Emil har det dårligt

jeg kan sagtens forstå dig, jeg havde bare valgt anderledes.
som mennesker er vi jo forskellige, og længere er den ikke.

Ja, udefra set, ville jeg også gerne kunne vælge anderledes. Men det er også bare svært. Eksempelvis nu - vi har lige givet ham a38 og vand i en sprøjte… Så liver han op. Det er svært :frowning: men jeg forsøger at “nyde” den her tid, også forberede mig på evt. at skulle gå en lang og tung vej på onsdag/torsdag.

Jeg tror også jeg ville have valgt at sige farvel, men det er nemt at sidde her og sige, når jeg ikke selv står midt i situationen, med alle følelserne udenpå tøjet.

Gid han klare skærene, den lille missemand :bebe:

Jeg går da stærkt ud fra, at dyrlægen havde anbefalet aflivning nu, hvis det havde været nødvendigt. Hun virker jo til at følge situationen meget nøje.
En kat er aldeles ikke bare en kat! Den er et levende og følende væsen, der kan føle både frygt og smerte. De giver os en masse glæde hver eneste dag, og derfor bekymrer vi os for dem og tager os godt af dem.
Pøj pøj med Emil, han skal forhåbentlig nok blive frisk igen! Og så glem bekymringerne omkring julen - julegaver er blot en materialistisk ting - katten er en dejlig levende bedste ven :slight_smile: Bare tag dig godt af ham de kommende dage og hold ham varm og tryg, så tror jeg på, at han også griber chancen!

For bare 1 måned siden ville jeg også have svoret jeg ville. Men jeg giver det de 3 dage…

Lige nu har han smidt sig til at sove… Længe siden han har set så frisk ud.
Han fik dog kun 20ml a 38, men vi prøver at give ham lidt mere senere. Han ser ikke ud til at synes det smager VILDT godt ^^

pivnu - Ja, også det jeg trøstermig med. Det var dyrlægen der sagde at vi selvfølgelig kunne aflive ham nu, fordi det jo kunne blive en dyr omgang økonomisk - også fordi han jo allerede står til specielkost og livsstil ihvertfald en god periode. Men hun sagde også at hvis man så bort fra økonomien, ville hun personligt ikke have aflivet den nu, da der stadigvæk var større chance for overlevelse end for at dø…

Så længe chancen for at overleve overstiger det modsatte, så kæmper jeg på hans vegne.

Spætte og jeg krydser alt hvad vi kan for Emil, jeg krydser fingrene og Spætten krydser poter.

Årh et sødt billede.

Vi har givet ham smertestillende. Han er uden smerter nu, men han skranter. Jeg har besluttet at have en hyggelig sidste aften med ham… Også tager Michael afsted med ham til dyrlægen i morgen :frowning: Jeg kan ikke tage den beslutning, det er jeg simpelthen for bundet til ham til at gøre. Heldigvis er Michael stærk nok.

I mine øjne ser det jo hele tiden ud som om han får det bedre, men realistisk kan jeg godt se det bare er blevet dårligere den sidste uge jo :frowning:

Hvis katten er smertefri, ville jeg give ham de tre dage … og flere til.
Meget af hans adfærd kan også skyldes den virak, der har været med ham i et godt stykke tid nu: ikke kunnet tisse, smerterne, turen hos dyrlægen, kamp omkring pillegivning m.m.

Han er ung og skal måske “bare” samle kræfter og selv stille og roligt blive rask.
Jeg ville lade ham hænge på et stykke tid endnu.

Hvis dyrlægen ikke anbefaler aflivning, så giv ham et par dage… katte kan godt have lange perioder med nedetid for så at live op igen!!

Det er aldrig en nem beslutning. Jeg har for mange år siden gjort op med mig selv, at tør jeg ikke gå en nat eller en week-end i møde med en syg kat - så er tiden kommet.

Beslutningen er stadig svær - men den kommer - jeg har aldrig været i tvivl om det er blevet gjort på det rigtige tidspunkt.