Efter neutralisering

Begge mine katte blev neutraliseret i mandags. Ofelia har - som nogen måske har set - fået tøj på for at hverken hende selv eller Ludvig kan komme til at slikke i såret. Jeg har fra dyrlægen fået besked på at hun skal have den på indtil hun skal have fjernet sting efter 10 dage. Problemet ligger så i, at hun er begyndt at bide i tøjet, og i går aftes fandt jeg det første hul i stoffet. Siden da er der kommet en del flere huller i, og hun bliver ved med at bide i den. Mit spørgsmål lyder på, hvad jeg skal gøre hvis hun får bidt så meget i den at hun kan få den af? Det er nu tre døgn siden operationen. Er det for tidligt at hun får den af hvis hun fx laver ravage i nat? Har hørt noget om nylonstrømper, men der er stoffet noget tyndere, så tænker at hun hurtigt vil ødelægge sådan en også. Er det nødvendigt at hun stadig har det på hvis hun selv fjermer det? Hvis jeg selv kan lave en ny er jeg ret sikker på at hun igen vil prøve at fjerne den. Håber selvfølgelig at den kan blive siddende, men vil gerne vide hvad jeg bør gøre ‘hvis nu’.

Jeg plejer at lade den sidde 3-5 dage, så overfladen er lukket - men det er hvis de er syet med indvendige sting.
Er hun syet sådan?

Da min Isis blev neutraliseret, gik der tre bodystockings til. Hun bed dem også i stykker, så jeg måtte lave nye til hende. Hun var blevet syet med indvendige sting, og det generede hende rigtig meget. Jeg brugte microfiberstrømper. De sidder rigtig godt, og holder da også ok.

Jeg har haft en del piger, der er blevet snittet i tidens løb. Ingen gar strømpe på i mere end 24 timer. Men jeg har heller ikke haft nogle der har vist interesse for deres sår.

Den eneste måde du finder ud af om hun er en “piller” er ved at tage strømpen af hende :slight_smile: Det vil være dumt at gøre til en nat, da det kræver du kan overvåge hende og gribe ind, hvis hun begynder at flå i såret :slight_smile:

Men såret er lukket tilstrækkeligt efter 24 timer, til det er tilladt at tage tøjet af. (specielt, hvis hun er syet med indvendige sting og afsluttet med en streg lim)

du laver en ny

Sørg for, at katten er tilstrækkeligt smertedækket og hold øje med, om såret ser pænt ud.
Hvis tøjet sidder for stramt og pelsen ikke ligger i den rigtige retning under stoffet, kan det også genere meget.

Du skriver, at stingene skal fjernes - Kan årsagen til pilleriet være, at stingenderne er så lange, at de hænger fast i stoffet?

Jeg har aldrig haft nødigt at bruge bodystocking til mine katte (heller ikke krave), men mine to hunde, som blev neutraliseret i forgårs, har bodystocking på fra dyrlægen. Stoffet er meget elastisk og tillader huden at ånde. De fås i forskellige størrelser og for øvrigt også til katte.

Bruce måtte også have en ny bodystocking på, da jeg fik at vide herinde, at han skulle have den på i 10 dage. Han var syet med udvendige sting.

bodystockingen er også fra dyrlægen, og er meget elastisk. Men hun er stadig træt af den, selvom det ikke ser ud til at der er kommet ret mange flere huller i løbet af natten. I er mange der spørger, om hun er syet med indvendige sting - og der må jeg melde pas. Hvordan kan det ses? Hvis stingene skal fjernes, fortæller min logik mig at det vel må være udvendige sting, men ved ikke hvordan man kan se hvad der er hvad. :slight_smile: desuden er det svært for mig at se stingene, da de sidder et sted hvor den dækker ret godt til. Det jeg har set af dem ser fint ud, ingen hævelse eller noget, men er selvfølgelig bekymret for om hun vil begynde at bide i stingene hvis hun først får bidt tøjet af.

Jeg havde ikke lige bemærket du skrev hun skulle have fjernet stingene - men ja, det er så udvendige sting og her er problemet at katten har “noget at hive i” - derfor ville jeg lade hende holde bodystocking på.

Hvor stor er hun?
Når jeg har killinger til neutralisering laver jeg bodyer af en stor herresok, hvor jeg klipper hul til hovede og forben og lader den så være så lang bagtil, at de ikke kan komme til at slikke.
Tænker du måske kan købe et par billige strømpebukser og lave en body ud af? Ellers få fat i dyrlægen og bed om en ekstra body.

Mine får både udvendige og indvendige sting.

Jeg har aldrig været nødsaget til at give en body eller en krave på… Og synes da selv jeg har fået ordnet en del tøser :slight_smile:

[QUOTE=Henriette;845957]Mine får både udvendige og indvendige sting.

Jeg har aldrig været nødsaget til at give en body eller en krave på… Og synes da selv jeg har fået ordnet en del tøser :)[/QUOTE]

Min han startede dagen efter med at hive i stingene, så derfor foretrækker jeg indvendige sting :høhø:

Men Bruce er også en rigtig bølle :tihi:

Jeg tror kun at jeg to gange har været ude i pilfingre, hvor en body har været nødvendig. De piller normalt slet ikke, jo de soignerer sig, men aldrig i såret eller river i stingene.

Jeg starter altid ud uden, og er det så nødvendigt, så får de en på, men som sagt det har kun været nødvendigt to gange, og vi har da haft en del med sting i maven :wink:

Jeg bruger ikke body når mine er blevet snippet. Har vi en pilfinger bruger jeg Cothivet sårspray

Hun er ca. 2 kg nu. Hun bider stadig i den, og jeg faar hende til at stoppe naar jeg lige ser det - men kan jo ikke staa og holde oeje med hende hele tiden. Hun skal have den af ved dyrlaegen paa onsdag, hvor stingene skal fjernes. Haaber at den holder saa laenge, og ellers ja, saa maa jeg proeve at klippe i nogle stroempebukser. Hvilken slags er bedst? Taenker ifht. tykkelsen af stoffet, hvor jeg tror hun hurtigt vil faa bugt med en lavet af nylon. Hvad med fx et par billige?slidte leggins? Der er stoffet lidt tykkere, og ogsaa straek.

Nylon duer ikke - microfiber (hvad leggings ofte er af) er godt. Almindelige strømper er ubehagelige og ikke fleksible nok

du kan se et par modeller her:

læs teksten også - min erfaring microfiber er bedst - noget af det andet kan give kontaktallergi

jeg foretrækker klart alm strømper til killingerne og synes de virker mere behagelige for dem, måske fordi de er knap så syntetiske som mikroficher.
Nylon ville jeg ikke bruge

Skulle jeg bruge noget en anden gang, ville jeg også bruge en alm. strømpe, for det microfiber holdt ikke længe til en fræk hankat :høhø:

Jeg har altid bare brug bomuldsstrømpebukser. Sådan nogle ribstrikkede nogen.

Phumba og Basil beholdt pænt deres på, men Adelie snoede sig ud af sin den første nat (og nej, den er STADIG aldrig dukket op) - og der lod jeg hede gå uden, og holdt bare øje med at hun ikke hev i såret - det gjorde hun ikke, selv den lille skumgummipude der sad over såret fik lov at blive siddende et par dage inden den faldt af af sig selv :slight_smile:
Hun var også syet med sting der sku’ fjernes.