Efter at have fulgt med på sidelinien

… et års tid efterhånden, melder jeg mig nu ind som rigtig bruger af Kattegale. Man kan jo få lyst til at give sit besyv med hist og her - eller stille spørgsmål til videnspanelet :).

Jeg har 3 katte: den rareste, den sødeste og den smukkeste.

Den rareste er en næsten 10 år gammel perserdreng - sort/hvid van. Der er ikke så meget pjat med ham - han laver aldrig larm og stiller ikke store krav til opvartning ud over mad, vand og bakke - og så ca. 1-3 min. nusning pr. dag.

Den sødeste er en 2-årig birmadreng - chokoladetabby med den fineste pivestemme der er helt upassende for en 5+ kg birmabamse :høhø:. Han er altid i samme rum som mig, sover i min seng og kysser så dejligt :hjerte:. Skal nusses meget og hele tiden - ellers minder han mig om det med stemmen.

Den smukkeste er en lidt over 1 år gammel birmaprinsesse - hun er blå og smuk og fin og forkælet (det gælder vist hele banden… host ). Finder sig oven i købet i at blive slæbt med til shows, hvor hun klarer sig ganske hæderligt (jysk underdrivelse) :tihi:.

Jeg glæder mig til at være en “rigtig” del af Kattegale, og håber at I ikke kradser mig, hvis jeg ikke er helt enig med alle :uha:.

Hilsner
Gitte

Dem

Velkommen til dig - og dine katte.

Bare rolig, her er sådan en stiltiende aftale om at ingen nye “kradses” de første to minutter :stuck_out_tongue:

Skynder mig at tilføje:; sort humor trives i stor stil her :hjerte:

Velkommen til :heya:
Du må gerne vise billeder af dine katte :ups:

Stort :velkommentilkg:

hvor er det dejligt du har lyst til at være med til at give dit besyv med…

Velkommen! Og ja, billeder er altid velkomne!

:velkommen::velkommen: til :slight_smile:

Velkommen til og dejlig med lidt flere birmaer :slight_smile:

Tak for velkomsten alle sammen :slight_smile:

Billeder … jow da … det skal nok komme, når jeg får styr på teknikken herinde …

Foreløbig er der et lille avatar billede af den smukkeste :hjerte:

Ih og jeg ser lige der er en mere fra Århus :smiley: Hvor, sådan nærmere bestemt? (nord/syd/vest eller omegn?)

Hejsa Gitte - og velkommen til Kattegale. :slight_smile:

Hvis du har luret et års tid, så kender du jo allerede tonen. Meget kontant til tider, men bagved finder man altid en stor kærlighed til kattene - også hos dem, man er uenige med. :pote:

:heya: og velkommen til KG :wink:

:heya::velkommentilkg:

Jeg er lidt nysgerrig, hehe men hvem er dine katte fra?

velkommen til.

Hihi, officielt velkommen sådan rigtigt, Søde Gitte :wink:

@Trekkie - faktisk C - i omegnen af Harald Jensens Plads :slight_smile:

@Metiela - Bimserne er fra hhv. Izarra :hjerte: og De La Cour :hjerte:. Begge køb har været anledning til gode venskaber og indgang til birmaverdenen. Vi hygger på kryds og tværs af alder og erfaring, når vi er på udstillinger og hjælper hinanden, hvor vi kan. Virkelig en fornøjelse at være en del af :).

  • Perseren er fra Bonna, tror ikke de opdrætter længere

@Finn Frode - jeg kender tonen ganske godt og den er meget bedre end den var engang :juhu: - så nu tør jeg godt være her :tihi:

Velkommen til :slight_smile:

Okey :slight_smile: man er vel lidt nysgerrig.
Men så har vi vel nok mødtes på en udstilling eller to :slight_smile:

Njah … men jeg udstiller kun i Jylland og mest Jyrak’s, så vi kan sagtens have “undgået” hinanden - hvem er din showbimse, så vi kan hilse rigtigt på hinanden, hvis du kommer til den mørke ende af landet :høhø:

Ja okey det så rigtig nok. Jeg var dog i Haderslev på udstilling i juni :slight_smile: mon du kommer til birma speciel show i november?
Jeg har først lige købt en “rigtig” show pige, man kan jo aldrig være sikker, men hun har handsker og kiler, og er en rigtig fin type (efter min smag). Hun er fra DK Sabatinis, og hedder Iaddix :slight_smile: jeg skal have hende med til Viby sj her snart, men lige pt ser hun lidt fjollet ud, meget store ører :slight_smile: hehe. Men hvis hun udvikler sig som sin mor, så bliver hun først en rigtig fin showpige når hun er lidt større. Så det håber og tror vi på :slight_smile:
Men på de udstillinger jeg har været har jeg haft Askepots Guinevere med, hun har dog ingen handsker og kunne godt have lidt bedre kiler. Men type mæssigt (igen efter min smag) så er hun helt fantastisk.