En avlskat kostede dig?

I grove tal omkring 10.000 bobs for hele molevitten - selve katten fik vi billigt, da vi kender opdrætter gennem 3 år og hun stod i nogle private problemer, der gjorde, at hun skulle skære ned på antal katte eller blive single…

rynke kosted 14 og en returbillet til helsinki.
og har hun været det værd ?
i kærlighed JA !
i avl og show : NEJ ! - hun er arrig, hader at blive badet, er egen og stædig og kunne ikke bruges til avl på forsvarlig vis

Min nye pige har kostet mig 11.000kr + kørsel. Skal ikke kunne sige om hun bliver de penge værd avlsmessigt? Hvad angår udstilling blev hun EX 1 og BIV begge dage i Grenå så det er vi godt tilfredse med.

Utroligt så meget I går og hoster op med hos andre racer. En birma til avl koster typisk 6000 herhjemme (kan fåes billigere) og til fra udland ca 1000 euro.

Jeg synes også 11.000 lyder dyrt for en MCO til avl :uha:

For en NFO giver man som regel 5000 (i udlandet 1000 euro) og det var egentlig mit indtryk at MCO lå på det samme. :øhmm:

PS. Der er ingen restriktioner på nogle af de katte jeg har købt til avl.

Hende jeg har købt kat af, har taget samme pris, som hendes avlskat fra Danmark har kostet hende. Så hun har jo sådan set bare fulgt efter en anden dansk opdrætter. Og så mener jeg jo stadig at katte er alt for billige i forhold til Fx. hunde af samme kvalitet.

Omvendt skal jeg sælge en avlskat til udlandet bliver prisen den samme altså 1500 euro.

[quote=DK Thomani;362623]Jeg synes også 11.000 lyder dyrt for en MCO til avl :uha:

[/quote]
Helt enig…var det en lidt sjældnere race var prisen ok, men for en mco er det edderdyrt.-what

Ja sorry hvidste nok godt at jeg skulle have hold lidt igen med at sige hvad hun har kostet mig…:stuck_out_tongue:

Men det er jo sådan set en dansk opdrætter der har fatsat prisen.

Og jo det er mange penge, hele min ferie opsparing er gået til formålet, men omvendt ville jeg ikke have valgt en anden killing fordi den var billigere. Min plan var at starte opdræt når jeg fandt den rigtige killing og der var hun. Det havde kun været fedt hvis hun havde kostet mindre men havde hun kostet 2000kr mere havde jeg nok købt hende aligevel.

[quote=Ushoosinu;362632]Ja sorry hvidste nok godt at jeg skulle have hold lidt igen med at sige hvad hun har kostet mig…:stuck_out_tongue:

Men det er jo sådan set en dansk opdrætter der har fatsat prisen.

Og jo det er mange penge, hele min ferie opsparing er gået til formålet, men omvendt ville jeg ikke have valgt en anden killing fordi den var billigere. Min plan var at starte opdræt når jeg fandt den rigtige killing og der var hun. Det havde kun været fedt hvis hun havde kostet mindre men havde hun kostet 2000kr mere havde jeg nok købt hende aligevel.[/quote]

Hvorfor skulle du dog ikke fortælle hvad du har givet for din avlspige ? Nu er det jo lige hende du har forelsket dig i :slight_smile: …Og hun er altså osse dejlig :slight_smile:

Fordi folk tror jeg er tosset:høhø: Men det er vi nok alle når det kommer til stykket. Og jo hun er så vidunderligt et væsen:inlove:

[quote=Ushoosinu;362632]Ja sorry hvidste nok godt at jeg skulle have hold lidt igen med at sige hvad hun har kostet mig…:stuck_out_tongue:

Men det er jo sådan set en dansk opdrætter der har fatsat prisen.

Og jo det er mange penge, hele min ferie opsparing er gået til formålet, men omvendt ville jeg ikke have valgt en anden killing fordi den var billigere. Min plan var at starte opdræt når jeg fandt den rigtige killing og der var hun. Det havde kun været fedt hvis hun havde kostet mindre men havde hun kostet 2000kr mere havde jeg nok købt hende aligevel.[/quote]

Det vigtigste for dig må uden tvivl være, at hun er den rigtige kat for dig - uanset prisen :smiley:

Men at en dansk opdrætter har fået en polsk opdrætter til at betale en markant højere pris end en “standard” maine coon killing (jeg kan ikke se, hvilken dansk opdrætter, vi taler om, da din kat ikke er registreret i pawpeds :)) ville koste med åben stamtavle, betyder IMO ikke, at killinger efter den kat har en markant højere værdi end andre “standard” maine coon killinger.

Personligt har jeg købt en burmeser med åben stamtavle, som er den måde, de fleste burmesere til avl sælges i Danmark :slight_smile:

Næhh, Tine!!! Tillykke med de flotte resultater på hende!

Nu skal jeg ikke kunne sige hvad min opdrætter taget for andre katte solgt til udlandet? Sagen med damen her er, at linjerne ikke er særlig kendte i dk og at det er nogle linjer hun passer rigtig godt på. Min polske opdrætter måtte faktisk ikke sælge kat til avl i dk, men i sammenråd med dansk opdrætter fik vi lavet en aftale med hende som mentor.

Så skal faktisk ikke kunne sige om hun er blevet dyrere pga de mindre kendte linjer?

Alice - Jo, jeg tænker også sølv. Jeg kender som sagt ikke prisen, da jeg ikke kan se prisen på avlskatte på hjemmesiderne, og jeg er slet ikke så langt i min søgen endnu at jeg begynder at spørge.

Jeg tror så’mæn osse vi alle er tossede, når det gælder katte :-). Jeg kunne sikkert osse ha’ fundet nogle billigere avlspiger, men nu er det sølv-varianten jeg er forelsket i, og de linjer jeg har, kender jeg status på. - Det er sunde, robuste og ikke mindst dejlige katte, og så må man jo betale hvad det koster :slight_smile: …Og det beløb jeg har givet i anskaffelsespris er en andel sikkert sparet i dyrlæge udgifter, netop fordi mine tøzer kommer fra kernesunde linjer ? :slight_smile:

Jeg ved jo godt, der bor en lille sølvopdrætter i dig Laina …Men jeg tør da bestemt ikke påstå, at du eventuel kan få en avlspige billigere, men de steder jeg kender ( incl Sverige og Norge ) så ligger det meget på linje med de danske priser.

Jeg ved det ikke endnu. Jeg har også kigget på engelske sider, og synes også priserne er stigende der… Og har heller ikke set katte som jeg synes er perfekte der…

Jeg må nok indrømme at jeg er forelsket i det sølv, men vil simpelthen ikke give overpris for en kat, som det trods alt er, der skal meget gode argumenter til, ja for enhver pris, og en god kontrakt. Jeg tror det bliver et værre arbejde for mig det med avlspige engang :slight_smile:

[quote=Bamse;362663]Jeg ved det ikke endnu. Jeg har også kigget på engelske sider, og synes også priserne er stigende der… Og har heller ikke set katte som jeg synes er perfekte der…

Jeg må nok indrømme at jeg er forelsket i det sølv, men vil simpelthen ikke give overpris for en kat, som det trods alt er, der skal meget gode argumenter til, ja for enhver pris, og en god kontrakt. Jeg tror det bliver et værre arbejde for mig det med avlspige engang :)[/quote]

Det bliver sikkert ikke let, at få det hele til at gå op i en højere enhed :-). Det kommer osse lidt an på hvad du kikker efter …For mig, er det ikke nok at pelsen har den rigtige farve. Jeg kikker osse efter den type jeg bedst kan li’ …De fleste af de engelske sølvbriter er for spidse og for spinkle efter min smag og mening.

[quote=DK Thomani;362623]Jeg synes også 11.000 lyder dyrt for en MCO til avl :uha:

For en NFO giver man som regel 5000 (i udlandet 1000 euro) og det var egentlig mit indtryk at MCO lå på det samme. :øhmm:
[/quote]

Tja, hvorfor egentlig? Jeg går ud fra, at der også inden for MCO som for alle mulige andre racer, er nogle linier som er mere præstigefyldte og anerkendte end andre. Derfor er det vel meget naturligt, at har man en super killing ud fra super linier, ja så koster den mere end en avlsmis fra mere jævne linier.

Jeg ved da at persere og exotic til avl og udstilling, kan koste alt fra 5000 til 20.000 kr alt efter hvilken opdrætter den er fra og hvilke linier den er efter.

Så blandt avlskatte skulle det ikke undre mig spor om man kunne finde katte i hver sin ende af skalaen, uanset race.