EMS-kode?! Hvad er det?

Jamen der er tre rubrikker, selskab, udstilling og avl… Derfor virker det fjollet med en rubrik til udstilling hvis en selskabskat kan/må udstilles alligevel…

Dwet er selvfølgelig rigtig nok at det virker fjollet… men du skal tænke på at FDs standardkontrakt efterhånden har nogle år på bagen - og at FD måske nok gerne vil ændre den, men det er ikke bare lige sådan noget man kan gøre fra den ene dag til den anden!
Kontrakten afspejler en tid, hvor man var optimistisk nok til at mene, at en kat kunne sælges som udstillingskat :wink: Arjj - det er lidt pjat fra min side, det ved jeg godt, der er stadig racer og opdrættere, hvor man sælger udstillingskatte… Men de liver færre og færre - netop fordi man reelt ike kan garantere at katten kan udstilles, kun at den ikke har diskvalificerende fejl og mangler og rent fænotypisk skulle kunne klare sig på en udstilling…

For hvad ER en udstillingskat egentlig - og hvilke ting skal være opfyldt for at kontrakten er opfyldt?
Der er en tråd herinde et sted, hvor man netop diskuterer dette…

Ja der er jo katte der ikke lever op til den i øjeblikket “perfekte kat” fordi opdrætteren måske ikke bryder sig om ekstremer f. eks. Og sådan en kat kan jo være svær at sælge som “udstillingskat” for, katten har måske ikke ligefrem diskvalificerende fejl men har bare heller ikke nogen chance for at vinde…

Så det er vel sådanne situationer hvor man i al fald IKKE ville krydse af i “udstilling” - men jeg synes stadig det forvirrer med “selskab” når man netop godt må udstille den så. Nå det er nok bare mig. Og jeg har jo fået bekræftet at det ikke er en hindring :slight_smile:

Så nu skal jeg bare finde ud af om jeg kan grave penge op til et udstillingsgebyr mere…

Nårh på den måde - jeg misforstod, sorry. :slight_smile:

Jo… Man kan jo også sige, at selv om killingen bliver den billedskønne kat, den så ud til - så er det stadig ikke til at sige om den psykisk vil være god til udstillinger…der er godt nok mange ubekendte, hvis man krydser af i udstillingsrubrikken…

KG har også en oversigt over EMS hvis det er :slight_smile:

http://www.kattegale.dk/content.php?114-EMS-koder