Dyrlæge

Hejsa

En veninde skal have sin kat til tandrens hos denne Dyrlæge:

Er der nogen der kender noget til dyrlægen ?

Jeg synes jo det er eftertænktsom at ligge sine priser ud op nettet, som var det en kosmetolog du bestilte en behandling hos :uha:

Lad mig høre om der er noget hun skal være opmærksom på

Er det ikke ham, der ikke har været særlig god omtale omkring?
Det navn, siger mig noget!

Jeg synes det er fint at der er en, som faktisk oplyser priserne - det kan jeg absolut ikke se noget betænkeligt ved!
Folk shopper jo lige så meget dyrlæge som de shopper alt muligt andet, som fx kosmetolog, forsikringsselskab, bank osv.

Jeg kender ikke dyrlægen, men jeg mindes ikke at have hørt noget specielt skidt om dem.

Edit - min hukommelse er nok ikke så god … men så er det jo fint at man kan google :slight_smile: der kom bl.a. denne Anmeldelser af Dyreklinikken Ryesgade 100 | Læs kundernes anmeldelser af www.dyreklinikken-ryesgade.dk frem …

Den klinik var i TV - var det i Rabatten? og netop med tandbehandling, læs: unødvendig tandbehandling

Jep det er ham. Prøv at søg på google omkring erfaring med ham…

Jo det var ham. Og en hund, der var gangske frisk men pludselig skulle have trukket halvdelen af tænderne ud og i øvrigt kastreres.

Var det ikke ham der blev nævnt i “kontant”?

Jeg er ikke sikker, men synes der ringer en klokke.
Men jeg kan heller ikke sige at jeg har hørt noget negativt, men man kan jo undersøge anmeldelser på google og trustpilot.

http://maps.google.dk/maps/place?hl=da&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.,cf.osb&biw=1024&bih=497&um=1&ie=UTF-8&q=dyreklinikken+ryesgade&fb=1&gl=dk&hq=dyreklinikken+ryesgade&hnear=0x465253b929c649ed:0xbd1fdce84f817e82,Frederiksberg&cid=8041813822601014770&ei=89FpT-7wAoHP4QSa8MmHCQ&sa=X&oi=local_result&ct=placepage-link&resnum=1&ved=0CDsQ4gkwAA

jeg har som nævnt ikke kendskab til dyrlægen, eller folk der har brugt ham. jeg linker blot til anmeldelserne

Hun skal holde sig langt væk fra den dyrlæge - jvf. min egen erfaring.

Ja der kan hun nok finde en bedre egnet dyrlæge :slight_smile:

Til det med at lægge priser ud, synes jeg kun det er rart så man kan se priser på de mest normale ting. Det gør flere og flere dyrlæger efterhånden, sikkert også fordi 50% af deres opkald hverdag er med pris oplysninger. Og de kan nok godt bruge deres tid på noget andet end lige det.

Den dyrlæge er meget kendt for at udføre unødvendige tandbehandlinger. Jeg har læst flere tråde på et andet forum herom.

Det at offentligegøre sine priser ser jeg ikke som et problem eller en indikator af at der er en uproffessionalitet.
Dog har lige netop denne klinik reklameret med lave priser ligefrem.

[QUOTE=ThildeL;816467]Det at offentligegøre sine priser ser jeg ikke som et problem eller en indikator af at der er en uproffessionalitet.
Dog har lige netop denne klinik reklameret med lave priser ligefrem.[/QUOTE]

Er enig i at selvom man offenligegøre sine priser behøves det ikke være et problem. men os med katte ved jo at det sjældent blot er listepriser da det kan være individuelt hvad det koster på de forskellige katte, dog synes jeg også det er mystisk at lave “pakkepriser”. Men det er blot min holdning ;0)))

Den dyrlæge ville aldrig få lov at få fingre i nogle af mine katte.
Jeg har udelukkende hørt negativt derfra.

det synes jeg faktisk ikke :slight_smile:
Lige netop med katte synes jeg faktisk det er en rigtig rar ting med gennemsigtighed og klarhed når jeg kommer og vil have fisket en kat fra inderst til yderst med sundhedstjek, mærkning, kastration osv. :slight_smile:

at der er offentlige priser og der er “pakkeløsninger” synes jeg som forbruger og kunde rigtig godt om!
og “pakkeløsninger” er som regel også nemmere for “nye kattefolk” at forholde sig til, så de ikke bare får den neutraliseret men så ikke husker på at få den mærket - for det koster jo ekstra! Her har de en god pris for det hele og det tjener for kattens fremtid et godt formål :slight_smile:
Det siger for mig intet om, hvad han er for en dyrlæge at der er lavet “pakkeløsninger” og priser på en hjemmeside.
faktisk vil jeg da hellere hjemmefra vide hvad standard-tingene koster, så jeg kan være forberedt på det når regningen skal betales :slight_smile:

[QUOTE=PiaB;816481]det synes jeg faktisk ikke :slight_smile:
Lige netop med katte synes jeg faktisk det er en rigtig rar ting med gennemsigtighed og klarhed når jeg kommer og vil have fisket en kat fra inderst til yderst med sundhedstjek, mærkning, kastration osv. :slight_smile:

at der er offentlige priser og der er “pakkeløsninger” synes jeg som forbruger og kunde rigtig godt om!
og “pakkeløsninger” er som regel også nemmere for “nye kattefolk” at forholde sig til, så de ikke bare får den neutraliseret men så ikke husker på at få den mærket - for det koster jo ekstra! Her har de en god pris for det hele og det tjener for kattens fremtid et godt formål :slight_smile:
Det siger for mig intet om, hvad han er for en dyrlæge at der er lavet “pakkeløsninger” og priser på en hjemmeside.
faktisk vil jeg da hellere hjemmefra vide hvad standard-tingene koster, så jeg kan være forberedt på det når regningen skal betales :)[/QUOTE]

Sådan har jeg det også :slight_smile:

Men i trådens kerne ville jeg sige at jeg turde ikke lade mine dyr til hans hænder :-/ Nok ikke det svar, TS ønskede.

[QUOTE=PiaB;816481]Det siger for mig intet om, hvad han er for en dyrlæge at der er lavet “pakkeløsninger” og priser på en hjemmeside.
faktisk vil jeg da hellere hjemmefra vide hvad standard-tingene koster, så jeg kan være forberedt på det når regningen skal betales :)[/QUOTE]

Njaee, hvis man ikke samtidig gør opmærksom på at der kan forventes ekstra udgifter til tandrøntgen (hvis de kan det - kan de ikke er det ikke meget bevendt) og hvad der kan komme ud af det - så er det vel lidt bondefangeri?

det kan vi sagtens blive enige om :slight_smile:

Hold kattene der fra! Der findes andre gode dyrlæger i København :slight_smile:

Jeg synes det er fint at dyrlæger oplyser priser på de mest alm. behandlinger/indgreb på nettet. Det øger gennemskueligheden og man kan shoppe rundt hvis man vil. Jeg ville holde mig langt væk fra den dyrlæge jvfr. de ting der står i tråden. Nogle ting kan også købes for billigt.