Eksperimentariet med de døde menneskekroppe

:slight_smile:

Skal du ud og se udstillingen på Eksperimentariet med de døde menneskekroppe ??

Jeg skal !

Det virker meget fascinerende på mig, men virker måske frastødende på andre ??

Hvad mener du om at udstille menneskekroppe på den måde ??

:slight_smile:

NIKSEN det er sgi en tand for ulækkert/morbidt for mig :frowning:

Det så jeg sidste år. Lige ved siden af tivoli. - Jeg havde glædet mig helt vildt, men øv hvor blev jeg skuffet. :frowning: Denne udstilling var i mine øjne slet ikke “virkelig”, jeg kunne ikke forestille mig “menneskerne” engang havde gået rundt…

Jeg kan intet klamt se i det. - Men jeg er bestemt heller ikke sart. :slight_smile:

[quote=Kimilla;532016]Det så jeg sidste år. Lige ved siden af tivoli. - Jeg havde glædet mig helt vildt, men øv hvor blev jeg skuffet. :frowning: Denne udstilling var i mine øjne slet ikke “virkelig”, jeg kunne ikke forestille mig “menneskerne” engang havde gået rundt…

Jeg kan intet klamt se i det. - Men jeg er bestemt heller ikke sart. :)[/quote]

:slight_smile:

Okæj ??

Det ser els spændende ud - og jeg er heller ikke sart, synes det er spændende at se, hvordan vi ser ud under huden…

:høhø::høhø:

Det kunne jeg godt tænke mig at se…:uha: :høhø:

[quote=Tante Tut;532017]:slight_smile:

Okæj ??

Det ser els spændende ud - og jeg er heller ikke sart, synes det er spændende at se, hvordan vi ser ud under huden…

:høhø::høhø:[/quote]

Håber ikke du bliver lige så skuffet som mig. - Ønsker trods min skuffelse, en god tur. :slight_smile:

:inlove::inlove:

Her får du en lille smagsprøve, Chica…

http://www.bodyworlds.dk/

Jeg har da set udstillingen - men det må så have været i et andet land (?) Gætter på enten Chicago, Philadelphia eller Los Angeles, kan ikke huske det, men det passer ca. med tidspunktet. Underligt. Men udstillingen er ikke uhyggelig, de ligner plastikfigurer.

Syntes faktisk jeg har hørt at patologisk fakultet en gang årligt holder “åbent hus” hvor man kan komme ind og se den ægte vare i formalinbeholdere. Min svigerinde siger det er sindsygt spændende…og grænseoverskridende.

Jeg har været inde og se udstillingen Bodies for et par år siden I forbindelse med biologi; jeg syntes det var utrolig spændende:thumbup:

Den eneste afdeling af udstillingen som mine medstuderende egentlig havde det lidt dårligt med var den med spædbørn i forskellige udviklingsstadier - men man blev advaret fint, og der var mulighed for helt at undgå denne afdeling hvis det var noget man ikke kunne håndtere. :slight_smile:

nu bor jeg 300 km fra udstillingen, så jeg behøves ikke tage stilling til om jeg vil se den el ej, for det afgør afstanden, men havde jeg boet i kbh er jeg nu ret overbevist om at jeg stadig ikke ville tage ind og se den.
jeg nægter pure at støtte op om sådan noget som udstiller døde mennesker og dyr el andet bizart.
i min verden har det intet med kunst at gøre overhovedet, kunstnere som laver den slags må være alvorligt syge i bøtten :sorry:

:uha::uha::uha:

GYS & GRU !?

Men… jeg ville altzå være vild for at se dén slags - kald mig syg/bizar/perverteret eller andet - men jeg synes, at det er vildt spændende !!!

