spørgsmål:

Jeg har ca. 80 links liggende under Favoritter og lige så mange under Panelet favoritter.
Kan det så være årsag til, at jeg - når jeg surfer - ret hurtigt får beskeden, at systemet har brugt f.eks. 230 mb, og at det anbefales at lukke det ned og op igen?

En pc-mand sagde ellers, at det intet betød, da pc’en har masser af lagerplads-[/QUOTE]

nej - det kan det ikke

det lyder som om dine tempfiler har fyldt det hele op… sammen med cachen… prøv at tømme dem

[QUOTE=Battlestar;1086830]nej - det kan det ikke

det lyder som om dine tempfiler har fyldt det hele op… sammen med cachen… prøv at tømme dem[/QUOTE]
De er vel de samme som midlertidige internetfiler. Dem sletter jeg ca. hver 4. dag under “slet browserdata”…

Generelt kan en simpel genstart af computer også hjælpe på sløvhed.

det er ikke alle programmer der er lige flinke til at rydde op, så der kan ligge en masse ubrugt i RAM, der giver sløvhed.

:slight_smile: