El og vand

Nå - here goes.

Giraffen og jeg flytter sammen. BTW for de jeg ikke er venner med på FB, så hedder han Jan.

Her kommer så budgettering ind i billedet.
Jeg ved at man bruger mere vand og el - men ikke dobbelt så meget. Det kan jeg læse mig til alle steder.
Men hvor meget ??? Nogen der måske kan huske ca hvor meget de lagde oven i da de gik fra 1 pers til 2
Varme har jeg fået et bud på fra nogle der bor 2 pers i en 4 vær. magen til og de siger 390 vs 750 hvilket er meget reelt for det er hhv 56 og 110 kvm.

Men det andet kan jeg ikke google mig til. beløb er jo individuelt, men %. …

Eller nogen der bor 2 i omkring 90-120 kvm som vil kaste nogle beløb op, så jeg har bare lidt at sammenligne med.

3 Synes om

Først stort tillykke til giraffen Jan og dig😍 Må I få mange dejlige år sammen!

Jeg tror virkelig det er et svært regnestykke du der har gang i. Re. varme; Er jeres kommende bolig isoleret på samme måde som nuværende? Er det et hus og i hvilken energiklasse er det? Er det et rækkehus midt i rækken eller i en af enderne? Er det en etage ejendom og hvor er boligen placeret. En taglejlighed er dyrere end en der både har under og overbo.

Med andre ord der er mange parametrer som spiller ind. Pøjpøj med det! Jeg ville nok se hvad dem som har boet i boligen før har givet og så skrue lidt op eller ned afhængig af antal mennesker og alder.

Mit bud er 130%

Det mener jeg vi steg til… ‘men ja det handler meget om i bliver i en af de steder i allerede bor i, om i vil lave mad selv, om i bliver glad for laaaannnnggggeeee bade… om næste sommer bliver med sne osv…

Men jeg mener virkelig det var 130% man ender på… det var ihvertfald ikke en regning der var 1,5 gange dyrere, men lidt mindre

Varmen var vist det samme cirka, men elregningen blev cirka fordoblet, da jeg flyttede sammen med ham computernørden :stuck_out_tongue:

2 Synes om