Dusør

Jeg udlover hermed en superflot nullerputseng til den der kan finde en video hvor et dyr eller menneske sidder med sit hovede helt normalt men hvor øjnene går fra side til side i takt og ens rytme.
DÈT er nemlig det mest underlige ved Rasmis’ adfærd. OG det er KUN når han har anfald. Ellers er han helt normal at se på i hovedet.
Jeg er så skide stædig så jeg vil have opklaret hvad det er han fejler.
Og jeg vil ikke folk skal sidde og hjælpe ganske gratis, så derfor vil jeg gerne forære en seng til den der kan hjælpe.
HVIS nu mange finder noget brugbart kan jeg måske ikke give mange senge væk, bl.a. fordi jeg i forvejen hænger i neglene m.h.t. at sy alle de der bliver bestilt (en superfedt luksus"problem)
Så må vi tage den derfra
Jeg vil bare SÅ gerne have hjælp
Rasmis har tid på LIFE igen imorgen kl. 10

har du set denne video?

der er også drengen her:

og denne video beskrives det vist også hos mennesker - ved 2.30 ca vises der noget med øjnene i bevægelse

Det er et rigtigt godt bud, men…det ser ikke sådan ud.
Jeg sms’er lige Katrine og spørger om hun kan sende mig videoen af Rasmis og hans øjne. Men hvornår det bliver ved jeg ikke, for jeg tror de er på vej hjem til Frederiksberg i øjeblikket

på youtube er der MANGE videoer af Nystagmis i forskellige udtryk…

den her kat er vist ret ramt

Der er også denne her:

Jeg giver lige katrine besked…det er i hvert tilfælde værd at kigge på (misforstå mig ikke) jeg mener i forhold til Rasmis’ måde at have sine øjne på

Jeg håber bare så inderligt, at I finder frem til, hvad pokker der er i vejen og at katten kan behandles:kryds:

Prøv at google nystagmus - det er ufrivilige, rykvise øjenbevægelser, enten i horisontal eller vertikalplanet, men ses også rotatorisk. Det kan være medfødt, eller tegn på andre sygdomme, og kan også ses i forbindelse med epilepsi.

Prøv at kigge her, ca. 1.40 inde i videoen. Ligner øjenbevægelserne dem, man ser hos Rasmis?

Der findes racer hvor nystagmus ikke er et unormalt fænomen(ligger sandsynligvis på maskegenet) Har selv en hunkat der gør det uden at det betyder noget.
Det der er “interessant” er at han kun gør det når han får anfald. Er han også blevet undersøgt i det indre øre/ “det vestibulære system”?
Men man forestiller sig jo at alt er blevet undersøgt, også grundigt for tumorer.

Marina

Callie's Vestibular Disorder - YouTube den ruller godt nok ikke med øjnene meennn …

Butterball and his Rapid Eye Movement - YouTube Hmm ved Rem søvn bevæger øjnene sig hurtigt frem KAN det være han bare ikke får lukket øjnene men “sover” når han får de anfald.
Kan se hunden her har halvåbne åbne mens den sover selvom det er svært at se. Altså en slags narkolepsi releteret lidelse?

Kit Kat Cat Clock - YouTube fandt da ud af det han imitere da bare det her ur. problem solved :muhaha::dokdok:

Brita, jeg ved godt, der ikke er nogen billeder her, men har du læst denne side?

http://www.netdyredoktor.dk/sw27329.asp

[QUOTE=Zunar-J5;862516]Prøv at google nystagmus - det er ufrivilige, rykvise øjenbevægelser, enten i horisontal eller vertikalplanet, men ses også rotatorisk. Det kan være medfødt, eller tegn på andre sygdomme, og kan også ses i forbindelse med epilepsi.

Prøv at kigge her, ca. 1.40 inde i videoen. Ligner øjenbevægelserne dem, man ser hos Rasmis?[/QUOTE]
Ja lidt, men hos Rasmis står det på længe og når han ikke har anfald er der intet

[QUOTE=Marina;862532]Der findes racer hvor nystagmus ikke er et unormalt fænomen(ligger sandsynligvis på maskegenet) Har selv en hunkat der gør det uden at det betyder noget.
Det der er “interessant” er at han kun gør det når han får anfald. Er han også blevet undersøgt i det indre øre/ “det vestibulære system”?
Men man forestiller sig jo at alt er blevet undersøgt, også grundigt for tumorer.

Marina[/QUOTE]

Ja, mener han er undersøgt i det indre øre. Jeg kan ikke forestille mig, man MR-scanner en kat uden også at tænke i øre. Men jeg spørger lige Kathrine

Denne video kommer meget tæt på bevægelsesmæssigt, dog er Rasmis ikke så slinger

[QUOTE=galath;862545]Brita, jeg ved godt, der ikke er nogen billeder her, men har du læst denne side?

http://www.netdyredoktor.dk/sw27329.asp[/QUOTE]

Det passer slet ikke på Rasmis’ måde at være på og hans hovede er både i anfald og når han er normal…i normal stilling

[QUOTE=kamikaze;862547]Ja lidt, men hos Rasmis står det på længe og når han ikke har anfald er der intet
[/QUOTE]

Hvad sker der ellers, når Rasmis har et anfald? Bliver han stiv, ukontaktbar, falder han om?