Dyrelæge-fabrikken

Gør jeg også… Især fordi vi går og planlægger en neutralisering af hende, og ikke er trygge ved at den udføres der…
Har det da ikke godt med at jeg ikke var der, men føler ikke jeg kunne have gjort noget for hende, da hun ikke var tryg ved hverken mig eller min kæreste… Så synes jeg gjorde hvad jeg kunne, og som dyrelægen havde bedt mig om at gøre… men piller, det får hun ALDRIG igen… Så heller sidde med hende på skødet hele natten…

Houmann - Så synes jeg du skulle finde en ny. Jeg ville slet heller ikke være tryg ved at lade min kat neutraliserer hos en dyrlæge der lyder så ligeglad

Jeg er sikker på at der er nogen fra området der kan anbefale en dyrlæge??

Ja :slight_smile: er der helt sikkert… der er faktisk mange rigtig gode dyrelæger her oppe - Heldigvis… Men når man ikke er van til dyrelæger, vælger man den der ser størst og pænest ud - rigtig, rigtig dumt… der ligger en omrking 10 km fra hvor jeg bor, som jeg har hørt super meget godt om… så tror vi skifter der op… Hun skal jo også chippes og vaccineres(Når hun bliver 2) Så vil jeg heller støtte en lille, men dygtig dyrelæge…

Synd at dit første besøg hos en dyrlæge skulle være så negativt!

Det er absolut ikke et sted, jeg ville besøge igen - og heldigvis har du jo andre at vælge imellem.

Ja… Det har jeg … Og hvis der var langt til anden dyrelæge, havde vi også ordnet det… Elsker jo det lille skravl… Ville da aldrig tilgive mig selv hvis der skete hende noget…

Man skal aldrig give en kat beroligende piller, de bliver bare mere angste og forsøger at komme væk.
Desværre er ikke alle dyrlæger lige dygtige til katte, men man måske godt forstå de kan være lettere irritable og stressede på en sådan dag. For jer var der selvfølgelig ikke andre muligheder da I lige have fået katten, men man kan undres over at den evigt tilbagevendende nytårsaften kan komme som en akut overraskelse for så mange hundeejere og de absolut skal komme den sidste mulige dag og hente “nytårspillen” til hunden:)

Marina

Kan blive helt arig over han ikke fortalte mig det… Kunne selvfølgelig have googlet det… men det tænkte jeg ikke rigtigt over, regnede med han havde styr på det… men åbenbart ikke… det er ærgeligt at sådan noget kan ske synes jeg :frowning:

Jeg har en helt klar holdning til dyrlæger: Hvis man ikke er helt igennem tilfreds med dyrlægen og stoler fuldt og fast på deres dømmekraft, så find en anden. Det gjorde jeg selv da min gamle dyrlæge begyndte at give mig dårlige råd. Det duer bare ikke med en dyrlæge man ikke har fuld tiltro til.

Stesolid i forhold til katte har jeg ikke specielt forstand på, men hvis jeg havde erfaret at min kat blev hundesyg (hehe -høhø) af et præparat ville jeg bestemt ikke give det yderligere en dosis.

Jeg kan bestemt se problemet i at opdrætteren (lad os bare kalde dem det) pludselig skal af med killingen et par dage før nytår. Men jeg mener bestemt ikke det er i killingens tarv. Det tager noget mere end et par dage før en lille killing er faldet nogenlunde til. Så der er ikke noget at sige til, den har været skrækslagen. Den har været i nye omgivelser med fremmede mennesker, som så heller ikke var hjemme. Selv havde jeg nok valgt at blive hjemme hvis min kat var så skræmt, men det er selvfølgelig ikke altid så lige til.

Dog mener jeg ikke du kan sidestille stesolid til en kat med metadon til en narkoman. Det er jo ikke katten selv der bestemmer, hvor meget stesolid den skal have. Og den bliver næppe afhængig af det efter at have fået 1-2 piller - heldigvis da :slight_smile: Men jeg er helt enig i at der bør gives lidt rådgivning ang. hvor meget der skal tages og mulige bivirkninger.

Nu håber jeg så ikke dyrlægen var så tumpet at give katten stesolid. Det virker modsat på katte end på mennesker og bruges f.eks til at kvikke en kat op og give den ædelysten tilbage.
Marina

Han sagde til mig: “Her er to piller, du giver hende den mængde du synes hun har brug for… Det er lidt ala stesolid…”

Ja Blonde fik også stesolid på et tidspunkt -what
Han reagerede helt vildt og styrtede rundt 1 hel time mens han faldt over sine egne ben. Han havde tydeligvis fået for meget, eller også kunne han bare slet ikke tåle det. Så det skal han ikke have mere.
Men ja det bruges til at give missen appetit.

Min ville intet spise, og havde ingen kontrol over muskler eller andet :confused:

Det var jo ligesom Blonde han havde heller ikke styr over noget som helst. Jeg regner med han enten havde fået for meget, eller ikke kunne tåle det.

Jah… ved ikke hvad det er… ved bare at Nynne ikke skal have det igen :confused: