EMS-kode?! Hvad er det?

Sidder og forsøger at tilmelde Ozzy til Kolding… men er rendt ind i at de vil ha’ en EMS kode… som jeg sikkert har men ikke aner hvad er for noget…

Hjælp?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;676445]Sidder og forsøger at tilmelde Ozzy til Kolding… men er rendt ind i at de vil ha’ en EMS kode… som jeg sikkert har men ikke aner hvad er for noget…

Hjælp?[/QUOTE]

For Ozzys vedkommende må den starte med SIA og så nogle tal og eventuelt bogstaver. Den står med garanti på stamtavlen.

SIA n…

Kig på DSO’s farveskema - det er godt at blive klog af.

http://www.dso.dk/dansk/farver/siamesere/1siaskema.htm

http://www.dso.dk/dansk/farver/orientalere/1oriskema.htm

AH det er den?! SIA n så for brunmasket siam. Hvorfor skriver de så ikke bare det? L (eller gi’r et eksempel i det mindste)

SÅ er lille Ozzy tilmeldt sin (og min) første udstilling. Uha jeg har allerede sommerfugle i maven…

Skal Stevie ikke med? :slight_smile:

Det regner jeg ikke med. Men det kan jo ændre sig. Lige nu har han næsten ingen maske og det er jo lidt fesent… Men hvis han pludselig udvikler sig positivt så … kan det jo være :slight_smile:

Tag ham da med alligevel det er super god træning og også godt for Ozzy at have en kammerat med :slight_smile:

Joeh men det koster jo osse at ha’ en kat mere med, også selv om det er uden for bedømmelse… Men jeg overvejer stadig.

En helt anden ting er at jeg ikke har hans stamtavle endnu, den var ikke kommet da jeg hentede ham, så den venter jeg på at få tilsendt :slight_smile: Og indtil da ved jeg jo ikke hvad jeg skal skrive hvor :slight_smile:

Jamen er Stevie ikke Chokolade tabby?
For så ser han altså ud som han skal :wink:

  • og han er i øvrigt en pæn misling!

Men ham tager du da bare med til Vorbasse i november :wink:

/Mette

kigger Jo. b21 er jo chokoladetabby. Hm jeg havde fået i hovedet at han var bruntabby. Nå der kan man se :slight_smile: Jeg kommer jo lige i tanke om at jeg har kontrakten og der står sådan set de ting jeg skal bruge for at tilmelde ham. Hvis jeg altså skal tilmelde ham… Det er lidt pebret med 500 kr sådan lige på en gang…

Hm. Han ER en pæn misling med dejligt store flapører L Men altså … næsten ingen maske endnu… og det syn’s jeg da han burde begynde at få? (men hans ører er ved at blive fine bagpå)

[QUOTE=Mette Mejdahl;676459]Jamen er Stevie ikke Chokolade tabby?
For så ser han altså ud som han skal :wink:

  • og han er i øvrigt en pæn misling!

Men ham tager du da bare med til Vorbasse i november :wink:

/Mette[/QUOTE]

Aha - det synes jeg nemlig osse han ligner. :gruble:

Årh - det forklarer det. Ditte var også en SIA b21 - jeg syntes jo nok han lignede :ok:

Og ang. det med stamtavlen, så skriver du bare “er søgt” :slight_smile: Jeg fik Diego for 4 år siden, da der var krise pga. pludseligt skifte, og vi var da nok på de første 2-3 udstillinger inden jeg fik den - no problem, den var jo søgt :slight_smile:

Nu ser jeg så i kontrakten at der er sat kryds i “selskab” - betyder det så at jeg ikke kan udstille Stevie?!

Trekkie - Nej, overhovedet ikke :slight_smile: Selskab er bare standard for en kælekat, og dem kan man sagtens udstille :slight_smile:

Ah så det er bare sådan en rygdækning for at “jeg har købt en udstillingskat og så vandt den ikke engang, jeg vil ha’ pengene tilbage”?

Nja… ikke helt - snarere en præcisering af at du ikke har købt en avlskat :slight_smile:

Enhver fornuftig opdrætter ved bedre end at begynde at sælge “Udstillingskatte”… De fleste sælger dog gerne “Selskabskatte”, der er udstillingsegnede :wink:

Men så er det jo fjollet overhovedet at ha’ den rubrik… :?

Du kunne jo ha’ købt en avlskat? I teorien…

Ikke helt… nogle racer opererer stadig med at der kan købes en udstillingskat… Tåbeligt - hvis du spørger mig! Ingen kan sige om den lille killing vil blive en god udstillingskat, der er SÅ mange ting, som kan gå galt… Og så står man netop dér, hvor man kan komme i tvivl om, man har ret til at få penge tilbage…

Derfor køber man en selskabskat, som kan/må udstilles… og i ganske mange tilfælde kan opdrætteren vejlede og hjælpe en i at vælge den rette killing med potentiale, dog igen uden at der udstedes nogen garantier for udstillingssucces.