Dværgsyren

Jeg har plantet en dværgsyren i vores have her for nogle uger siden. Men jeg synes at den er bygyndt at hænge lidt med sine yderste grene. Jeg har ellers vandet flittigt osv. Men så så jeg et haveprogram i tv igår hvor der var en dværgsyren som var klippet meget kortere i grenene så den så rund og pjusket ud - rigtig sødt. Men nu kan jeg jo ikke begynde at beskære så det må evt være næste år jeg prøver med det. Men spørgsmålet er så om jeg bare skal lade grenene hænge - om de selv rejser sig når de er blevet stærkere, skal jeg klippe dem af eller skal jeg binde dem op? Eller noget helt andet :?

Her er et billede af syrenen :slight_smile:

Jeg tror, du bare skal lade den være. Rødderne skal lige have en chance for at få ordentlig fat.

Tillykke med den - jeg elsker syrener :slight_smile:

[quote=Charlotte Oeh.;176442]Jeg tror, du bare skal lade den være. Rødderne skal lige have en chance for at få ordentlig fat.

Tillykke med den - jeg elsker syrener :)[/quote]

1000 tak for dit svar charlotte :slight_smile:
Ja for den er jo ike så stor og kompakt endnu som jeg kan se på billeder af den kan blive :smiley:

Neeej…neeej søde Celina
Fingrene dine… skal holdes i ro :tihi:

Den skal nok “komme sig”.
Egentlig bør vi kun plante om efteråret;
men jeg kan heller ikke lade være…:slight_smile:

Det er ikke engang sikkert, at den er stor nok til at klippe i - næste år.
Jeg har en dværgsyren, som jeg aldrig har klippet i.
Den er ikke speciel stor…

Hihi mona jeg er bare så bange for at det bliver til en slyngplante :tihi:

Hvor er du dog sød…-LOL

:ups:

:inlove::inlove:

Tillykke med din nye syren, de er bare så smukke - og duften ???

UHM !

:slight_smile:

Det er flere forskellige slags dværgsyren - nogen mere dværg end andre.

De har det med at rodskyde (det syrenen er podet på)

Tillykke med din nye syren, de er bare så smukke - og duften ???

UHM !

:)[/quote]

Jeg glæder mig også super meget til den begynder at blomstre :smiley:
Og Kuzco aka Ferdinand vil elske at gå og dufte til den. Tit stikker han hele hovedet ind i blomsterne for at snuse til dem :tihi::inlove:

[quote=Celina;176879]Jeg glæder mig også super meget til den begynder at blomstre :smiley:
Og Kuzco aka Ferdinand vil elske at gå og dufte til den. Tit stikker han hele hovedet ind i blomsterne for at snuse til dem :tihi::inlove:[/quote]

:wehuu::wehuu::wehuu:

Åååårh, den lille skat…