Efterår

Jeg eeeeeeeeeeelsker efterår! :pompom::puuuuust:

Nu er det begyndt at blive køligt nok til at jeg kan eksistere igen, men jeg sover stadig kun med vattæppe og blæseren tændt :S

Men nu kommer alle de lækre flammende farver, og nu kommer tiden hvor man kan putte med tæpper og nyde en kop lækker varm the imens man lytter til vinden der husker i træernes blade :thumbup: :inlove:

Jeg elsker denne årstid! :wehuu:

Dog synes jeg ikke den er helt så fantastisk når træerne har mistet bladende - så har jeg en tendens til at blive deprimeret fordi farverne er væk og alt ser gråt og dødt og nøgent ud - MEN! Lige nu nyder jeg temperaturen :yah:

Jeg har lavet efterårets første kande Coziness the som står og trækker, og jeg har cowboybukser på for første gang, uden at være ved at dø af varme :fin:

Misserne kan også mærke det er køligt, så i nat har der sovet 2 dejlige klumper under dynen sammen med mig :hjerte: Så bliver det altså ikke meget bedre :inlove: -love

Elsker du efteråret ligesom jeg gør det?

:ked:…nej efteråret er varsel om en lang våd, kold mørk tid.

Min yndlingsårstid er helt sikkert foråret.:hjerte:

Jeg kan også god lide denne årstid, lige ind til alle blade er faldet af…

der er så smukt i naturen, og der er til at holde ud… nu kan jeg nemlig også sove…

Jeg synes det er så trist at tænke på hvor lang tid der er til at der igen bliver forår:ked:

Jeg synes det er hyggeligt nok som det er lige nu, men vinteren nærmer sig og snart er det kulde, sne og frost :fryser:

Jeg kunne ikke være mere enig med dig Gry.

Jeg eeeeelsker også efterår! Det har bare altid været min yndlings årstid. Farverne og duftende og det er på en eller anden måde som om der er “højere til loftet” udenfor, hvis nogen forstår hvad jeg mener:p:? Kakao, natbukser, stearinlys, klarblå september himmel og havet der altid er så smukt og vildt på denne årstid:hjerte:

Jeg er med på efterårs-kærligheds vognen:inlove:

Hader efterår og vinter - bliver huleboer i den periode.

Næh, må man bede om 25 grader og høj sol, tak :slight_smile:

jeg ELSKER efterår og forår…

der er FARVER !!! vinter er farveløs eller i bedste fald hvid… sommer er kedelig mørkegrøn…

ej - efterår og forår til mig tak!!

Lige så langt, jeg kan tænke tilbage, er alle de triste ting, der er sket i min tilværelse, sket om efteråret - Jeg HADER efteråret.

Jeg kan ikke lide det. Det er starten på kulde og mørke. :frowning: Jeg hader at skulle have 20 lag tøj på, når jeg skal uden for en dør.

Og så er det SÅ svært at komme op om morgenen, når det bare er buldermørkt :sover:

Jeg er helt klart til sommer, sol og 25 graders varme… Lyse nætter og fuglekvidder…

Efterår kan være charmerende som det er nu, hvor der stadig er blade på træerne og alle de flotte farver - men jeg synes bare det er en varslinge om, at nu bliver det snart mørkt og koldt igen :frowning:

kan kun sige en ting - jeg fryser :fryser:
jeg vil have sommer og varme (min 30 grader) igen
eller også skal det snart sne så ser er en god grund til at det er koldt

Hvis det så bare holdt tørt, kunne jeg godt se charmen i efteråret … men sådan som det øsregner hele tiden, har jeg squ ikke lyst til at gå ud og kigge på efterårsfarver :lynogtorden:

efterår er så heller ikke lige min årstid, det er som om at alting bare falmer og bliver trist og kedeligt, samt at man pludselig kun har minderne tilbage fra en skøn sommer.
efterårest farver er dog flotte.

de andre 3 årtider er mere mig, der er et eller andet over vinter, selvom der tit er koldt og meget vådt, den tid jeg syntes er bedst for mig er forsommeren, dvs sidst maj først i juni hvor alting blomstre og temp er perfekt for mig

nåja og så en anden rigtig dum ting ved efterår er de dumme dumme blade som bare ligger overalt på vores plæne og man ka blive ved at feje sammen og selvom man smider bladene i kompostbunken falder der hele tiden nye blade ned

Elsker forår og efterår og er der sne så kan jeg også godt lide vinter :slight_smile:

Dansk sommer er dejlig, men hernede er det altså bare for varmt med mindre man :ferie01:eller:plask:

Jeg elsker også efteråret. Og vinter, hvis den er lige som den vi havde sidst. Nøj hvor var det lækkert med al den sne og kulde :snemand
Foråret er nu også godt. Det er skønt at se hvordan alting myldre op af jorden og bladene grønnes. Sommer er jeg ikke ret vild med. I hvert fald ikke når det bliver for varmt.

Men alt i alt, er jeg rigtig glad for de skiftende årstider. Hvor ville det være kedeligt og træls, hvis vi havde det samme vejr altid. Så havde vi jo heller ikke noget at tale eller skrive om :tihi:

Bortset fra al regnen så synes jeg efteråret er en hyggelig årstid, også vinter.
Synes det er hyggeligt at der er mørkt når man står op, at man skal pakkes godt ind, at man med god samvittighed kan sidde indenfor og se tv under et tæppe med en varm kop the og kattene - og alle de smukke efterårsfarver. :slight_smile:

Jeg synes, at det er hyggeligt med ild i brændeovnen morgen og aften. :rock:

Jeg er heller ikke til + 34
Hellere + 14 :slight_smile:

Jeg stortrives om efteråret.

I vores have har vi plantet nogle gevækster, der virkelig viser når efteråret kommer.
Pt. er de ved at skifte bladfarve fra grønne til gule - og snart står de klædt i rødt. Wauuu.
Det er da en fryd for øjet :yatta:

Efterår - tid til en ekstra trøje, et par lune sokker, varme drikke, ild i brændeovnen, tændte stearinlys, kattene omkring en igen (isf. at de ligger og sveder ude i haven) slag-regn mod ruden, vind i :blondine:, læse bøger, surfe på nettet, kurser starter op osv.

Personligt er jeg til det omskiftelige - altså ikke noget med at “gro fast” her.
Derfor nyder jeg vores 4 årstider, men mest af alt efteråret :thumbup:

Jeg bryder mig ikke ret meget om efterår - det er mørkt om morgenen og tidligt om aftenen.
Det regner og blæser - og snart værst af alt:

Man skal igen have strømper og lukkede sko på. :thumbdown:

Nej, må jeg bede om forår og sommer - men der er desværre lææænge til :ked:

Jovist er efterår da smukt…men det varer jo kun lige 14 dage, så er træerne nøgne, og så står en laaaang vinter for døren… Og jeg starter arbejde kl.7, og jeg har SÅ svært ved at komme op, når der er mørkt om morgenen…
Nej, jeg er også mere til sommer! Heldigvis tager vi hvert år til Egypten i november og får en dosis sommer dernede…