Dutter

Hej
Er der nogen af jer der har haft drægtige katte, hvor dutterne er vokset, men ikke blevet rødlige, men hvor den var god nok, og de var drægtige??

Truntens sidste kuld var lidt derhenad … Dutterne voksede og så blev de skiftevis pink og hvide/blege … enden på det blev at ingen var rigtig pinke men der kom 5 killinger :slight_smile:

ja - på to piger som gik fra nærmest gennemsigtig til hudfarvet i stedet. Det er meget individuelt. Det er godt evt at kende og have billede af størrelse og farve når hun ikke er parret eller i løb.

Der skal både ske noget med farve og størrelse. Problemet med at se det hos erfarne mødre er, at dutterne er pænt store i forvejen.

Et andet spørgsmål er tidspunktet, hvor ændring i dutterne kan ses. Eldredge siger 5 uger, Pil siger 3 uger. Vores erfaring er 3 1/2 uge.

Hvis man er i tvivl, kan man jo bare vente lidt. Så vil alt komme for en dag. :høhø: Omkring de 5 uger vil maven - på en normalvægtig hun - føles markant større. Omvendt; hvis hun ikke er drægtig, så går hun i mega-løb efter 6-7 uger.:uha:

vh

Andreas

Ja desværre, min stella viser ingen røde dutter, kun lidt ekstra størrelse :frowning: Det er mega træls :S

[SUB]
tak alle sammen.
hun er den første hvor jeg ikke har set de har skiftet farve, men tjekker ikke hele tiden.
men man kan mærke dem meget tydligt igennem pelsen, det plejer man ikke at kunne.
har desværre ikke taget før billeder af dem.
Min erfaring siger mig, at vi skal længere hen end 5 uger før der er mave at se. Sådan plejer det at være ved siam orientaler.
dette drejer sig om en af mine balineser. Jeg må vidst bare vente og krydse fingere [/SUB]:kryds:

jeg synes ofte at deres opførsel også kan give et praj- samt at de taber taljen, især på de unge siataler piger. Og så har et par af mine haft kvalme- dvs de spiser meget lidt og/eller kaster op et par gange.

Absolut, flere af mine europé tøser får forstørrede dievorter, men skifter ikke farve af hvad jeg kan se. Har været ude for at der intet var at se på en hunkat ved dag 19 (2. kuld), men meget tydeligt forstørrede dutter på dag 21 :slight_smile:
Når de er omkring 4 uger kan jeg se på mine damer at de har tabt taljen, måske I kan før. Ofte er en personlighedsændring, samt øget appetit tegn der kommer inden :slight_smile: Jeg har også haft i hvert fald en enkelt med kvalme i en kortere periode også, forresten…

Mistet taljen, altså inden der kommer rigtig buler på maven?
hun er blevet større, men hun var altså også lidt til den tynde side…
så om det er pga hun spiser mere eller drægtighed ved jeg ikke.

Ja, i stedet for at være slanke og gå ind begynder de at gå mere lige hen, for så til sidst at bule ud :slight_smile:

Tog lige lidt billeder af dem, da vi pludselig skulle nusse mave…

Vil tro hun ca. Er på dag 40 hvis det er lykkes, men hun gik flere dage hos hankatten, hvad vil i tro ud fra de billeder…
er svært at vente 20-25 dage når man håber, men slet ikke er sikker.
vil ikke stresse hende med en scanning bare pga. Jeg har dårlig tålmodighed.:felix::felix:

Farven er ikke imponerende. Størrelsen er pæn; men er de vokset?

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1308031]Farven er ikke imponerende. Størrelsen er pæn; men er de vokset?

vh

Andreas[/QUOTE]

nej ingen farve, men ja de er vokset, som beskrevet tidligere, kan de mærkes tydligt når man lader hånden glide hen over hendes mave.

skal måske lige skrive hun ikke har haft killinger før.

:gruble: Tja ud fra farven ville jeg ikke sætte næsen op efter killinger, men har også kun erfaring med at når de ser sådan ud, og endda var vokset lidt. Var det én nitte. Så har kun det at forholde mig til erfaringsmæssigt.

:kryds: Men håber da du har heldet med dig, en skam missemor ikke er tryk ved dyrlægen så du kunne have fået svar. Vores katte er 7-9-13 så tryk ved køreture + dyrlæge at de ikke stresser så det er dejligt nemt at få dem undersøgt. :høhø: Vores dyrlæge troede ikke på at de kunne scanne vores Elysia uden bedøvelse for det havde de aldrig formodet at kunne ved en kat. Men min mand vendte hende bare på ryggen mens de barberede maven og scannet, og så længe farmand gad nusse lå hun helt stille. :thumbup:

Kan se du skriver du kan mærke killinger, kan du mærke bevægelse ?

Jeg ville ikke stole på der var småtlinger i hende med den farve… Men det kan jo snyde.
Jeg fik scannet Hildi da hun skulle have killinger første gang fordi jeg var bange for hun havde smidt dem. Det foregik også ganske udramatisk. Hun lagde på ryggen på mine ben både mens hun blev klippet og scannet. Ingen bedøvelse eller panik overhovedet :slight_smile:

På den anden side ville jeg også snart forvente en bragende løbetid hvis det er 40 dage siden parring :slight_smile:

Dutter kan altså vokse ved løbetid :høhø: samt vi jo lige er gået i den varmetid så måske hun har smidt lidt af pelsen på maven. Og du derfor tydeligt kan mærke dutterne. :gruble:

Ja løbetid har der ikke været noget af siden hun var ved hankat, den anden hunkat har været i løb siden, de plejer at løbe sammen.
synes også at hun har ændret adfærd, men nu må vi se, jeg håber…
skal nok opdatere, om der er killinger eller der kommer løbetid igen

Glæder mig til opdaterting - og håber da der er killinger :kryds:

[QUOTE=Vibeke J;1308030]Tog lige lidt billeder af dem, da vi pludselig skulle nusse mave…

Vil tro hun ca. Er på dag 40 hvis det er lykkes, men hun gik flere dage hos hankatten, hvad vil i tro ud fra de billeder…
er svært at vente 20-25 dage når man håber, men slet ikke er sikker.
vil ikke stresse hende med en scanning bare pga. Jeg har dårlig tålmodighed.:felix::felix:[/QUOTE]

Jeg havde vores Stella med til dyrlægen i går pga manglende farve, hvis hun er drægtig skulle hun føde i løbet af 14 dage.
Stella har været kraftig overvægtig, men tabt sig fra 5.8kg (maj 16) til 4.3 kg (dec 16) men begyndte så at tage på igen og vejer nu ca 5 kg Hun er ikke spor drægtig at se på bare stor. Så havde forventet at der ikke var noget i hende, men jo hun venter babyer i løbet af 14 dages tid

Men der var gevinst og hun vente

Vi er heller ikke i tvivl her længere, så må konstatere at det kan ske dutterne ikke får farve, selvom de er drægtige…
Hendes mave vokser nærmest lidt hver dag nu.