:sorry:

[quote=Johnny;532033]nu bor jeg 300 km fra udstillingen, så jeg behøves ikke tage stilling til om jeg vil se den el ej, for det afgør afstanden, men havde jeg boet i kbh er jeg nu ret overbevist om at jeg stadig ikke ville tage ind og se den.
jeg nægter pure at støtte op om sådan noget som udstiller døde mennesker og dyr el andet bizart.
i min verden har det intet med kunst at gøre overhovedet, kunstnere som laver den slags må være alvorligt syge i bøtten :sorry:[/quote]

:høhø: :høhø: :høhø:

Naaarj, Johnny… han er ikke syg i bøtten…

Han er videnskabsmand, og folk står i kø for at donere deres kroppe til ham.

:inlove:

GYS & GRU !?

Men… jeg ville altzå være vild for at se dén slags - kald mig syg/bizar/perverteret eller andet - men jeg synes, at det er vildt spændende !!!

:sorry:[/quote]

Det syntes jeg også…de lægestuderende skal jo have noget at øve sig på, og det er de kroppe og legemsdele der opbevares i formalin . Skal lige prøve at høre min svigerinde hvordan det nu lige var man fik lov at få adgang til at se det.

Det er ikke noget jeg har behov for. Jeg er hverken frastødt eller tiltrukket. Men jeg tror bare at alle mine år i sundhedsvæsenet gør, at jeg ikke er så nysgerrig/fascineret. Jeg har ligesom set min del, af både levende og døde. :sorry:
Hvis ellers de personer der udstilles har givet lov, mens de var i live, givet deres kroppe til forskning eller lignende, så er det okay at udstille dem. Ellers er det ikke. Jeg har via min uddannelse lært at behandle også mine afdøde patienter respektfuldt; det sidder på rygmarven og det tager jeg nok med mig :slight_smile:

Det har jeg til gengæld ikke lyst til.

Jeg har intet i mod at der bliver lavet den slags udstilling. Hvis ikke, der var nogen der interesserede sig for den slags, så ville vi nok ikke have nogle læger eller lignende :høhø: Men jeg tager ikke ind og ser det. Det overskrider mine grænser. Jeg læste om udstillingen i avisen i dag og allerede billederne deri, synes jeg var grænseoverskridende at se :tihi:

[quote=Ann R;532041]Det er ikke noget jeg har behov for. Jeg er hverken frastødt eller tiltrukket. Men jeg tror bare at alle mine år i sundhedsvæsenet gør, at jeg ikke er så nysgerrig/fascineret. Jeg har ligesom set min del, af både levende og døde. :sorry:
Hvis ellers de personer der udstilles har givet lov, mens de var i live, givet deres kroppe til forskning eller lignende, så er det okay at udstille dem. Ellers er det ikke. Jeg har via min uddannelse lært at behandle også mine afdøde patienter respektfuldt; det sidder på rygmarven og det tager jeg nok med mig :)[/quote]

:inlove::inlove:

Kan godt følge dig…

Og de personer, der er udstillet HAR givet lov og har selv doneret deres krop til Doktor Død…

Ellers ville det være direkte ækelt og uetisk !!

:uha:

[quote=Tante Tut;532036]:høhø: :høhø: :høhø:

Naaarj, Johnny… han er ikke syg i bøtten…

Han er videnskabsmand, og folk står i kø for at donere deres kroppe til ham.

:inlove:[/quote]

er der ikke noget med at en del af de store videnskabsmænd som har skabt historie igennem tiderne mere el mindre var syge i hovedet og var erklæret sindsyge:p

uanset hvad han er og ikke er syntes jeg det er sygt og bizart:sorry:

[quote=Johnny;532045]er der ikke noget med at en del af de store videnskabsmænd som har skabt historie igennem tiderne mere el mindre var syge i hovedet og var erklæret sindsyge:p

uanset hvad han er og ikke er syntes jeg det er sygt og bizart:sorry:[/quote]

:gruble::gruble:

Måske… og du skal sandelig have lov til at have din mening - men nu får den så lige et lille twist :

Kender du til Body farm i Tennessee ??

Hvad synes du om det ??

Det er også videnskab, men er det sygt ???

http://www.robinengelhardt.info/art/information/bodyfarm.html