E-Cigaret - Rygervæske

Jeg har fået en flaske rygervæske af en bekendt, og der medfulgte en ilægsseddel, hvis oplysninger gjorde mig noget bleg om næsen :blegne:

Væsken er fra www.jatry.dk - Elixir

Der står bl.a. ud over indholdet af nikotin m.m.:

Composition
Propylene Glycol, Vanillin Tincture, Peach Aldehyde, 2,5-Dimethylpyrazine

Warnings:
Do not use if suffering from respiratory and/or cardiovascular diseases.
Do not use if pregnant or breastfeeding.
Keep out of reach of children.

Avoid contact with eyes
In case of accidental contact with skin, wash immediately and thoroughly with soap and water.

Warnings for medical personnel
If swallowed, seek full medical advice immediately and show this leaflet to your doctor

Jeg har ikke kunnet finde andre væsker med ilægssedler - Kender I nogle?

Der er ca. 4000 kemiske stoffer i en cigaret, så jeg tror stadig jeg holder mig til min e-cigaret og er super glad for jeg er stoppet med rigtige smøger.
Jeg har ikke før set indholdsfortegnelser på rygevæske til e-cigaretter.
Jeg ryger uden nikotin.

Jeg fristes til at spørge: hvad havde du regnet med?

Jeg synes det er fint, at den er ordentligt deklareret, så man kan se, hvad der er i. Modsat cigaretter, som jo ikke deklarerer alle deres tilsætningssstoffer.

[QUOTE=holymoly;1048058][U]Jeg fristes til at spørge: hvad havde du regnet med?

[/U]Jeg synes det er fint, at den er ordentligt deklareret, så man kan se, hvad der er i. Modsat cigaretter, som jo ikke deklarerer alle deres tilsætningssstoffer.[/QUOTE]
I hvert fald ikke, at man skal vaske grundigt med vand og sæbe, hvis det kommer på huden :frowning:
Jeg får da af og til noget på læberne og tungen.

[QUOTE=Mega;1048060]I hvert fald ikke, at man skal vaske grundigt med vand og sæbe, hvis det kommer på huden :frowning:
Jeg får da af og til noget på læberne og tungen.[/QUOTE]

Nikotin er giftigt ved indtagelse og ved optagelse gennem huden. Så er det såmænd blot nikotinindholdet, som gør væsken giftig - og hvis du får det på læberne og tungen, er der noget galt med din e-cig, den må ikke lække på dig. Og ja, du bør skylle det af, hvis du får det på dig. Det gælder alle mærker af nikotinholdig væske.

edit: jeg damper LiQua, og den er også deklareret, så jeg ved, hvad der er i. :wink:

Ja det vidste jeg godt

Der er cirka 4 skadelige stoffer - en af dem nikotin hvis man damper med det i - i evæsken, mens der er cirka 4000 i cigaretter. Nogle af de sidstnævnte direkte kræftfremkaldende findes ikke i evæsken.

Men virkningerne og bivirkningerne af damp er ikke kendte endnu
Til gengæld er de ved smøgerne ret kendte

[QUOTE=Mega;1048060]I hvert fald ikke, at man skal vaske grundigt med vand og sæbe, hvis det kommer på huden :frowning:
Jeg får da af og til noget på læberne og tungen.[/QUOTE]

Det er som Holy Moly siger, fordi nikotin er en nervegift :slight_smile: Den er ikke beregnet til indtagelse. Faktisk heller ikke i dampform, men man er jo afhængig af skidtet… (JEG er i al fald)

Og ja, man får det indimellem på tungen og læberne og fingrene indimellem… er det meget skyller jeg lige med noget vand.

Jeg ryger Titan-væskerne fra Totally Wicked. Det skulle være nogle af dem med færrest “unødvendige” tilsætningsstoffer.