Elias spisevaner

Jeg har aldrig set en kat æde så hurtigt som Elias :uha:

Maden er væk næsten før skålen e rsat på gulvet - og han er ikke bleg for bagefter at kaste sig over Robins mad :muhaha:

Jeg tænker på, om det kan hænge sammen med, at han blev fundet på gaden og derved har måttet kæmpe for at få noget at æde - og at han har måttet skynde sig at proppe maden i munden, så den ikke blev taget fra ham?

Og hvis formodningen om, at han er smidt ud holder stik, så har forplejningen i det hjem sikkert heller ikke været noget at tale om - der har han måske også måttet kæmpe for at blive mæt.

Jeg håber, at han snart finder ud af, at han ikke kommer til at sulte, men at der altid er mad nok. :smiley:

Så har du ikke set specielt den ene af de killinger vi hentede hos en mand, han spiser nærmest hele skålen og kommer så hen til en og tigger mere mad .:tihi:
Men man kan da håbe at de med tiden lære at maden smager bedst hvis den indtages stille og roligt :D.

Det kan sagtens være en kombi af at han har prøvet at være sulten og at han er ungkat… de æder som små svin…

stil maden på gulvet og lad ham æde til han giver op og så giv dem fri tørkost og vådmad 2-3 gange dagligt

så burde det regulere sig :slight_smile:

mine 2 piger Nefertiri og Cleopatra - de var stærkt underernærede da jeg fik dem - det tog over 6 md med min en ds 400 g porta HVER dagligt + fri tørkost - før det regulerede sig… men idag spiser de helt normalt og er i storslået form :slight_smile:

herhjemme tog det Savannah næsten 9 uger før hun fandt ud af, at maden altså ikke forsvinder… hun spiste vitterligt som besat - hvis ikke hun havde andet “fornuftigt” at lave, så spiste og spiste og spiste hun.

jeg lod hende spise - sørgede hele tiden for at der var mad, og langsomt opdagede hun at maden ikke forsvandt.
efter hun er flyttet spiste hun også næsten konstant i starten, men da først hun opdagede at her blev maden der sjovt nok også, så faldt hun til ro med det igen :slight_smile:

Ziggy var også slem til det, da han kom hos os. Han var ca. 10 mdr. Og han åd altså til han brækkede sig! På grund af det gav jeg mindre portioner flere gange (som det nu lod sig gøre med fuldtidsarbejde). Det regulerede sig med tiden, og nu hvor han ved der altid er mad tilgængeligt er der ingenting.

Tak for alle svar :ok:

De har altid tørkost stående, de kan nippe af, hvis de bliver sultne mellem vådkostfodringerne.

De får vådkost flere gange om dagen i mindre portioner, for ellers er jeg bange for, at Elias vil æde til han brækker sig :tihi:

Men her de sidste dage har jeg nu set, at han ikke har spist al maden på én gang, så måske er han ved at finde ud af, at han ikke kommer til at sulte, selvom han ikke sluger det hele lynhurtigt :smiley: