Dyrlæger må ikke mere køre med aflivede dyr

Mine dyr er som regel altid blevet aflivet hjemme og dyrlægen har så taget det med tilbage i en medbragt sæk mhp kremering.

Men nu har jeg lige fået at vide af en bekendt, hvis gamle kat i morgen skal aflives hjemme, at dyrlægen oplyste hende om, at de ikke længere må tage aflivede dyr med tilbage på klinikken af sundhedsmæssige årsager, men at ejeren selv skal sørge for transport dertil.

Min bekendt er over 80 år, har ingen bil og skal nu have sin døde kat liggende, til hun kan få nogen til at køre den til dyreklinikken.
Hun er ked af det nok i forvejen.

Har I hørt noget om denne nye bestemmelse? - Jeg synes, det er komplet hul i hovedet :dokdok:

PS: Godt, det er frostvejr og ikke hedebølge.

Det lyder underligt, men jeg har ikke hørt noget om det.

Det har jeg intet hørt om og Google er heller ingen ven (endnu).

Kan du ikke prøve at kontakte din egen dyrlæge og høre om det er rigtigt (eller din bekendtes dyrlæge ‘bare’ har fået ny bil og / eller ikke gider)

[QUOTE=danpia;1011922]Det har jeg intet hørt om og Google er heller ingen ven (endnu).

Kan du ikke prøve at kontakte din egen dyrlæge og høre om det er rigtigt (eller din bekendtes dyrlæge ‘bare’ har fået ny bil og / eller ikke gider)[/QUOTE]
Min bekendt og jeg har samme dyrlæge, Faxe Dyreklinik.

:?

Det var da noget mærkeligt noget - hvad er grunden til det ??

Måske skulle et par stykker af os fra hhv Fyn, Jylland og Sjælland prøve at ringe til vores dyrlæger og høre dem ad ??

Må man i øvrigt begrave sin hund/kat i egen have ??

Man må begrave selskabsdyr (hunde,kattte, fugle mv.) i haven - min 60 cm under jorden …

Måske skulle et par stykker af os fra hhv Fyn, Jylland og Sjælland prøve at ringe til vores dyrlæger og høre dem ad ??

Må man i øvrigt begrave sin hund/kat i egen have ??[/QUOTE]

:slight_smile:

Tak… men min. 60 cm… jeg gravede Rynke ned i ca. 10-15 cm’s dybde - og jeg klarer bare ikke at gå ned og grave ham op igen for at gøre hullet dybere :brist: :ked:

[QUOTE=Tante Tut;1012238]:slight_smile:

Tak… men min. 60 cm… jeg gravede Rynke ned i ca. 10-15 cm’s dybde - og jeg klarer bare ikke at gå ned og grave ham op igen for at gøre hullet dybere :brist: :ked:[/QUOTE]

det skal du heller ikke - jeg ved faktisk ikke om det er lovkrav med de 60 cm - men det er nok mere med tanke på at der ikke er andre dyr(fx. ræve) som får færden af det nedgravede dyr…

Tak… men min. 60 cm… jeg gravede Rynke ned i ca. 10-15 cm’s dybde - og jeg klarer bare ikke at gå ned og grave ham op igen for at gøre hullet dybere :brist: :ked:[/QUOTE]

du kan læse reglerne her der skal blot graves dybt nok :slight_smile:

Tak for opklaringen :slight_smile:

Tak… jeg ser til hans grav hver dag og der er ikke tegn på, at nogen ræv har været i gang med at grave - og uden at gå for meget i detaljer, så lugtede Rynke ikke godt.

Jeg kunne bare ikke begrave ham, før jeg var helt sikker på at han var død - så han lå i en kasse i mit kælderrum i 2 dage, hvor jeg med jævne mellemrum var nede og se til ham - selvom jeg godt vidste, at han var død - så døde-processen var gået i gang

Tak for linket - jeg vil gå ind og læse det…

Bliver helt trist ved at læse dette på linket :

Små døde selskabsdyr som fx. hamster eller undulat, der ikke er større end, at de kan være i en almindelig køkkenaffaldspose, kan lægges en pose, der lukkes tæt og
[B]derefter smides i dagrenovationen.

[/B]Jeg kunne aldrig-aldrig smide mit kæledyr i containeren… men det er selvfølgelig ikke alle, der har en anden mulighed…

Må man i øvrigt begrave sin hund/kat i egen have ??[/QUOTE]
Min bekendt fik her til morgen at vide, at det er et direktiv fra EU. - - - Hvad mon en dyrlæge så gør, hvis h*n afliver sin egen kat hjemme?

Jeg fik aflivet en killing igår :ked: og den tog dyrlægen altså med…

Jeg har ellers for længst besluttet, at når jeg skal sige farvel til Silke skal det være her hjemme i hendes vante omgivelser.

Og det kan vel også godt lade sig gøre - så må jeg bare selv gå den tunge gang med hende ned til dyrlægen efter hun er sovet ind :brist:

Det lyder da fjollet at de ikke må det. Mon der så kommer specielle dyre-rustvogne…? Hvis man har fået aflivet en større hund hjemme, hvad gør man så? Man kan jo ikke lige begrave en Sct Bernhard i baghaven…

Vi har et udvalg af rotter, en hamster og en lille urne med Jack liggende i haven. Basil fik vi ikke med hjem, der lod jeg dyrlægen beholde ham, jeg kunne slet ikke overskue at ha’ ham i død tilstand, hverken hel eller i urne. :brist:

Jeg har selvfølgelig overvejet hvad vi skal med Phumba, HVIS… Men jeg er faktisk ikke helt sikker endnu. Sandsynligvis ender hun i en lille urne i haven.

Et par af rotterne ligger forresten sammen i deres små urner ude i skoven. Det var nok det mest creepy jeg har været med til… fordi de blev begravet klokken 1 om natten… GODT der ikke kom nogen forbi imens… To mennesker med lommelygter der var ved at begrave noget i skoven L

Naturligvis skal du ikke grave ham op igen. Og hvis nogen alligevel skulle komme efter dig, så lad os tage den derfra. Jeg skal gerne hjælpe, hvis det er…

Og bortset fra det, forstår jeg simpelthen ikke den dyrlæge, som Hanne omtaler. For pokker da - det er en over 80-årig, der har mistet sin kat. En smule indlevelse i andres følelser kan man vel nok forvente - og smidighed også i et tilfælde som dette.

Nu har jeg to gange skulle have hentet heste - og der kommer en stor “rustvogn” med logoet “DAKA” på… så de er allerede til…

Ja, men det er hvis dyret køres til destruering…
Hvis man ønsker en urne, så er dyrlægen mellemleddet… og så skal dyret åbenbart nu transporteres til dyrlægen - fremfor at dyrlægen tager dyret med som før…
Det er altså for dumt!

[QUOTE=Ann K;1012405]Ja, men det er hvis dyret køres til destruering…
Hvis man ønsker en urne, så er dyrlægen mellemleddet… og så skal dyret åbenbart nu transporteres til dyrlægen - fremfor at dyrlægen tager dyret med som før…
Det er altså for dumt![/QUOTE]

Ja det er fjollet…
Da jeg arbejde på dyrehospitalet havde de “tit” dyr med tilbage i bilen - det være sig lige fra undulater til store rotweilere (som var ret uhandie…)

[QUOTE=FinnFrode;1012396]Naturligvis skal du ikke grave ham op igen. Og hvis nogen alligevel skulle komme efter dig, så lad os tage den derfra. Jeg skal gerne hjælpe, hvis det er…

Og bortset fra det, forstår jeg simpelthen ikke den dyrlæge, som Hanne omtaler.

For pokker da - det er en over 80-årig, der har mistet sin kat. En smule indlevelse i andres følelser kan man vel nok forvente - og smidighed også i et tilfælde som dette.[/QUOTE]

:kram:

Tusind tak, FinnFrode :hjerte: jeg tror nu ikke, at der bliver problemer - Rynke ligger så fint i en venindes have…

Og hvor er jeg dog enig med dig i at den dyrlæge godt kunne have udvist lidt hjælpsomhed over for en gammel kone :brist: