Eksport til frankrig

Ja det står på siden - lige præcis, men ringer man til dem i DK, så svarer de gerne som om de ved hvad de taler om.

Mit råd står jeg ved: Gå uden om de danske og direkte til de udenlandske. Det er der profferne sidder.

MVH

Du skal også ringe til de udenlandske. De danske myndigheder kan ikke være 100% opdaterede på reglerne i alle andre lande - kun på reglerne i Danmark.

Og det samme gælder den anden vej rundt. Jeg ville da nødig stole på, at f.eks. en italiensk embedsmand havde 100% på indføringsreglerne til Danmark.

På det Franske toldvæsens hjemmeside skriver de dette

Pour des raisons de sécurité sanitaire, l’introduction de carnivores domestiques de moins de 3 mois, non vaccinés contre la rage, est strictement interdite en France. Pour les animaux vaccinés et provenant de pays dispensés de prélèvement sanguin attestant de la validité de la vaccination antirabique, veuillez consulter le site du ministère de l’agriculture à l’adresse suivante : Voir le site du ministère de l’Agriculture et de la pêche

Det oversættes til dette

[FONT=arial]Af hensyn til sikkerheden, er indførelse af kødædende husdyr mindre end tre måneder gamel og som ikke er vaccineret mod rabies, strengt forbudt i Frankrig. For de vaccinerede dyr fra lande fritaget for bekræftede blodprøves gyldigheden af rabies vaccination, besøg venligst Department of Agriculture på følgende adresse: Se hjemmesiden for Ministeriet for Landbrug og Fiskeri[/FONT]

Uha kødædende husdyr - bare Tara ikke læser det, for så vil hun ikke kaldes andet:-)

Ang det andet: Det er sandt det du skriver Mette. Helt enig. Men det jeg mest kritisere er også, at de så ikke siger det i stedet for at syne en halvkvædet vise når jeg ringer.

Jeg har muligvis haft 5 uheldige opkald. Måske sidder der bedre folk der på andre tider. Det ved jeg naturligvis intet om.

Jeg ved bare, at min tillid til dem er lig nul efter disse 5 oplevelser i rap.
Der skal 10 gode til at rette det op:-) som man siger

Men derfor kan andre jo godt ramme dygtige medarbejdere der. Det ved jeg intet om, for har ikke talt med alle.

Jeg aner intet om de medarbejdere, der sidder der - for de skriver jo netop meget tydeligt, at det er landet, hvortil dyret skal indføres, at man skal undersøge reglerne.

Altså ville jeg da aldrig ringe til de danske myndigheder, for at vide, hvilke regler der gælder, hvis jeg skal have en kat ind i Frankrig :slight_smile:

Men du har ret i, at medarbejderne burde henvise dig til det relevante land.

Og jeg ville være ganske omhyggelig netop med rabies til Frankrig. Sidst vi udstillede dernede for nogle få år siden, da havde de netop lige haft udbrud af rabies i de 2 sydligste departementer, og rabies er altså ikke for sjov. De har skam noget at have sin bekymring i. Jeg havde en kat med, som vi havde hentet i Sverige. Hendes rabies stod i EU passet - men jeg havde glemt at hendes andre vaccinationer stod bagpå stamtavlen! Og den havde jeg selvfølgelig ikke med! Men de var ligeglade, de troede på mig og ene og alene fordi rabiesvaccinationen var i orden fik vi lov at få katten med ind alligevel!
VH
Susanne

Jeg læste lige et opslag ved min dyrlæge om at man faktisk godt kan flytte killinger under 3 mdr rundt i EU uden rabbies vaccine. Jeg husker dog ikke hvilken regel der henvistes til men kan finde ud af det hvis der er interesse for det :slight_smile:

Det må du garanteret meget gerne :slight_smile: Det lyder lidt som den regel, der sendes killinger til Sverige under (over 12 uger, men under 3 måneder), men jeg har nu aldrig hørt om den som værende en generel EU-regel.

Min dyrlæge sagde det er en EU regel. Mellem 12 uger og 3 måneder rabiesfri. Jeg kunne ikke finde nogen tekst - men vi satsede. Killingen kom fint ind i Frankrig. Jeg var mere nervøs end den nye ejer - de chekker aldrig siger hun. Hun fløj til Paris

Jeg får dem til at give mig en copy af den når jeg er der engang i næste uge for at købe mad til Victoria :slight_smile: