Efterlader sig 100 enker

Utroligt… Død mand efterlader 100 enker og 30 ekskoner…
samt 160børn, egentlig ikke mange fordelt på 130 kvinder… Men føj for en mand…

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article1427712.ece

Tjaaaa… Jeg synes egentlig det er fint nok. Hvis manden har været sød og rar og behandlet kvinderne godt? Har kvinderne haft et ordentligt alternativ?
I følge historien har han både bygget skole og kirke til kvinder og børn, så han har da taget ansvar. Og at han er blevet skilt 30 gange betyder vel, at kvinderne var fri til at gå? :slight_smile:
Jeg kender ikke yderligere til hverken manden eller historien, men sådan lige ud fra denne tekst, kan det ikke forarge mig - måske næsten tvært i mod :)?

:rock::rock::rock:

Hold da op for en slemmert, det vil da tage livet af hvem som helst med så mange koner.

Tænk bare på alle de svigermødre, der følger med…

-LOL-LOL-LOL

RIP, din gamle frækkert

[quote=Rita;465724]Tjaaaa… Jeg synes egentlig det er fint nok. Hvis manden har været sød og rar og behandlet kvinderne godt? Har kvinderne haft et ordentligt alternativ?
I følge historien har han både bygget skole og kirke til kvinder og børn, så han har da taget ansvar. Og at han er blevet skilt 30 gange betyder vel, at kvinderne var fri til at gå? :slight_smile:
Jeg kender ikke yderligere til hverken manden eller historien, men sådan lige ud fra denne tekst, kan det ikke forarge mig - måske næsten tvært i mod :)?[/quote]

Kan godt forstå dig, men det der flerkoneri kan jeg bare ikke forstå…

Har også hørt mange gange at mænd er “bygget” til at ville sprede deres s_d…

Så det må man da sige han har gjort…

Jeg kan heller ikke have ondt i måsen over det. Det er sådan deres kultur er og kvinderne har jo vidst hvad de er gået ind til.

Puh-ha for en kultur…:frowning:

Hmmmm :gruble:

Den er ikke helt så ligetil, for jo - sådan er deres kultur jo, men jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvis nu en af kvinderne havde en kønssygdom, så fik de alle det jo :?

Men hvem skal hjælpe kvinderne med at forsørge sig nu? Der er jo tale om utroligt mange kvinder og børn.
Må kvinder i det hele taget arbejde for løn/mad i de kulturer? Hvis ikke, kan det godt gå hen og blive ret problemaisk for dem.

Men jeg er da glad for at vi ikke lever i et poly- og bigamistisk samfund herhjemme.

Ja og ikke bare svigermødrene,tænk hvis konerne rotter sig sammen mod manden.
Jeg har i Marokko oplevet en mand med sine to koner,stakkels mand og så hvis der var 100 af slagsen.

Tine

-LOL
Min svigersøn besvimer, hvis jeg fortæller ham om en mand, der havde 100 svigermødre,
han synes, han har mere end rigeligt i mig.

Enkerne skal nok klare sig, de er seje i Afrika. :ok:
Kvinder kan og må godt arbejde i Kenya, hvis der er arbejde at få.
Men måske efterlader han noget til koner og børn,
han kan jo ikke have været en fattigr*v, når han byggede både skole og kirke. :slight_smile:
.

vildt. men man kan da sige han har gjort sit for at der kom flere børn til verden.
Kan godt se jeg er bagud mht børn, har kun “sølle” 5 stykker. der er da godt nok lang vej endnu…griner