Dygtigt æsel

Ihhh hvor er den god :slight_smile:

//youtu.be/vrLVV4LhksM

Nååårrrhh hvor er han sød! :wehuu:

SÅ savner jeg min Sofus! :hjerte:

/Mette

[QUOTE=Mette Mejdahl;1025830]Nååårrrhh hvor er han sød! :wehuu:

SÅ savner jeg min Sofus! :hjerte:

/Mette[/QUOTE]

Har du haft et æsel?

Det er egentligt sjovt, for sådan et æsel virker utrolig stivstellet, når de bare sådan går, men den er da rigtig dygtig :slight_smile:

JA! :hjerte:

Fik min Sofus da han var en lille “dreng” og lærte ham at trække en vogn, tilred ham og sprang såmen også en lille smugle med ham!
Jeg sov oppe på marken med ham om sommeren og knus-elskede min Sofus! :inlove:
Hver dag når jeg kom hjem fra skole, piftede jeg efter ham når jeg kom ind på gårdspladsen og så kom han løbende nede fra den anden ende af marken, skrydende af fuld hals og så fik jeg kys (han tog mulen op til mit ansigt, så jeg kunne kysse ham - og så smaskede han :wehuu:)

Efter nogle år, hvor han havde gået sammen med min fars får, fik han et par “kærester” - Sofie & Kira :slight_smile:

Desværre måtte min far sælge alle tre æsler nogle år efter jeg var flyttet hjemmefra, da hans helbred ikke er til at passe dem :brist: - men de kom ud til en famile som havde æsler i forvejen og skulle efter sigende have det godt.

Men Ihh… hvor det altså lieg river lidt i mit hjerte, når jeg ser en dygtig “Sofus” :hjerte:

Her er et foto af Sofus & Sofie, som min far har taget, engang de havde hvalpe:

/Mette

ej hvor er den altså sød og dygtig. Sjovt som man godt kan ane den virker til at have væsentlig mere personlighed end en hest.
Er sådan en egentlig svær at arbejde med hvis man gør det i dens tempo? Man kan vel ikke gennemtvinge noget som man desværre kan ved nogle heste vel? Eller er deres stædighed overdrevent og kun hvis de direkte bliver skadet af det man beder den om. Læste engang at en hest KAN du presse til at trække med en vogn der er for tung et æsel NÆGTER hvis det er for tungt. SÅ æselet er ikke dum-stædig men klog nok til at sige fra. Er et dejligt dyr:D

[QUOTE=Miss Buick;1025726]Ihhh hvor er den god :slight_smile:
[/QUOTE]
Hold da op - hvem havde nu troet, at et æsel kunne være så anvendeligt :slight_smile: Og dejlig blid tøjleføring! Nå, men så var der jo slet ingen grund til at drømme om pony hele sin barndom, jeg kunne jo have nøjes med et æsel :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Mette Mejdahl;1025847]JA! :hjerte:

Fik min Sofus da han var en lille “dreng” og lærte ham at trække en vogn, tilred ham og sprang såmen også en lille smugle med ham!
Jeg sov oppe på marken med ham om sommeren og knus-elskede min Sofus! :inlove:
Hver dag når jeg kom hjem fra skole, piftede jeg efter ham når jeg kom ind på gårdspladsen og så kom han løbende nede fra den anden ende af marken, skrydende af fuld hals og så fik jeg kys (han tog mulen op til mit ansigt, så jeg kunne kysse ham - og så smaskede han :wehuu:)

Efter nogle år, hvor han havde gået sammen med min fars får, fik han et par “kærester” - Sofie & Kira :slight_smile:

Desværre måtte min far sælge alle tre æsler nogle år efter jeg var flyttet hjemmefra, da hans helbred ikke er til at passe dem :brist: - men de kom ud til en famile som havde æsler i forvejen og skulle efter sigende have det godt.

Men Ihh… hvor det altså lieg river lidt i mit hjerte, når jeg ser en dygtig “Sofus” :hjerte:

Her er et foto af Sofus & Sofie, som min far har taget, engang de havde hvalpe:

/Mette[/QUOTE]

Åhh hvor skønt!! Jeg elsker æsler, de har så meget personlighed. En dag ville jeg dælen gerne ha et par stykker gående :slight_smile: men det bliver vist først et par geder jeg starter med. Dem er jeg altså også helt vild med :smiley:

Nusse ører :hjerte: Hvor er den dog dygtig!