Efter døden?

Hørte et spændende radioprogram om døden. Før var der en kollektiv idé om hvad der sker, når vi dør - vi kommer i guds rige eller i helvede.

I dag er det tilladt at tro på lidt af hvert - hvad tror du der sker?

Jeg tror som ægypterne at noget rejser videre og fødes igen. Reinkarnation.

MVH

jeg er ikke helt sikker på hvad jeg tror kommer efter døden… langt hen ad vejen er jeg overbevist om det er mange folks frygt for “intet” der har avlet troen om at der er et liv efter døden!

hvis jeg skulle fristes til at tro på noget ville det som Helle også skriver Reinkarnation

Jeg er tilhænger af troen på reinkarnation og Karma… :slight_smile:

Ja intet… det er for sært ikke:-)
Det kan vi mennesker ikke forholde sig til…

Ægypterne sagde, at kattene kunne rejse ind i de dødes rige og se hvad der sker når vi dør. Nogle gange så ser katten ud til at vide besked - har I bemærket det?

:slight_smile:

Jeg forstår godt, hvor den tro kommer fra.
De øjne altså…

MVH

Ja katte ved besked, helt tydeligt.
Sjovt nok er det tit dem der er spirituelle der har kat, har I tænkt over det? Det har jeg i hvert faldt tit oplevet.

Jeg tror helt klart på reinkarnation, og jeg tror på vi selv har skrevet alle vores liv, et manuskript, inden vi bliver født.

Som alvor syg , jeg har jo nok ikke såå mange år igen , tænker man da over hvad der sker bagefter , jeg skal måske vende tilbage og fortælle jer det :? -høhø…Især da mine to brødre døde tænkte jeg meget over hvad der sker med sjælen … Hvorfor skulle man ikke vælge at tror på det bedste , at det der kommer efter døden er godt , det gør ihvertfald at det liv vi har nu og her bliver bedre :)…Reinkarnation er jo også en mulighed … Tanken om at blive genfødt er for de fleste en rar tanke , men jeg må indrømme at den også skræmmer mig , for hvor kommer vi hen :?.. Måske til et sted hvor der er krig og sult ,der er jo ingen garanti … For at vi igen kommer til et land hvor at fred og menneskerettigheder er en selvfølge … Men igen hvorfor ikke vælge at tro på det bedste :slight_smile:

Det er lige netop derfor, at jeg håber og tror på at når jeg engang dør, så er det DET :rock: … altså ikke noget videre liv for mig/min sjæl :rip:

Jeg tror ikke på at der sker noget som helst når jeg dør. :slight_smile:

Jeg tror; at sjælen (tankerne lever videre) :slight_smile:
og fødes i en anden krop…

Det er jo begrænset; hvad vi egentlig ved - :?

Hvis vi overhovedet ved noget.

Mange gode hilsner
Mona

Nej vi VED ikke hvor vi kommer hen:-)
Men jeg tror på at vi ender et sted, hvor vi kan lære noget eller lære andre noget.

Og for mig er reinkarnation et middel til ansvarlighed overfor mine handlinger, tanker.
Og det svære er at forsøge at handle uselvisk, for handler man godt med det motiv at få en bedre genfødsel - ja så er motivet “urent” som vi buddhister kalder det.

Men selv en “dårlig handling” som at slå ihjel kan til gengæld være god - hvis motivet er godt. Fx aflivning af et elsket dyr:-)

Jeg tror både på et liv FØR og EFTER døden. Jeg har i mange år interesseret mig for de spirituelle ting - og nu lever jeg nærmest bare med disse ting som en del af mit liv. Jeg gransker ikke i det mere, forsøger i stedet at leve så fuldt og helt hver dag, som jeg får mig taget sammen til at gøre. For tænk nu hvis det kun er dette ene liv, så skal det ikke gå op i teorier, men i at leve NU -høhø

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro, synes hverken det ene eller det anede giver mening på nogen måde. hmmm

Men jeg joker ind i mellm med her hjemme, at når min tid kommer, så vil jeg svæve rundt og holde øje med familien, så jeg stadig er en del af det hele.

Men faktisk er jeg et eller andet sted glad for, at jeg ikke ved hvad pokker der sker. Ej heller hvornår. - Gys at kunne se ind i fremtiden. gisp