Dyre psi dokumentar i aften

[B]

Geniale dyr - Skamp
Dokumentarserie fra BBC fra 2007.
Kl. 19:35 til 20:00 (0t 25m)
Originaltitel: Extraordinary Animals I de sidste tre år har den fireårige schnauzer Skamp forudsagt 58 beboeres død på et plejehjem i Ohio med næsten 100 procent nøjagtighed. Er Skamp synsk, eller er der en videnskabelig forklaring på Skamps tilsyneladende overnaturlige evner?

[/B]

har altid været facineret af fanomenet

lige om lidt til dem der er vil se det[SIZE=5]
[/SIZE]

jeg fik desværre ikke set det hele, men afgjort meget interessant, det synes jeg også det er.
Angående Schanuzeren, der var da noget med en kat med tilsvarende evner for ½ års tid siden var der ikke :?

Jep kan ikke huske hvad katten hed men ved en af de danske komikere jokede med dødens kat.
Dokumentaren konkludere lidt det var lugten af en biologisk ændring i kroppen han nok reagerede på.
Viste sig man nu også kan få epilepsi hunde der advare deres ejer lige før et anfald så de kan få lagt sig ordentlig og ikke får fald skader :slight_smile: Men stadig meget meget facinerende det kan lade sig gøre.

edit:
katten hed oscar og var amerikaner

Rigtigt det var Oscar. :slight_smile:

Jeg ved der også bruges hunde til at snuse sig frem til cancer, mener også der har været en dokumentar om dette i TV på et tidspunkt, hvor de også vist hvordan de trænede hundene op til at hjælpe lægerne.

Det er imponerende, hvad de kære dyr kan hjælpe os uden helt så fine sanser med.
:slight_smile: