Efterlysning: Store Mølle Vej, 2300

En båtnakke er blevet træt af sine to strintende hankatte og har smidt den ene på gade - en tidligere frivillig på internatet kender til båtnakken og nåede frem i tide til at tage den anden kat med hjem.
Men nu render der en fertil 2 årig cremerød hankat, med hvide poter og hvid halespids rundt somewhere i området. Den skulle være sat af/ud ved nogle sommerhuse i nærheden.
Jeg kører ud i morgen og sætter opslag op i området. Katten skulle være meget kælen og imødekommende, så forhåbentlig opsøger han hurtigt nogle mennesker. Katten er så vidt vides hverken øremærket eller chippet.

Bor du i området eller kender nogen som gør, så hjælp med at finde den stakkels kat.

Jeg kan kontaktes på 27890305, hvis man har kendskab til katten.

Hvad tænker sådan en person dog på??? Stakkels, stakkels mis…

Nå - til sagen - du skriver sommerhuse - men mon ikke der tænkes på kolonihaver? Mig bekendt er der ingen sommerhuse i det område, men der ligger flere kolonihaveforeninger i nærheden.

Må man kopiere din tekst, så den kan deles på facebook?

[QUOTE=Diana F;804231]Hvad tænker sådan en person dog på??? Stakkels, stakkels mis…

Nå - til sagen - du skriver sommerhuse - men mon ikke der tænkes på kolonihaver? Mig bekendt er der ingen sommerhuse i det område, men der ligger flere kolonihaveforeninger i nærheden.

Må man kopiere din tekst, så den kan deles på facebook?[/QUOTE]

Jo, jeg tror at der menes kolonihaver - jeg har også lige kigget på et kort :slight_smile:

Du må gerne kopiere teksten, men jeg vil bede dig om at undlade mit telefonnummer - skriv blot at man kan kontakte Kattens Værn på 38 88 12 00

• tak fordi du spørger :slight_smile:

[QUOTE=Mette;804237]Jo, jeg tror at der menes kolonihaver - jeg har også lige kigget på et kort :slight_smile:

Du må gerne kopiere teksten, men jeg vil bede dig om at undlade mit telefonnummer - skriv blot at man kan kontakte Kattens Værn på 38 88 12 00

• tak fordi du spørger :)[/QUOTE]

Selvfølgelig undlader jeg dit nummer :slight_smile: - og skal nok skrive Kattens Værns nummer…
Laver lige et opslag og beder folk dele…

Tak Diana - dejligt

:eksplosion::eksplosion: måske skulle vi begynde at gøre kort proces med den slags fjolser, og sætte dem af midt i øresund :mad:

Mit forslag ville være at smide ham af midt på Antarktis - NØGEN og UDEN proviant!!

[QUOTE=Mette;804223]En båtnakke er blevet træt af sine to strintende hankatte og har smidt den ene på gade - en tidligere frivillig på internatet kender til båtnakken og nåede frem i tide til at tage den anden kat med hjem.
Men nu render der en fertil 2 årig cremerød hankat, med hvide poter og hvid halespids rundt somewhere i området. Den skulle være sat af/ud ved nogle sommerhuse i nærheden.
Jeg kører ud i morgen og sætter opslag op i området. Katten skulle være meget kælen og imødekommende, så forhåbentlig opsøger han hurtigt nogle mennesker. Katten er så vidt vides hverken øremærket eller chippet.

Bor du i området eller kender nogen som gør, så hjælp med at finde den stakkels kat.

Jeg kan kontaktes på 27890305, hvis man har kendskab til katten.[/QUOTE]
Mette, hvor ville jeg dog ønske, at KW en dag ikke havde noget at lave :frowning:

Smurt ind i et stykke bacon:muhaha:

Tine

[QUOTE=skoglund;804396]Smurt ind i et stykke bacon:muhaha:

Tine[/QUOTE]

Jeg tror desværre ikke, at vi kan få hverken pingvinerne eller sælerne dernede til at gå amok i en blodrus ved hjælp af lidt bacon…:høhø:
(for det er så vidt jeg ved de eneste større dyr, der lever dér…)

Tak Hanne. Ja, det vil være en glædens dag, hvis der ikke var mere arbejde for Kattens Værn og katteinspektørerne.

[QUOTE=Diana F;804405]Jeg tror desværre ikke, at vi kan få hverken pingvinerne eller sælerne dernede til at gå amok i en blodrus ved hjælp af lidt bacon…:høhø:
(for det er så vidt jeg ved de eneste større dyr, der lever dér…)[/QUOTE]

Okay okay, så Svalbard da! :muhaha:

[QUOTE=Diana F;804405]Jeg tror desværre ikke, at vi kan få hverken pingvinerne eller sælerne dernede til at gå amok i en blodrus ved hjælp af lidt bacon…:høhø:
(for det er så vidt jeg ved de eneste større dyr, der lever dér…)[/QUOTE]

En søleopard (meget stor meget bidsk sæl) kunne måske føle sig fristet, selv om det plejer at være pingviner der er på menuen. Et eller andet sted skulle han sættet af - jeg fatter ikke at nogen mennesker kan finde på den slags.

Enig…min tanke var også, at han SELV skulle prøve at sulte i kulden…det er mig komplet ubegribeligt, at man kan få sig selv til sådan noget…hvorfor anskaffer sådan et fjols sig overhovedet et dyr??

??? Hvad f&/%#" bilder han sig ind?!
Jeg håber mislingen bliver fundet og kommer til et dejligt hjem.

Folk på Amager har været opmærksomme i denne weekend.
I går fik jeg en opringning fra en ung kvinde, som mente hun havde set den kat jeg efterlyser i en gård, hvor den gik rundt og nussede om folk. Jeg skyndte mig af sted, men nåede ikke at se katten. Jeg snakkede dog med en familie som også var nede i gården; og den kat, jo jo, den havde boet i gården i flere år, den bor hos en ældre dame i stueetagen. Den unge kvinde blev lidt flov, hun var lige flyttet til og havde blot set katten og derefter et af opslagene - og havde så ringet. Men hellere en gang for meget end en gang for lidt, så hun fik stor tak trods alt. Dejligt at nogen holder øje og lægger mærke til opslagene.
Her til aften fik jeg så endnu en opringning; en ældre dame på samme vej, som katten kommer fra, var blevet kontaktet af en beboer i en nærliggende opgang. Han havde fundet en sovende kat på sin dørmåtte da han kom sent hjem fra byen. Han havde ladet den være, men da han stod op igen kontaktede han denne katteglade dame. Hun snakkede straks med en anden katteejer, som fortalte at der var nogle opslag i området. Hun gik på gaden, fandt et opslag og ringede til mig. Ingen havde mulighed for at tage katten ind, den var sulten og tynd og snakkede så hun var nervøs for om nogen kunne finde på at stritte den ud fra opgangen igen.
Jeg trillede af sted og fandt, på femte sal, en tynd og snakkende rødstribet og hvid hankat, som blev meget glad for en godbid og lidt kæl. Ikke øremærket, eller chippet og ikke kastreret. Han kom med til Frederiksberg og blev indkvarteret. Jeg tog et billede og sendte til en pige, som har set katten før - med forventningen om at hun ville juble, og vi kunne pille opslag ned (og jeg kunne sætte telefonen på lydløs om natten uden dårlig samvittighed). Men nej, desværre. Det er ikke den kat som er blevet smidt ud af sit hjem. Men ham her savner i lige så høj grad omsorg og pleje - og bliver nu fremlyst.
Altså er der stadig en forvildet indekat, i området, som har brug for en hjælpende hånd.
Det er trods alt dejligt, at folk reagerer og lægger mærke til de opslag der bliver hængt op.

“Det er trods alt dejligt, at folk reagerer og lægger mærke til de opslag der bliver hængt op.”

Også dejligt, at I ser stort på week-end og fritid og triller ud - Det sker tit, ved jeg, men det sker desværre ikke så tit, at folk er klare over jeres indsats.

Hvor længe er det siden katten blev smidt ud?

Den skulle være blevet strittet ud d. 29. februar.
Jeg har nu været ude fire gange i området, fordi den muligvis er set. Tre gange kunne det afkræftes, da der var tale om andre katte - og fjerde gang så jeg ikke katten, men fik lagt besked på en brandstation, hvor katten var set.
Der arbejdes på at få fat i et billede af katten, så der kan laves nye efterlysnings-opslag.
Om ikke andet er der efterhånden en del mennesker i området, som går og leder efter katten, hvilket er rigtig dejligt. For den del af arbejdet, har jeg ikke tid/overskud til lige nu.