Dyreplagere

Se her, der er endnu en kat der er blevet mishandlet: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p … 91115.html

Hvorfor hører man om så mange grusomheder mod dyr for tiden?? -ked Synes godt nok det er en rigtig træls tendens. Er glad for at mine katte er indekatte…

Ja det er simpelthen så underligt. Måske er det fordi gode folk er begyndt at gøre opmærksom på det.

Men er der ikke også allerede flertal i folketinget for at der skal komme et dyrepoliti…

Jeg håber det er et sundhedstegn, og at vi hører om det, fordi dyrene stiger i status. Det vil jeg gerne bilde migselv i hvertfald.

Jeg bliver så vred og rasende, at jeg slet ikke kan beskrive det med ord…

Hvorfor mishandle et forsvarsløst dyr, det er kun syge mennesker, der gør det…

uhh jeg bliver så eder spændt rasende [smilie=hate-boid.gif]

kan simpelthen ikke i min vildeste fantasi forstille mig hvad der får et menneske til at gøre sådan noget.

det er ikke mange uger siden min veninde kom hastende forbi, hun var helt ude af den og ville låne en af mine transportkasser. Hendes lille 8mdr gamle hunkat var lige kommet hjem med et hagl fra et luftgevær skudt gennem bugen, -uha og de var på vej til dyrlægen

jeg mangler ord [smilie=hate-boid.gif] [smilie=hate-boid.gif]

[quote=“Sheer”]

Ja det er simpelthen så underligt. Måske er det fordi gode folk er begyndt at gøre opmærksom på det.

Men er der ikke også allerede flertal i folketinget for at der skal komme et dyrepoliti…

Jeg håber det er et sundhedstegn, og at vi hører om det, fordi dyrene stiger i status. Det vil jeg gerne bilde migselv i hvertfald.[/quote]

Mille:
Jeg tror på varmen spiller ind på de sindsyge der mishandler deres dyr, og så er der jo også den meget benyttet med at det er tiden folk skal til afsted på ferie, hvor de ikke må have dyr med og de ikke har “råd” til at betale for en kennel til deres dyr… Men lige meget hvad, så er min mening at dyremishandling er utilgiveligt, og en træls og stigende tendens. -ked

Sheer:
Sådan som jeg forstår det, så er der er ikke et flertal i folketinget for et dyrepoliti. Men at der skal være een der har forstand på dyremishandling i alle politidistrekter., og kun den ene politibetjent skal stå for alle dyremishandlings sager i deres distrekt… Sådan forstod jeg det i kl 19 pressen her til aften på TV2. Men måske jeg ikke hørte ordentligt efter??? Var noget rystet over den stakkels gravhund med de stripset forpoter for at blive smidt i en å til en langsom druknedød… -brækkesig

Misurama:
Man bliver skisme helt nedtrygt af al den meningsløse vold og mord. Stakkels forsvarsløse dyr… Vi VIL have det dyrepoliti. NU… Håber din venindes killing er ok… -jegkrydser Rystende hvad folk kan få sig selv til… [smilie=hate-boid.gif]

Om den mishandlede kat skriver Dyrenes Beskyttelse bl.a. i deres nyhedsbrev:

"En ung familie fra Ringsted fik forleden et kæmpe chok, da deres kat vendte hjem efter en nat ude. Katten blødte og noget stak ud på ryggen uden at gå helt igennem pelsen. Det viste sig at være en bambuspind på 25 cm, som var boret ind igennem skeden, videre igennem skedevæggen og næsten hele vejen igennem ryggen.
“Denne makabre mishandling af en uskyldig kat er helt utilgivelig og kan kun være udført af et sygt menneske,” siger direktør Ole Münster.

Katten fra Ringsted er nu hjemme hos sin chokerede familie igen, efter det lykkedes dyrlæger på Ringsted dyreklinik at få den opereret."

Og ja, lad os give vejret skylden: Om sommeren er det pga. varmen og om vinteren pga. kulden -blåblå

Jeg ved ikke, hvorfor vi hører mere om dyrmishandling lige for tiden…forhåbenlig fordi der er mere fokus på dyrevelfærd. Men jeg har en grum mistanke om, at det også er fordi, den måde vores samfund er skruet sammen på i dag, på mange måder er god grobund for psyko- og sociopater og vi derfor opdager/ser flere tilfælde af dyremishandling -blåblå

Åhh jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, for jeg vil så gerne holde en pæn og sober tone.

Der er ABSOLUT INGEN undskyldning for at dyr behandles sådan!!!

Jeg er RASENDE!!!

-sorry håber i forstår mit raseri