Dusør

Ingen af delene, jo, måske vælter han, men ikke sådan han bliver liggende. Det er ikke epilepsi. Og noget af det første han blev tjekket for var en hjerneblødning eller blodprop. Som skrevet før er han MR-scannet og der er kørt alt på han via blodprøve der kan køres og intet var unormalt

Teori om noget REM med åbne øjne og noget narkolepsi releteret så du den?

Det er slet ikke sådan Rasmis er

Tænker lidt på vand i øret eller det som kaldet en virus på ballance nerven. Faktisk er det ikke en virus men nogle små ‘‘sten’’ i det indre øre som klister sig sammen og som så forårsager svimmel anfald. Da jeg fik det behandlet blev der sat et camara på mine øjne og så optog lægen det på computeren. Mine øjne suste rundt i hovedet, men bagefter var jeg også svimmel og kunne ikke gå lige så måske er det alligevel ikke det. :slight_smile:

[QUOTE=kamikaze;862593]Ingen af delene, jo, måske vælter han, men ikke sådan han bliver liggende. Det er ikke epilepsi. Og noget af det første han blev tjekket for var en hjerneblødning eller blodprop. Som skrevet før er han MR-scannet og der er kørt alt på han via blodprøve der kan køres og intet var unormalt

[/QUOTE]

Ok. Du skriver anfald. Dvs at han er fuldstændig normal mellem anfaldene?

Hvor længe varer anfaldene og hvor lang tid går der mellem dem? Og bliver der flere af dem? Og hvornår er de startet?

(ja, jeg stiller mange spørgsmål :ups:)

Jeg håber I finder ud af hvad der er med lille mis, Brita - og at det viser sig ikke at være noget alvorligt :kryds:

Er det helt sikkert at det ikke er epilepsi? Det lyder lidt sådan… det er jo ikke alle epilepsianfald der resulterer i deciderede kramper, i al fald ikke hos mennesker, og det er vel det samme hos katte… Og netop bortset fra kramperne lyder det meget som epilepsi, det der hos mennesker betegnes som petit mal eller absencer.

Jeg har selv haft en virus på balancenerven og kender godt diagnosen, men dette her er slet ikke sådant. Jeg kunne bl.a. ikke fokuserer. Kan huske Poul skulle hjælpe mig på toilettet for jeg kunne ikke finde dørhullet.
Heldigvis tog det kun omkring en uge, så var jeg så kvik igen, jeg kunne gå rundt.
asmis kan sagtens fokuserer og fange bittesmå ting…jeg tjekkede hans fangstevner igår

[QUOTE=Zunar-J5;862617]Ok. Du skriver anfald. Dvs at han er fuldstændig normal mellem anfaldene?

Hvor længe varer anfaldene og hvor lang tid går der mellem dem? Og bliver der flere af dem? Og hvornår er de startet?

(ja, jeg stiller mange spørgsmål :ups:)[/QUOTE]
Det første anfald havde han Kr. Himmelfartsdag og efterfølgende har han haft (kan ikke huske præcist hvor mange) men vil tro 5-6. Nogle har varet 5-15 minutter hvor hans øjne flakker og han dingler rundt eller ligge ned på siden. Andre har taget over et halvt døgn og det sidste har været på en måde, så han stadig igår efter halvandet døgn stadig var forkert i bagkroppen. Hans øjne var dog normale

Epilepsi er det med garanti ikke…det har alle der har været i nærheden af Rasmis vurderet. Og det er mange OG LIFE’s neurologer ligeså

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=790/sprog=1/grp=2/menu=9/

Toxoplasmose er også diskuteret…min dyrlæge som er morfar til Rasmis har jo en del erfaring, og selvom symptomerne kan være forskelligartet så passer det ikke helt.

[QUOTE=kamikaze;862690]Det første anfald havde han Kr. Himmelfartsdag og efterfølgende har han haft (kan ikke huske præcist hvor mange) men vil tro 5-6. Nogle har varet 5-15 minutter hvor hans øjne flakker og han dingler rundt eller ligge ned på siden. Andre har taget over et halvt døgn og det sidste har været på en måde, så han stadig igår efter halvandet døgn stadig var forkert i bagkroppen. Hans øjne var dog normale

Bliver hans tilstand dårligere for hvert anfald, eller er han ellers uændret/sig selv??

Umiddelbart tænker jeg atypisk epilepsi, forbigående iltmangel til hjernen (det kaldes TCI hos mennesker, og efterlader ingen spor, som kan ses på skanninger), virus på balancenerven eller en tumor på balancenerven eller tæt på rygmarven, som giver trykgener.

Men der er selvfølgelig også en grund til, at jeg ikke blev dyrlæge :ups:

Jeg håber I finder ud af, hvad Rasmis fejlier :kryds:

Gode bud ingen tvivl om det, men jeg er sikker på det ikke er epilepsi
Vi må se hvad der sker imorgen.
Jeg håber også Rasmis bliver rask.
Steroider kan blive det næste velvidende det lukker mulighederene for den videre udredning (diagnose)

[QUOTE=kamikaze;862733]Gode bud ingen tvivl om det, men jeg er sikker på det ikke er epilepsi
Vi må se hvad der sker imorgen.
Jeg håber også Rasmis bliver rask.
Steroider kan blive det næste velvidende det lukker mulighederene for den videre udredning (diagnose)[/QUOTE]

Ikke fordi jeg betvivler dig, men af ren nysgerrighed, hvordan har man udelukket epilepsi? Mener nemlig vi fik at vide at det er en udelukkelsesdiagnose, dvs den man giver når der ikke er andre muligheder tilbage, så det kunne da være fedt at blive klogere hehe.

Mht behandling med steroider, hvis det nu hjælper, så er det vel ok ikke at få en diagnose? Jeg tænker bare, at hvis man finder en behandling, så er katten vel ligeglad med hvad sygdommen hedder, så længe den ikke får anfald. Forstår dog helt 100% at man gerne vil have en diagnose, jeg ville også selv præve alt hvad jeg kunne, hvis det var mig der stod i den situation.

Har Rasmis fået røngtenfotograferet sin rygsøjle for en evt. skade ell. defekt, som gør at en nerve af og til kan komme i klemme?

:slight_smile:

Måske kan én af dyrlægerne på min dyreklinik hjælpe dig ??

Hun har speciale i øjensygdomme hos hunde og katte - hun hedder Marianne Aalund -hun har været medlem af Det Danske Øjenpanel siden 1995,og er godkendt af Den Danske Dyrlægeforening til at diagnosticere arvelige øjenlidelser hos hund og kat

Man kan læse mere om Øjenselskabets arbejde her.

http://www.sallingvej-dyreklinik.dk/specialer.html

[QUOTE=Gucci;862817]Ikke fordi jeg betvivler dig, men af ren nysgerrighed, hvordan har man udelukket epilepsi? Mener nemlig vi fik at vide at det er en udelukkelsesdiagnose, dvs den man giver når der ikke er andre muligheder tilbage, så det kunne da være fedt at blive klogere hehe.

Mht behandling med steroider, hvis det nu hjælper, så er det vel ok ikke at få en diagnose? Jeg tænker bare, at hvis man finder en behandling, så er katten vel ligeglad med hvad sygdommen hedder, så længe den ikke får anfald. Forstår dog helt 100% at man gerne vil have en diagnose, jeg ville også selv præve alt hvad jeg kunne, hvis det var mig der stod i den situation.[/QUOTE]

Enig. Vi fik at vide, at man egentlig ikke kan diagnosticere epilepsi uden at bruge udelukkelsesmetoden. Og epilepsi er ikke nødvendigvis kun deciderede anfald, hvor dyret ligger ned med fråde om munden osv. Anfaldene kan varierere MEGET i tid og intensitet.

Jeg ved kun epilepsi hurtigt var udelukket og det er alle de der er inde over enige om.
Jeg står jo lidt på sidelinien, så jeg kan kun refererer udfra dèt jeg får at vide.
Rasmis har idag fået taget yderligere blodprøve.

Men det er noget der ikke kan ses på en MR-scanning

Der findes 3 typer

Læs under denne video