Efterlysning af MCO opdrætter!

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde Susanne Sloth Pedersen (Mooshead)? Det haster lidt, det ser ud til at en af hendes gamle katte sidder på en dyreklinik og døjer med at finde hjem!
VH
Susanne

Der er tre forskellige telefonnumre på degulesider.dk. Er der ingen af dem, der duer?

sakset fra hjemmesiden www.ofdiamondsdreams.dk, som beskriver Mooshead MCO

susanne sloth pedersen
fæstedvej 58
6760 obbekær
76888089 eller 22394334

Takker. Havde håbet nogen havde en mailadresse, for jeg er på natjob og lidt ked af at ringe folk op om natten, men det må briste eller bære - mis skal hjem!
VH
Susanne

På hjemmesiden er der en mailformular - men ingen mailadresse. Du kunne måske prøve formularen, hvis du ikke vil ringe…

Du kan skrive en mail til hende via hendes hjemmeside…på hendes kontaktside :slight_smile: håber missen får hjælp

Jamen, det kan google da også klare :smiley:

Denne mailadresse har hun efterladt i en gæstebog hos en anden opdrætter: [email protected]

[QUOTE=Susanne W;663105]Takker. Havde håbet nogen havde en mailadresse, for jeg er på natjob og lidt ked af at ringe folk op om natten, men det må briste eller bære - mis skal hjem!
VH
Susanne[/QUOTE]

Altså hvis det var min kat, ville jeg blive lykkelig for en opringning - uanset tidspunkt på døgnet.

Nu har jeg sendt hende en PB på Kattegalleri.
Hun er online kan jeg se…så nu må vi se om hun svarer.

Takker hele vejen rundt - det lykkedes at finde både opdrætter og den nuværende ejer. katten var blevet væk i forbindelse med en flytning, men er i gode hænder på Odder Dyreklinik.
Og som stof til eftertanke: Det er KUN lykkedes at identificere ham fordi FD har registreret kuld efter ham! Han er ikke tilmeldt nogle af katteregistrene, og havde der ikke været kuld efter ham, så ville det være en umulig opgave at finde ud af hvem han er! Husk at registrere avlskattene også, ikke bare TN killingerne…
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;663200]Takker hele vejen rundt - det lykkedes at finde både opdrætter og den nuværende ejer. katten var blevet væk i forbindelse med en flytning, men er i gode hænder på Odder Dyreklinik.
Og som stof til eftertanke: Det er KUN lykkedes at identificere ham fordi FD har registreret kuld efter ham! Han er ikke tilmeldt nogle af katteregistrene, og havde der ikke været kuld efter ham, så ville det være en umulig opgave at finde ud af hvem han er! Husk at registrere avlskattene også, ikke bare TN killingerne…
VH
Susanne[/QUOTE]

Skal det forstås sådanne at han er mærket men ikke registreret?

Avlskatte skal chippes - chippen registreres, når der registreres killinger efter katten hos FD. Jeg ved ikke, hvor mange der registrerer deres avlskatte i diverse katteregistre - jeg har iaf ikke haft for vane at gøre det.
Øremærkede katte bliver registreret i Dansk Katteregister af den dyrlæge, der udfører øremærkningen. Chip registreres ikke automatisk nogen steder - det burde den jo nok :wink: Måske FD kunne forhandle dette med dyrlægerne og Dansk Katteregister:?

Mon ikke det afhænger af den enkelte dyrlæge:? Vores har altid registreret vores chippede katte i Dansk Katteregister, uden at jeg specifikt har skullet bede om det :slight_smile:

Hm vores dyrlæge registrerede da Ozzy da han blev chippet. Da han er den første kat jeg har fået chippet tro’de jeg det var normal procedure? Det kan jeg så forstå det ikke er…

Så er det åbenbart blot mig der går med både livrem og seler. Jeg har registreret mine chippede misser både i DK og i Frankrig :slight_smile:

Forstår dog ikke hvorfor man ikke registrere avlskatte - de kan vel også risikere at smutte ud og blive væk?

Enig, da Jako i sin tid blev chippet tog dyrlægen det da også som en selvfølge at han også skulle reg. i Dansk katteregister (det der koster penge) og jeg har så siden selv reg. ham i det gratis også )

det er omkring 6 mdr siden min dyrlæge fortalte hun havde haft en påkørt mco inde med tydlig øremærke og ingen registrering.
Det koster 88 kr ved min dyrlæge at få dem registreret og det kan fravælges, selvom de fleste dyrlæger ikke gør det med glæde.
Jeg får mine registreret men jeg har en omplacerings mis som har haft 3 hjem før mig og ifølge hendes chip er jeg den første…

Derfor lægger flere dyrlæger simpelthen registreringsprisen oveni prisen for chip/tato, og så følger registreringen bare med som en del af mærkningen. Registrering i Det Danske Katteregister bør ikke kunne fravælges, men man kan så efterfølgende vælge, om man vil registrere i det andet (de andre?) registre også.

I Frankrig får man papire udfyldt af dyrlægen som man så skal sende til registeret sammen med en check på 11 euro. Herefter modtager man så registreringsbevis som skal gemmes. Når katten dør så er der en slip der skal rykkes af og sendes tilbage for at fortælle at katten ikke er i live mere og dermed bliver fjernet fra registeret.

jeg tror det koster 120 kr i “registreringsafgigt” hos den dyrlæge jeg bruger…de penge er givet godt ud, hvis mis bliver væk

for en lille uges tid siden blev jeg ringet op…en kat indleveret…nummeret kunne ikke helt tydes…de havde 3-4 valgmuligheder…men det var ikke min…det er alligevel så fedt at nogen gør det job… en af mine gamle veninder fik efter 4 år en opringning fra middelfart…og jo jeg kørte…katten var hendes gamle mis…og med hjem til egå kom hun…