Dyrlægebesøg

Så har dyrlægen været her og vaccineret kattene.
Det gik fint med Robin, han elsker alle, det gør Elias ikke, så han var lidt vanskeligere, men det lykkedes da. :ok:
Desværre har Robin nogle dårlige tænder, så han skal til tandrøntgen på Landbohøjskolen, jeg bliver henvist af dyrlægen og må så afsted, men når det kun er med èn kat går det nok.
I øvrigt en vældig sød og sympatisk dyrlæge :star_struck:

15 Likes

Øv med Robins tænder, men dejligt at hjemmebesøget var positiv med en god dyrlægen, det er altid spændende, når det er en ny :slight_smile:

2 Likes

Ja, det er noget øv med hans tænder, men han er jo omkring 9 år, så kan der vel altid dukke noget op.
Hun syntes, det er nogle dejlige katte - der ikke er i umiddelbar fare for at lide sultedøden. :klappe:

10 Likes

Jeg har forsøgt at komme ind på Dyrekassens hjemmeside for at se, om tandbehandling er dækket af forsikringen, men kan ikke logge ind. :hmpf:
Jeg må prøve igen i morgen eller ringe til dem og høre.
Det ville jo være rart at få lidt valuta for alle de penge, jeg har postet i Dyrekassen i de forløbne 8 år.
Men uanset hvad, så skal hans tænder ordnes!

Tandrensning dækker Dyrekassen ikke, hvis han kan nøjes med sådan en. Det tror jeg, de betragter som “vedligeholdelse” lige som et årligt tjek og vaccinationer. Muligvis dækker de røntgenbilleder. De er generelt ikke gode, når det kommer til tænder, men det kan være lidt svært at gennemskue, hvad de egentlig dækker. Jeg har fået nogle af Asani tandbehandlinger dækket, men de seneste år har de afvist regninger. Så den kat står mig i virkelig mange penge!

1 Like

Måske det er pga nets? Min netbank kunne jeg heller ikke komme på igår

1 Like

Han skal have taget røntgenbilleder og også have nogle tænder ud ifølge dyrlægen.
Jeg må se om de dækker ellers må jeg jo selv til lommerne.
Havde i øvrigt tænkt på at opsige forsikringerne på begge katte - og hvis ikke de dækker tandlægebesøget, så kan det godt være, jeg gør det.

1 Like

Jeg kunne godt komme på netbank, men altså ikke Dyrekassen. :imp:

Så vidt jeg kan se, dækker de kun tandbehandling i forbindelse med skader og det er der jo ikke tale om her.
Jeg overvejer stadig at opsige forsikringerne - det er dyrt når de alligevel ikke dækker det, der er brug for.

1 Like

Forsikringer er virkelig dyre og jeg har også måttet smide mange penge efter kattetænder, som forsikringen ikke har kunnet hjælpe med.

Alligevel er jeg meget, meget glad for katteforsikringerne. Hvis jeg ikke havde haft dem, ville jeg have været helt blanket af ovenpå Fritzz’ øjenforløb, Finns tarmoperation og Knuds hudtumor.
Forsikringer er bare så gode at have, når uheldet er ude.

4 Likes

Det er vigtigt at man fx hos Agria forsikrer katten inden den er 4 mdr.
Jeg kan få dækket TR op til 3196,- hvert år på Blua.

Men prøv at sende regningen ind. Der kan aldrig ske noget ved det. Som sagt har de i flere tilfælde dækket tandudtrækning hos Asani, så det er meget svært selv at afgøre på forhånd, synes jeg. Altså lige når det gælder tænder.

Nu om dage sender min dyrlæge regningen ind, men før i tiden sendte jeg altid selv alle regninger ind til dem (med mindre de var under selvrisikoen). De skal nok selv finde ud af at sige fra, hvis de ikke vil betale.

1 Like

Jeg vil da helt klart sende regningen ind til den tid og så se, hvad de siger.
Og jeg kan se, at der kan blive brug for forsikringen i andre situationer, så jeg opsiger dem nok ikke alligevel.
De kan være rare at have - selv om jeg ikke håber, der bliver brug for dem. :kryds::kryds:

2 Likes

Når det gælder præmie og selvrisiko samt forsikringsbeløb, er Dyrekassen vist ganske god. Det hjælper selvfølgelig ikke, hvis de ikke dækker de sygdomme, katten får, men så vidt jeg ved, er det kun tænder, hvor de måske ikke er så gode.

Man ved jo aldrig, hvornår man kan få brug for sin forsikring. Jeg tror, jeg har fået fuldt udbytte af mine efter en del kedelige sygdomsforløb. Senest Chilis diabetes.

1 Like