Elforbrug

  • og hvad laver de der?

Okay … jeg synes nu ikke mine katte bruger meget strøm.
Naturligvis vaskes deres tallerkener og i ny og næ deres liggehuler, men næppe noget der kan måles i mit forbrug :slight_smile:

De snurrer rundt, Lis …og bliver tøet op :tihi:
Imens sidder der et køkkenbord fyyldt med ventende misser…lidt problematisk når det IKKE er kyller i ovnen, men andet der varmes :høhø:

Vi er 2, og vores forbrug ligger på omkring 3200 KwH pr. år.

Vi har strømspareskinner på TV, musikanlæg og begge pc’er. Derudover har vi elsparepærer overalt, og vi er generelt gode til at slukke ting, der står på standby.

Grunden til at vores forbrug ligger højere end gennemsnittet er nok, at begge vores pc’er er tændt stort set konstant, når vi er hjemme. Vi er dog begyndt at sætte dem i dvale engang imellem. Opvaskemaskinen kører nok en 3-4 gange om ugen og vaskemaskinen det samme. Den store synder er helt sikkert tørretumbleren, som næsten alt bliver tørret i, da vi ikke har meget tørreplads.

Jeg har lige fået den sidste opgørelse og vi (Andrea og jeg) har brugt lige knapt 4000 kWh på et år :besvimer:
Det synes jeg er ret meget og forstår det egentlig heller ikke … synes ikke jeg på nogen måde frådser med strømmen :?
Nu er Andrea jo på efterskole i 10 mdr., så det er ret spændende om jeg kan se det på el-regningen … :fløjte:

[quote=Skattekat;250636]Jeg har lige fået den sidste opgørelse og vi (Andrea og jeg) har brugt lige knapt 4000 kWh på et år :besvimer:
Det synes jeg er ret meget og forstår det egentlig heller ikke … synes ikke jeg på nogen måde frådser med strømmen :?
Nu er Andrea jo på efterskole i 10 mdr., så det er ret spændende om jeg kan se det på el-regningen … :fløjte:[/quote]

Det kunne jeg især registrere, da min søn var på efterskole :høhø: Og så kunne jeg altså også se på vandforbruget :stuck_out_tongue: